جزئیات طرح اصلاح یارانه ها از زبان وزیر اقتصاد/ کالابرگ در راه است

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: اصلاح سیاست‌های حمایتی مخصوصاً در کالای استراتژیکی مثل نان جزو اولویت‌های طرح عادلانه کردن یارانه‌هاست و درباره سایر کالاها نیز ارایه کالابرگ در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، «سید احسان خاندوزی» روز دوشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی استانداران سراسر کشور که با محوریت مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از تکلیف قانون لایحه بودجه ۱۴۰۱ در قبال محدود شدن ارز کالاهای اساسی، لازم بود سیاست‌های حمایتی مشخصی اتخاذ شود.

وی افزود: به همین منظور جلسات متعددی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد که طرح اصلاح نظام یارانه کالاهای اساسی را به همراه داشت.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: با وجود آغاز سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان وقفه‌ای در اصلاح پرداخت یارانه ارز ترجیحی ایجاد شد و بعد از این ایام از تمام ارکان اجرایی دعوت شد تا نسبت به جزئیات و ابهامات طرح در دستگاه‌ها و سطوح استانی شفاف‌سازی شود.

خاندوزی افزود: نشست امروز با حضور تمام مسئولان اقتصادی دولت و استانداران و مقامات اجرایی مؤثر برگزار شد که در ابتدا رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز هماهنگی اصلاح یارانه کشور گزارشی ارایه داد و در ادامه آقای مخبر به عنوان مسئول اجرایی نکاتی را مطرح کرد و ما هم به عنوان مجری اصلاح یارانه‌های آرد خبازی توضیحات و جزئیاتی ارایه کردیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طرح جدید پرداخت یارانه‌ها با توجه به توجیه استانداران از همین فردا با کمترین ابهام و حداکثر کارآمدی پیگیری شود، در خصوص جزئیات این طرح توضیح داد: اصلاح سیاست‌های حمایتی مخصوصاً در کالای استراتژیکی مثل نان جزو اولویت‌های طرح است و در مورد سایر کالاها هم بر اساس مصوبه مجلس ارایه کالابرگ در دستور کار قرار می‌گیرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.