لکوموتیوهای روسی؛پیشران واگن‌های ایرانی

مدیر عامل شرکت راه‌آهن از مذاکره با مقامات حمل‌ونقلی روسیه درباره تکمیل راه آهن رشت- آستارا، اصلاح و برقی‌سازی خط ریلی اینچه برون-گرمسار و تامین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: راه‌آهن درحال تسویه تدریجی بدهی معوقه خارجی است.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «میعاد صالحی» ،مدیر عامل شرکت راه‌آهن درباره دستاوردهای ریلی سفر خود به روسیه، اظهار کرد: در این سفر که با حضور وزیر راه و شهرسازی و همچنین مسئولان حوزه‌های حمل‌و نقل دریایی، هوایی و جاده‌ای کشور انجام شد، سه دیدار مهم در خصوص موضوعات ریلی رخ داد و مذاکرات خوب و رو به جلویی در بالاترین سطح مقامات حوزه حمل‌و نقل ریلی دو کشور برگزار شد.

وی افزود: یک دیدار با «ویتالی ساولیف»، وزیر حمل‌و نقل روسیه، یک دیدار با «بلازاروف»، رئیس راه آهن روسیه و دیداری نیز با «پاولوف»، قائم مقام راه آهن روسیه برگزار شد.

صالحی خاطر نشان کرد: همچنین در این سفر، تفاهمنامه جامع حمل‌ونقل بین وزیر حمل‌ونقل روسیه و وزیر راه و شهرسازی ایران امضا شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به تفاهمات حاصل شده در زمینه ناوگان،‌ گفت: این تفاهمات پیشرفت و توسعه مشهود کریدور شمال- جنوب را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: کریدور شمال- جنوب، بنادر جنوبی ایران یعنی بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی (ره) و بندر چابهار را از طریق مرزهای اینچه برون در شرق دریای خزر، آستارا در غرب دریای خزر و بنادر شمالی از جمله امیرآباد، کاسپین و انزلی به روسیه، همسایه‌های شمالی ایران و اروپای شرقی متصل خواهد کرد.

صالحی، تکمیل راه آهن رشت- آستارا، اصلاح و برقی سازی خط ریلی اینچه برون – گرمسار و تامین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور را از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این سفر اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: با افزایش تنش روسیه و غرب و کاهش مبادلات فی مابین، حجم تجارت روسیه با کشورهای آسیایی و آفریقایی افزایش می‌یابد.

راه آهن درحال تسویه تدریجی بدهی معوقه خارجی است

وی افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران که اصطلاحا چهار راه تجارت جهانی است و نیز تنش‌های رو به افزایش روسیه با اروپا و امریکا، شاهد افزایش تمایل مقامات این کشور به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت هستیم.

صالحی با تاکید بر استقبال ایران از این موضوع ابراز امیدواری کرد که با استفاده از فرصت تاریخی پیش آمده، بتوان حداکثر منافع را برای ملت ایران بدست آورد.

وی گفت: نباید گذاشت این بار نیز این فرصت تاریخی به دلیل اهمال و سستی‌ها، موقعیت نشناسی‌ها و احیانا نفوذها، از دست برود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن خاطر نشان کرد: مقامات راه آهن روسیه، از بدحسابی‌های سال‌های گذشته راه آهن ایران در عدم پرداخت بدهی‌ها گلایه داشتند و این هم یکی دیگر از میراث به جا مانده از دوره های قبل برای ماست.

صالحی به بدهی‌های معوقه چندهزار میلیارد تومانی به پیمانکاران داخلی و ده‌ها میلیون دلاری به کشورهای مختلف خارجی اشاره کرد و افزود: به لطف خدا و حمایت‌های دولت در حال تسویه کردن تدریجی این بدهی‌ها هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.