نظارت بازار با بسیج و3 وزارتخانه

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: اگر از سوی شرکت های دولتی و عمومی و تحت نظارت دولت تخلفی در تامین و توزیع کالا به مردم صورت بگیرد واین تخلف از سوی تعزیرات اثبات شود وزیر و مقام مافوق مربوطه موظف است مسئول شرکت دولتی متخلف را برکنار کند.

علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با ایرنا، درباره این نشست گفت: در جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور همه وزرای اقتصادی و اعضای ستاد تشکیل شد، بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف گزارشی ارایه کردند و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

وزیر جهاد کشاورزی گزارش مفصلی از وضعیت ذخایر استرتژیک و کالاهای اساسی ارایه داد که ذخایر کالاها در وضعیت بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: همچنین گزارشی از وضعیت گمرکات کشور ارایه و بیان شد که بیش از  چهار و نیم تن کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در گمرک و در حال ترخیص و توزیع به سمت بنادر است.

بهادری جهرمی افزود: وزیر دادگستری گزارشی از گشت های نظارت متعدد خود از احتکار و گرانفروشی ارایه کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اظهار داشت: با توجه به ضرورتی که برای یکپارجه سازی هر چه بیشتر نظارت بازار در حوزه‌های محصولات کشاورزی و محصولات صنعتی وجود داشت، قرار شد سه وزارتخانه دادگستری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با همکاری بسیج تشکیل و گزارشی از آن اعلام شود.

وی اضافه کرد: جلسه های این چهار دستگاه  هر روز  برگزار می شود و تقسیم کار روشنی بین دستگاه‌ها برای نظارت موثر بر بازار  انجام شد.

بهاددی جهرمی خاطرنشان کرد: برای نظارت بر بازار، مقرر شد مواردی که از سوی شرکت های دولتی و عمومی و تحت نظارت دولت تخلفی در تامین و توزیع کالا به مردم صورت بگیرد و این تخلف از سوی تعزیرات اثبات شود، وزیر و مقام مافوق مربوطه موظف است مسوول شرکت دولتی متخلف را برکنار کند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ تا کنون برخی موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشدند و تدبیری اندیشیده نشده بود تا جوانان ثبت نام کنند، گفت: گزارشی از وضعیت موجود یارانه‌ها ارایه و قرار شد وزارت رفاه و سازمان هدفمندی جلسه مشترکی امروز داشته باشند تا سامانه برای ثبت نام این افراد فعال شود و این افراد امکان ثبت نام داشته باشند اطلاع رسانی هم در این باره به طور خاص انجام و سامانه برای آنان فعال می شود. یارانه این افراد از ابتدا محاسبه می شود.

بهادری جهرمی همچنین درباره افرادی که یارانه ۴۵ هزار تومانی آنان قطع شده است، گفت: این افراد به سامانه وزارت رفاه مراجعه و اعلام اعتراض کنند.

وی افزود: ارزیابی سامانه این بود که این افراد مستحق دریافت یارانه نیستند این افراد در صورت مستحق بودن برای آنان یارانه واریز می شود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: دهک دهم ۱۰ برابر دهک اول مصرف غذایی دارد و نیازمند دریافت یارانه نخواهد بود. میزان دهک‌بندی‌ها مبتنی بر پایگاه‌های اطلاعاتی در چند دهه و بانک‌های اطلاعاتی مختلف است.

وی ادامه داد: البته احتمال خطا هم وجود دارد و امکان ثبت اعتراض هم برای همین امر درنظر گرفته شده است. البته احتمال خطا کم است اما می توان اعتراض را ثبت کرد و موارد با توجه به مدارک جدید بررسی و اطلاع رسانی شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.