بسته حمایتی از کارفرمایان در راه است

بنا بر اعلام معاون روابط کار وزارت تعاون، تا ۱۰ روز آینده بسته حمایتی از کارفرمایان ابلاغ می‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایتی شامل بیمه تامین اجتماعی، مالیات و سایر موارد از کارگاه و کارفرمایان تا ۱۰ روز آینده یعنی تا پایان اردیبهشت‌ماه ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی حسین رعیتی فرد روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: این بسته با هماهنگی دولت و وزارت صمت در مرحله نهایی است و فردا در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی می‌شود. در این بسته وظایف بانک‌ها و نهادها در حمایت از بنگاه‌ها و واحدهای کوچک و متوسط مشخص شده تا موانع تولید رفع شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۵٧.۴ درصدی افزایش دستمزد کارگران گفت: عده‌ای این درصد را بزرگ‌نمایی می‌کنند، در حالی‌که حقوق کارگران نسبت به سال گذشته تنها یک میلیون و ۵۶٠ هزار تومان افزایش یافته است.

رعیتی فرد با بیان اینکه مصوبه دستمزد ١۴٠١ کارگران لازم‌الاجر است گفت: این مصوبه از فروردین‌ماه قابل اجرا بود، در صورتی‌که کارفرمایان و یا کارگاه‌ها تخلف کنند کارگران در صورتی که حقوق و مزایای قانونی دریافت نکردند، می‌توانند به ادارات کار مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

رعیتی فرد خاطرنشان کرد: رصد بازار کار را دنبال کرده‌ایم و تعدیل نیرویی انجام نشده است و طبق آمارها تعدیل نیروی کار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. بر اساس آمارها شکایت کارگران امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و دریافت بیمه بیکاری ۲۸ درصد کاهش یافته است.

به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بعضی از کارفرمایان نبود مواد اولی و سایر مشکلات کارگاه‌ها را به افزایش دستمزد کارگران بهانه کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.