مخابره موفقیت ازماهواره ایرانی/اولین تصاویر رنگی و با وضوح بالا از نور ۲

اولین تصاویر رنگی و با وضوح بالا که توسط ماهواره نور ۲ از مدار لئو (۵۰۰ کیلومتری زمین) گرفته شده است، منتشر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این تصاویر که به صورت رنگی و با وضوح بالا از نقاط مختلف ایران و برخی مناطق حساس جهان گرفته شده است، در واقع اولین تصاویر رنگی گرفته شده توسط ماهواره‌های عملیاتی ایران از فضاست و اثبات می‌کند که جمهوری اسلامی ایران با موفقیت توانسته حضور خود در مدار لئو را تثبیت کند.

ماهواره نور ۲ بعد از پرتاب و استقرار عملیاتی در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین، تصاویر بسیار زیادی با دقت و کیفیت بالا گرفته و به ایستگاه‌های زمینی در ایران ارسال کرده است.

در تصاویری که در حال حاضر از این ماهواره منتشر شده، مشخص است که تصاویر مربوط به بخش‌هایی از مناطق کشاورزی در داخل کشور و همچنین تصاویری مربوط به برخی نقاط دیگر جهان و منطقه است.

گفتنی است، ماهواره نور ۲ اسفند ماه سال گذشته و با پرتابگر بومی قاصد با موفقیت به فضا پرتاب شد. این ماهواره که یک ماهواره سنجشی و شناسایی محسوب می‌شود، کاربرد‌های بسیار مهمی دارد که از آن جمله می‌توان به رصد و پایش بلا‌های طبیعی و میزان آبگرفتگی سیلاب‌ها، بررسی وضعیت محصولات زیر کشت کشاورزی، بررسی وضعیت مناطق کم‌بارش و دچار خشکسالی و همچنین شناسایی اهداف و مناطق نظامی دشمنان جهت استفاده توسط نیرو‌های مسلح، اشاره کرد.

ماهواره نور ۲ در واقع نسخه ارتقایافته از ماهواره نور ۱ است که در اسفند سال ۱۴۰۰ به فضا پرتاب شد و پیش از آن نیز ماهواره نور ۱ در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به فضا پرتاب شده بود.

تمام مراحل ساخت پرتابگر و پایگاه پرتاب، ساخت ماهواره، دریافت سیگنال‌ها و اطلاعات ماهواره از فضا، دوربین‌های ماهواره و … توسط متخصصان کشورمان صورت گرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.