ابهام درباره آینده بوریس

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان ، یکشنبه 8 می 2022

روزنامه تلگراف به خشم فزاینده در میان نمایندگان و فعالان حزب محافظه‌کار انگلیس نسبت به بوریس جانسون اشاره می‌کند و از یکی از حامیان این حزب نقل می‌کند که آنها خواستار «بحث» درباره آینده نخست‌وزیری هستند.

نیویورک تایمز

روسیه بعد از عقب‌‎نشینی نیروهای نظامی اوکراین از خارکیف، پل‌های اطراف شهر را تخریب کرد. نیویورک تایمز در این گزارش به عقب‌گردهای جدید پوتین در جنگ اوکراین قبل از تعطیلات کلیدی اشاره کرده است.

لس‌آنجلس تایمز

تمام زنان و کودکان منطقه مارپیول نجات پیدا کرده‌اند. لس‌آنجلس تایمز در این گزارش به آماده شدن شهرهای اوکراین برای مقابله با حملات روس‌ها اشاره می‌کند؛ درست پیش از تعطیلات نظامی روسیه.

این روزنامه در گزارش دیگری به تایید اصالت پیش‌نویس منع سقط‌جنین در دیوان عالی آمریکا و اعتراضات گسترده علیه آن پرداخته است. افشای این سند در تاریخ معاصر آمریکا کم‌سابقه است. دامنه اعتراضات زنان و فعالان حقوق مدنی بسیار گسترده است. رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد که منع سقط‌جنین به معنای نقض حقوق بنیادین زنان است.

دیلی میل

دیلی میل گزارش می‌دهد که یک فایل محرمانه از حزب کارگری به‌دست آورده که نشان‌دهنده جمع‌آوری نوشیدنی از جلسه قرنطینه سر کیر استارمر با سایر فعالان این حزب در دفتر یک نماینده مجلس است که از قبل برنامه‌ریزی شده بود. سر کیر، رهبر حزب کارگر انگلیس گفته که مطمئن است هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است. فایل محرمانه از جلسه اعضای هیأت مدیره حزب کارگر، به نوشته این روزنامه نشان‌دهنده دو رویی رهبران حزب در فراخوان استعفای نخست‌وزیر انگلیس است.

 

تلگراف

مایکل گوو، وزیر مسکن انگلیس در مصاحبه با ساندی تلگراف، کاهش نرخ مالکیت خانه را دلیل رویگردانی برخی از رأی‌دهندگان از محافظه‌کاران در انتخابات محلی می‌داند. همانطور که گوو پیشنهاد می‌کند محافظه‌کاران باید از شکست‌های خود در انتخابات درس بگیرند، این روزنامه به خشم فزاینده در میان نمایندگان و فعالان حزب محافظه‌کار نسبت به بوریس جانسون اشاره می‌کند و از یکی از حامیان این حزب نقل می‌کند که آنها خواستار «بحث» درباره آینده نخست‌وزیری هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.