تنفس برجامی «مورا» در تهران وامیدواری «گروسی»

همزمان با برنامه سفر انریکه مورا ،معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به تهران، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه با ایراد سخنانی در پارلمان اروپا گفت که همچنان امید به دستیابی به توافق در روند مذاکرات وین وجود دارد.

به گزارش ایرنا، گروسی که از طریق ویدئو کنفرانس با قانون‌گذاران اروپایی سخن می‌گفت، افزود: ما هنوز امیدواریم که توافقی در یک بازه زمانی معقول حاصل شود، اگرچه باید این واقعیت را بپذیریم که پنجره فرصت هر زمان ممکن است بسته شود.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشته اند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌ کننده مذاکرات وین امروز (۲۰ اردیبهشت) به منظور پیگیری مذاکرات وین وارد تهران می شود و تا روز جمعه (۲۳ اردیبهشت) در تهران خواهد ماند. انتظار می‌رود که او با ارایه پیشنهادهای منطقی که نگرانی‌های مشروع ایران را تامین کند به دیدار مقام‌های کشور برود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.