از میلیون‌ها بریتانیایی گرسنه‌ تا رونمایی از تحریم‌های تازه علیه روسیه

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 9 می 2022

روزنامه گاردین با اشاره به بحران هزینه‌های زندگی گفته آمار جدید تکان‌دهنده نشان می‌دهد بیش از 2 میلیون بریتانیایی قادر به تهیه غذای مناسب نیستند. فایننشال‌تایمز سفر غافلگیرانه بانوی اول آمریکا به اوکراین را یکی دیگر از نشانه‌های حمایت واشینگتن از اوکراین دانست. واشینگتن‌پست هم از هدف قرار گرفتن مدرسه‌ای در اوکراین گفته که پناهگاه بوده است.

گاردین

در گزارش اصلی گاردین آمده است که آمار جدید تکان‌دهنده نشان می‌دهد بیش از 2 میلیون بریتانیایی قادر به تهیه غذای مناسب و درست نیستند.

این روزنامه گفته است: «یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از دو میلیون بزرگسال در انگلستان یک روز کامل در ماه گذشته نتوانسته‌اند غذا تهیه کنند. این یافته‌ها تأثیر «فاجعه‌بار» بحران هزینه‌های زندگی را بر غذا خوردن مردم آشکار می‌کند.»

این روزنامه با بیان اینكه خانواده‌ها قرار است در این زمستان با افزایش 1000 پوندی در صورتحساب‌ها روبه‌رو شوند، می گوید: «آتش‌نشانی لندن، پس از آنكه مردی با سوزاندن چوب برای گرم نگه‌داشتن اتاق نشیمن، خانه‌اش را به آتش کشید، به مردم هشدار داده كه برای گرم کردن خانه‌هایشان دست به چنین چاره‌جویی‌های موقتی نزنند.»

فایننشال‌تایمز

تصویری از جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده، با همتای اوکراینی او، اولنا زلنسکی، در مدرسه‌ای در اوکراین، در صفحه اول روزنامه فایننشال‌تایمز جای گرفته است. این روزنامه گزارش می‌دهد: «سفر غافلگیرانه بانوی اول آمریکا به اوکراین یکی دیگر از «سیگنال»‌های حمایت واشینگتن از اوکراین است، حمایت‌هایی همچون رونمایی از تحریم‌های بیشتر ایالات متحده علیه روسیه، با هدف قرار دادن مقامات و مدیران «گازپروم‌بانک» (Gazprombank).»

(گازپروم‌بانک شرکت خدمات مالی و بانکداری روسی است که هم‌اکنون به‌عنوان سومین بانک بزرگ در فدراسیون روسیه شناخته می‌شود.)

واشینگتن‌پست

«مدرسه‌ای که پناهگاه بود، هدف قرار گرفته است» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده: «یک روز قبل از جشن برنامه‌ریزی‌شده در روسیه به مناسبت پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی، مقامات اوکراینی گفتند که حمله هوایی به مدرسه‌ای در شرق اوکراین که به عنوان پناهگاه از آن استفاده می‌شد، 60 نفر را زیر آوار مدفون کرد که بیم کشته شدن آنها می‌رود؛ آنچه ممکن است ثابت شود یکی از مرگبارترین حملات به غیرنظامیان در این جنگ نزدیک به سه ماهه است.»

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «داوطلبان در حال آواربرداری در شهر خارکیف اوکراین در روز سه‌شنبه گذشته. هزینه‌های بازسازی در اوکراین 600 میلیارد دلار برآورد شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.