برق در لحظه می‌گیرد

نسخه جدید برنامه “برق من” با قابلیت پردازش تصویر که باعث می‌شود، خوداظهاری مصرف برق (قرائت کنتور) توسط مشترکان به راحتی امکان پذیر شود، راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، نسخه جدید نرم‌افزار موبایلی برق من (اپلیکیشین) که قابلیت نصب روی تلفن‌های همراه IOS و Android  را دارد، به امکان پردازش تصویر مجهز و بروزرسانی شد.

با این امکان، تبدیل تصویر اعداد مصرف برق به متن و در نهایت صدور صورت‌حساب انجام و مشترکان می‌توانند هرگاه تمایل داشته باشند از میزان مصرف و هزینه برق مصرفی خود اطلاع پیدا کنند.

همچنین راه‌اندازی این امکان جدید برای مشترکان موجران و مستأجران نیز بسیار مؤثر و باعث تسهیل در تسویه هزینه برق مصرفی به‌صورت لحظه‌ای در هنگام جابه‌جایی می‌شود.

برای استفاده از این قابلیت، مشترکان می‌توانند با نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار برق من، در همان صفحه نخست از طریق آیکون خوداظهاری، یا شماره درج شده روی کنتور که میزان مصرف را نشان می‌دهد وارد کنند و یا پس از واردشدن به بخش خوداظهاری، از طریق  آیکون ” تطبیق اطلاعات اشتراک” نسبت به ثبت تصویر اقدام کنند.

همچنین در همین صفحه، راهنمای قرائت کنتور نیز وجود دارد که مشترکان می‌توانند در صورت نیاز نسبت به مطالعه آن اقدام کنند.

این امکان در حال حاضر برای کنتورهای آنالوگ (قدیمی که دارای محوری چرخشی‌اند) راه‌اندازی شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه نسخه‌ای که بتواند کنتورهای دیجیتال را نیز روئیت و پردازش کند، راه‌اندازی خواهد شد.

کنتورهای دیجیتال دارای انواع مختلفی هستند و توسط شرکت‌های متفاوتی تولید و در شبکه برق ایران وجود دارند که همین موضوع دقت بیشتر در طراحی را نرم‌افزار را الزامی می‌کرد.

سامانه و یا برنامه کاربردی «برق من»، راه‌های انتخاب پله مصرف مشترکان هستند. مشترکان برق با ورود به سامانه برق من می‌توانند گزینه «انتخاب پله مصرف» را برگزیده و پله مصرفشان را انتخاب کنند؛ دراین‌رابطه مشترک می‌تواند با مراجعه به گزینه قبض، جزئیات قبض الکترونیک دوره قبل خود را مطالعه کرده و بر مبنای آن نسبت به انتخاب پله دوره آتی خود تصمیم‌گیری کند.

این امکانات در نسخه موبایلی برق من نیز به‌راحتی در دسترس بوده و مشترکان با نصب آن از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی می‌توانند به بخش خدمات اپلیکیشن مراجعه و پله مصرفشان را انتخاب کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.