فرهاد رکوردی!

استقلالِ مجیدی با شکستن این رکوردها در آستانه کسب جام است

شهروندآنلاین: وقتی ضربه روی پای آرمان رمضانی در دقایق پایانی دیدار با شهرخودرو به تور دروازه حریف نشست و یک 3 امتیاز شیرین دیگر به حساب فرهاد مجیدی و تیمش واریز شد، هواداران استقلال سرود قهرمانی را سر دادند.

فاصله امتیازی استقلال با پرسپولیس در صدر به 6 امتیاز رسیده و حالا حتی بدبین‌ترین طرفداران فوتبال هم آبی‌ها را بعد از 9 سال قهرمان مسابقات لیگ برتر می‌دانند. با گذشت 26 هفته از رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری، اما فرهاد مجیدی رکوردهای ویژه‌ای را شکسته است. تیم او عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته که شاید بشود ریز به ریز به آمار آنها اشاره کرد.

استقلال تاکنون در لیگ بیست و یکم بهترین عملکرد تاریخ خود در رقابت‌های لیگ برتر را داشته است. تیم فرهاد مجیدی ضمن صدرنشینی، رکورد بیشترین کسب امتیاز تا هفته بیست و ششم را از خود به جا گذاشته؛ ضمن اینکه آبی‌پوشان تنها تیم بدون شکست لیگ هستند و سعی دارند این روند را تا پایان فصل ادامه دهند تا به یک رکورد درخشان و بی‌نظیر دست یابند.

در حالی‌ استقلال 26 هفته را بدون شکست سپری کرده که این تیم تمامی رکوردهای شکست‌ناپذیری یک تیم در یک دوره خاص از رقابت‌های لیگ برتر را شکسته است، اما رکورد دیگری که آبی‌پوشان آن را هم شکستند، آماری است که متعلق به پرسپولیس بود و این تیم رکورد بیشترین شکست‌ناپذیری متوالی در لیگ برتر با ۲۶ بازی را در اختیار داشت.

در واقع پرسپولیس توانسته بود این رکورد را طی ۲ فصل به ثبت برساند. پس از اینکه سرخ‌پوشان در هفته نوزدهم لیگ ششم با هدایت مصطفی دنیزلی با نتیجه 4 بر 3 برابر پیکان تن به شکست دادند، تا ۲۶ بازی بعد و دیدار هفته هفدهم لیگ هفتم با هدایت افشین قطبی، باختی را تجربه نکردند. در آن سال افشین قطبی جای دنیزلی را روی نیمکت پرسپولیس گرفت و در فصل بعدی و لیگ برتر هفتم، این تیم تا هفته هفدهم و دیدار برابر سپاهان متحمل هیچ شکستی نشد. در آن بازی پرسپولیس با گل‌های محمد نصرتی (گل به خودی) و عماد رضا در برابر تک گل عباس آقایی با نتیجه دو بر یک مغلوب سپاهان شد تا طلسم شکست‌ناپذیری این تیم پس از ۲۶ بازی شکسته شود.

هرچند که رکورد بیشترین تعداد بازی بدون باخت در یک دوره از لیگ در اختیار استقلال و مجیدی است، اما با احتساب بازی‌های متوالی که شامل دو فصل شود، پرسپولیس تحت هدایت دنیزلی و قطبی در ۲۶ دیدار در دو دوره ششم و هفتم لیگ برتر شکست نخورد و تیم مجیدی با حفظ رکورد نباختن خود مقابل شهرخودرو به بهترین تیم از این حیث تبدیل شد و از پرسپولیس هم عبور کرد.

از سوی دیگر، رکورد بیشترین امتیاز از یک فصل لیگ برتر ۱۶ تیمی در اختیار پرسپولیس است که در دو فصل گذشته هر بار با ۶۷ امتیاز قهرمان شد. با توجه به 4 هفته باقیمانده از فصل جاری، استقلال این فرصت را دارد تا از رکورد پرسپولیس گل‌محمدی عبور کند.

فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دوازدهمین دوره شانزده تیمی لیگ برتر ایران است. استقلال حتی در فصلی که قهرمانی را با قلعه‌نویی به دست آورد، نتوانست در ۲۶ بازی به 60 امتیاز برسد و حالا با مجیدی در این تعداد بازی به امتیاز ۶۰ رسیده است و قطعا با گرفتن 7 امتیاز دیگر ضمن کسب جام، رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

استقلال اگرچه در طول فصل انتقادهای زیادی به سبک بازی‌اش دید، اما به هر ترتیب توانست روزهای موفقی را پشت سر بگذارد. آبی‌های فوتبال ایران از هر نظر تیم قدرتمندی نشان دادند و حالا با ثبت آمار و ارقامی بی‌نظیر در آستانه کسب جام هستند؛ جامی که اگر بدون شکست باشد، با شایستگی تمام به دست می‌آید و مایه افتخار هوادارانی است که طی 5 سال گذشته با قهرمانی رقیب سنتی سرخ‌پوش غمگین شدند و همه چیز را به فصل بعد موکول کردند.

فصل بعدی برای آنها فرا رسیده و به نظر می‌رسد می‌شود از حالا استقلال را قهرمان مسابقات بدانیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.