بازگشت رئیس‌جمهور پرحاشیه به توئیتر؟

ایلان ماسک اعلام کرد ممنوعیت توئیتر علیه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را لغو می‌کند

اتفاق فوق پس از این که این پلتفرم شبکه اجتماعی توسط این میلیاردر خریداری شد خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک که ثروتمندترین مرد جهان و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا است، قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توئیتر بسته است. او خود را حامی آزادی بیان می‌خواند اما جزئیات چندانی درباره برنامه‌هایش ارائه نکرده است. رویترز پیش از این به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود انتظار می‌رود پس از نهایی شدن فروش توئیتر، ایلان ماسک موقتا مدیرعامل این شرکت شود.

مسئله احیای حساب ترامپ، آزمونی است که توانایی ایلان ماسک برای انجام تغییرات در توئیتر را محک می‌زند. هر چند که خود ترامپ گفته است به توئیتر باز نمی‌گردد. توئیتر مانند سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی آمریکایی، حضور افراد مختلفی را به دلیل نقض سیاست‌های مربوط به انتشار اطلاعات نادرست و تشویق به خشونت، ممنوع کرده است.

ماسک که در کنفرانس فایننشیال تایمز صحبت می کرد، خاطر نشان کرد: او و جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توئیتر، بر این باورند که ممنوعیت‌های دائمی باید به ندرت باشند و برای حساب‌هایی در نظر گرفته شوند که از ربات‌ها برای انتشار هرزنامه استفاده می‌کنند.

او گفت: توئیت‌های اشتباه و بد باید حذف یا غیرقابل مشاهده شوند و تعلیق موقتی یک حساب می‌تواند اقدام مناسبی باشد. تصور می‌کنم ممنوعیت دائمی از نظر بنیادین اعتماد در توئیتر را تضعیف می‌کند زیرا این پلتفرم به منزله یک میدان شهر کوچک است که در آن همه می‌توانند نظراتشان را ابراز کنند.

ممنوعیت حساب ترامپ که بیش از ۸۸ میلیون هوادار داشت، باعث شد او از یکی از تریبون‌های بزرگی که داشت، چند روز پیش از پایان ریاست جمهوری محروم شود. توئیتر مدت کوتاهی پس از ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ که ساختمان کنگره هدف حمله هواداران ترامپ قرار گرفت، با اشاره به ریسک تحریک به خشونت بیشتر، حضور او را به طور دائمی ممنوع کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.