پوتین در رژه روز پیروزی چه گفت؟/ ردپای جنگ در میدان سرخ مسکو

رژه نظامی ارتش روسیه در مسکو به مناسبت سالروز پایان جنگ جهانی دوم و سخنرانی ولادیمیر پوتین در مورد جنگ اوکراین

مراسم «روز پیروزی» در مسکو پایتخت روسیه، با برگزاری رژه نظامی سالانه به سبک دوره اتحادیه جماهیر شوروی در میدان سرخ این شهر و سخنرانی پوتین در مورد جنگ با اوکراین‌ همراه بود

روز نهم ماه مِی در روسیه به‌عنوان «روز پیروزی» شناخته می‌شود. هر سال در این مناسبت که یک روز تعطیل رسمی در روسیه است، روس‌ها پیروزی اتحادیه جماهیر شوروی سابق بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم (سال ۱۹۴۵ میلادی) را جشن می‌گیرند.

مراسم این روز در مسکو پایتخت روسیه، با برگزاری رژه نظامی سالانه به سبک دوره اتحادیه جماهیر شوروی در میدان سرخ این شهر و سخنرانی رئیس‌جمهور کشور همراه است.

امسال هفتاد و هفتمین جشن سالگرد «روز پیروزی» روسیه مصادف شده است با هفتاد و پنجمین روز حمله نظامی نیروهای آن کشور به اوکراین و ناظران در سراسر جهان در انتظار سخنرانی و موضع‌گیری احتمالی پوتین درباره ادامه جنگ در اوکراین بودند.

پوتین در سخنرانی روز پیروزی در مورد حمله به اوکراین گفت: «ناتو تهدیدی غیرقابل قبول و ناامنی برای مرزهای روسیه ایجاد کرده است.» او ادامه داد که روز پیروزی روزی مقدس برای شهروندان ‎روسیه است و هم‌اکنون روسیه برای امنیتش در دونباس می‌جنگد.

او برای توجیه حمله خود به اوکراین علاوه بر نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه، گفت که اوکراین‌ توسط فاشیست‌‌ها و نئونازی‌‌ها اداره می‌شود. او با یادآوری قهرمانی‌های ‎شوروی در جنگ جهانی دوم به سربازان کشته‌ شده‌ روسیه در اوکراین اشاره کرد و گفت که به خانواده‌های آنها کمک خواهد کرد.

مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.