قیمت بنزین در آمریکا رکورد زد/ بازگشت ترامپ به توییتر

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 11 می 2022

روزنامه‌های بریتانیایی در صفحه نخست خود به مراسم سالانه افتتاح دوره جدید پارلمان بریتانیا و سخنرانی ملکه پرداخته‌اند که در غیاب ملکه، ولیعهد بریتانیا، آن را انجام داد. «قیمت بنزین رکورد زد» تیتر گزارش اصلی واشینگتن‌پست است و فایننشال‌تایمز هم گفته ایلان ماسک -که قرار است صاحب جدید توییتر باشد- گفته تصمیم ممنوعیت حضور دونالد ترامپ در توییتر را لغو خواهد کرد.

گاردین

بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی در صفحه نخست خود به مراسم سالانه افتتاح دوره جدید پارلمان بریتانیا و سخنرانی ملکه پرداخته‌اند که برای نخستین‌بار شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا، آن را انجام داد. مراسمی که دیروز برگزار شد و ملکه بریتانیا برای اولین‌بار در ۵۹ سال گذشته در آن شرکت نکرد. گاردین هم بر سخنرانی ملکه که برنامه‌های دولت را تبیین می‌کند، متمرکز بود. در گزارش این روزنامه آمده که این سخنرانی  هیچ «اقدامات خاصی» برای مقابله با بحران فوری هزینه‌های زندگی ارائه نداد.

این روزنامه بر محتوای سیاسی این سخنرانی متمرکز بود و از انتقادات طرف‌های مخالف و اندیشکده‌ها گزارش داد که گفته‌اند حزب محافظه‌کار (توری) تدبیری در مورد چگونگی کاهش بحران هزینه‌های زندگی ندارد. گاردین از «بنیاد رزولوشن» نقل می‌کند که گفته این سخنرانی به درستی نیاز به رشد را برجسته کرد، اما برای تحقق آن کار چندانی انجام نداد.

در توضیح تصویر اصلی آمده: «تاج بدون ملکه. شاهزاده ولز در مراسم سالانه افتتاح دوره جدید پارلمان، جایی که او در غیاب مادرش که دچار مشکل حرکتی است، برنامه‌های دولت را ارایه داد.»

واشینگتن‌پست

«قیمت بنزین رکورد زد» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «با وجود تلاش‌های کاخ سفید برای تثبیت قیمت‌ها، قیمت بنزین به رکورد جدیدی رسید، همزمان بایدن، رئیس‌جمهوری، روز سه‌شنبه گفت که مقابله با تورم مهم‌ترین چالش اقتصادی اوست. روز سه‌شنبه میانگین قیمت هر گالن بنزین در سراسر کشور به 4.37  دلار رسید، بالاترین قیمتی که انجمن خودرو آمریکا از زمان شروع پیگیری در این زمینه، از سال 2000 ثبت کرده است.»

فایننشال‌تایمز

گزارش اصلی فایننشال‌تایمز گفته ایلان ماسک -که قرار است صاحب جدید توییتر باشد- می‌گوید تصمیم منع حضور دونالد ترامپ در توییتر را که «از نظر اخلاقی اشتباه» است، لغو خواهد کرد. در گزارش این روزنامه آمده: «ایلان ماسک، کارآفرین، تصمیم توییتر را برای ممنوعیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده از این شبکه اجتماعی «از نظر اخلاقی بد» و «بی‌نهایت ابلهانه» خوانده است.» این میلیاردر که موافقت خود را برای خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار اعلام کرده، اما از تلاش‌های این شبکه اجتماعی برای برخورد جدی با سخنرانی‌های نفرت‌پراکن و اطلاعات نادرست انتقاد کرده است، به فایننشال‌تایمز گفت که او این ممنوعیت را لغو می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.