دستگیری بیش از ۸۰۰ مجرم و سارق در تهران

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد:

بیش از ۸۰۰ نفر از مجرمان پایتخت ازجمله سارقان، قاچاقچیان، اراذل‌واوباش و … از سوی ماموران پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در اجرای پنجاه‌وپنجمین مرحله از طرح رعد، به تشریح دستاوردهای این مرحله از طرح پرداخت و گفت: «امروز کلانتری‌ها قدرت‌وتوانایی بالایی در تجسس و برخورد با موارد مجرمانه دارند. در این مرحله از طرح رعد، ماموران پلیس پیشگیری موفق شدند تا ۳۹۷۰ اموال مسروقه مردم را کشف کنند. همچنین ۸۲۳ نفر که در حوزه‌های مختلف سرقت اعم از کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی، زورگیری و … فعال بودند، شناسایی و دستگیر شدند.»

رحیمی با اشاره به انهدام ۳۳ باند سرقت در اجرای این طرح، گفت: «در مجموع در این مرحله از طرح رعد به ۹۲۳ پرونده رسیدگی شد. ۱۲۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد. در مجموع ارزش ۳۹۷۰ قلم اموال‌مسروقه مکشوفه بالغ بر ۲۴۵ میلیاردریال برآورد شده است. سه قبضه اسلحه جنگی‌وشکاری و ۵۸۰ قبضه سلاح سرد نامتعارف نیز از متهمان دستگیر شده در این طرح کشف شده است.»

رحیمی با بیان اینکه ۸۵ پاتوق سارقان و محل‌های فروش اموال‌مسروقه نیز پاکسازی شد، گفت: «همچنین هشت محل که به پاتوق مالخران تبدیل شده بود شناسایی و پاکسازی شد. پاکسازی این پاتوق‌ها در هماهنگی‌هایی با شهرداری انجام شد. ۱۱۴۷ لیتر مشروبات الکلی نیز در اجرای این مرحله از طرح رعد کشف شده است.»

پاکسازی ۱۰۸ پاتوق موادفروشان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 6 نفر از اراذل‌واوباش فعال در سرقت و ۵۴ نفر دیگر از اراذل‌واوباش که اقدام به ایجاد مزاحمت برای مردم و ناامنی در سطح شهر کرده بودند نیز خبر داد و گفت: «همچنین در این مرحله از طرح رعد ۱۰۸ پاتوق که به محلی برای حضور موادفروشان و معتادان‌متجاهر بدل شده بود شناسایی شده و مورد پاکسازی قرار گرفت. در مجموع ۳۲ درصد از دستگیرشدگان این طرح مربوط به سارقان قطعات لوازم خودرو، ۱۹ درصد سارقان اماکن خصوصی، ۱۸ درصد سارقان هنگام سرقت ۹ درصد سارقان قاپ‌زن و 4 درصد سارقان منازل مسکونی بودند که از این افراد ۵۱۱ سرقت کشف شد.»

او از دستگیری ۲۸۱ خرده‌فروش موادمخدر نیز خبر داد و گفت: «با آغاز فصل گرما از هفته گذشته طرح ویژه پلیس در بیش از ۲هزار پارک و بوستان تهران به اجرا درآمده و پلیس با افرادی که قصد مزاحمت برای شهروندان داشته باشند و همچنین اراذل‌واوباش و خرده‌فروشان موادمخدر برخورد خواهد کرد.»

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به اقدامات پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: «۳۱ قاچاقچی کالا نیز در این طرح دستگیر و به ۲۹ پرونده قاچاق نیز رسیدگی شد. در مجموع ۱۴۴ هزار و ۱۷۷ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰۵ میلیاردریال کشف شد.»

رحیمی درباره اجرای طرح‌های برخورد با اراذل‌واوباش گفت: «طرح‌های پلیس برای برخورد با اراذل‌واوباش بطور مستمر ادامه خواهد داشت. به‌زودی نیز مرحله جدیدی از طرح اقتدار- طرح برخورد با اراذل‌واوباش- به اجرا در می‌آید.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.