داوطلبان در خدمت محرومان

توزیع ۶۳۰۲ بسته غذایی در ۴ استان متاثر از خشکسالی توسط هلال‌احمر

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از توزیع ۶ هزار و ۳۰۲ بسته غذایی در چهار استان متاثر از خشکسالی در قالب طرح ملی «نذر آب ۳» از سوی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خبر داد. وحید سلیمی با اعلام آخرین گزارش مدیریتی از اجرای طرح ملی «نذر آب ۳» اظهار داشت: این خدمات رسانی داوطلبانه و انساندوستانه از نیمه شهریور تا روز ۲۱ مهر ماه با هدف نبرد با تبعات بی‌آبی و حمایت از سلامت مردم کم تر برخوردار در چهار استان خشکسالی ‌زده سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان به ارزش 17 میلیارد و 105 میلیون ریال انجام شده است.

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر روز دوشنبه در مورد اقدامات هلل احمر در «نذر آب ۳»  توضیح داد: امسال در اجرا و برگزاری طرح ملی «نذر آب ۳»، سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم از سوی داوطلبان در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت در چهار استان خشکسالی ‌زده سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان انجام شد.

وی در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: طرح ملی نذر آب از دو سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا و برگزار شد که در این طرح علاوه بر آب‌رسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام شده است.

ارائه آموزش های پیشگیری از کرونا توسط داوطلبان

سلیمی ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی، ویزیت رایگان پزشکان عمومی و متخصص، توزیع داروی رایگان، ارائه خدمات روانی و اجتماعی از سوی تیم های سحر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش های پیشگیری از کرونا و نظایر آن را از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر از دیگر برنامه های اجرایی سومین مرحله «طرح نذر آب» در چهار استان خشکسالی ‌زده سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان عنوان کرد.

وی گفت: در اجرا و برگزاری طرح ملی «نذر آب ۳» تمام اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در قالب این طرح ملی بشردوستانه تلاش کردند تا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم کشور را جمع آوری کرده و در راه بهبود وضعیت معیشت، آب و زندگی مردم این چهار استان متاثر از خشکسالی هزینه کنند.

سومین مرحله «طرح نذر آب» در ۶ شهرستان نیکشهر، چابهار، هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش استان سیستان و بلوچستان، سه شهرستان نهبندان، سربیشه و خوسف استان خراسان جنوبی، یک شهرستان ریگان استان کرمان و دو شهرستان بندرلنگه و حاجی آباد استان هرمزگان که تنش های آبی دارند، برگزار شد.

در اجرای این طرح ملی داوطلبانه و بشردوستانه از توان استان های برخوردار از جمله زنجان، مرکزی، قزوین، گلستان، قم، تهران، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، بوشهر و فارس به عنوان استان های معین شهرستان های یادشده و استان های همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، البرز، سمنان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، مازندران و کیش نیز به عنوان استان های پشتیبان استفاده شد.

در این طرح ملی ۱۶۰ پزشک و پیراپزشک داوطلب هلال‌احمر برای خدمات‌رسانی به مردم کم برخوردار در چهار استان متاثر از خشکسالی در اجرای طرح «نذر آب ۳» از نیمه شهریور تا هفته اول مهر ماه مشارکت و حضور داشتند.

 

در گفت وگو با ایرنا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.