حمایت عمان از مذاکرات وین

وزیر امور خارجه عمان گفت که این کشور از همه تلاش‌های بین المللی که برای موفقیت مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های غربی انجام می شود، حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «الشبیبه» عمان، «بدر بن حمد البوسعیدی» در کنفرانس خبری مشترک با همتای روسی خود با بیان این مطلب افزود: ما هیچ طرفی را به خاطر اخلال در مذاکرات سرزنش نمی‌کنیم اما از گفت و گو و مذاکره مستقیم حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما با طرف روسی بسیاری از موضوعات مورد علاقه مشترک و همچنین تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث قرار دادیم، گفت:  عمان با علاقه فراوان اوضاع اوکراین را دنبال می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که برای جلوگیری از تشدید اوضاع خویشتنداری و اختلافات را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنند.

وزیر امور خارجه عمان در این کنفرانس خبری از لغو روادید اتباع دو کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: عمان و روسیه به زودی توافقنامه خودداری از دریافت مالیات مضاعف و معافیت مشترک روادید اتباع دو کشور را امضا خواهند کرد.

وی همچنین بر اهمیت داوری گفت و گو و مذاکره درباره علل بحران اوکراین به گونه‌ای که تضمین کننده امنیت و صلح برای همه باشد، تاکید کرد.

«بدر بن حمد البوسعیدی» افزود: عمان از تمامی تلاش‌های بین المللی به ویژه تلاش‌های سازمان ملل متحد که هدف آن ارتقای امنیت و ثبات در منطقه است، حمایت می‌کند.

وی همچنین بر پایبندی عمان به توافقات انجام شده با «اوپک پلاس» تاکید کرد.

لاروف: زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فرا رسیده است

وزیر امور خارحه روسیه نیز در این کنفرانس خبری از نقش عمان در پرونده سوریه قدردانی کرد و گفت: معتقدیم زمان بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی فرا رسیده است و معتقدیم که عمان می‌تواند در این زمینه کمک موثر کند.

«سرگئی لاوروف» اظهار داشت:   در دیدار من با مقامات عمان درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور گفت و گو کردیم.

وی افزود: ما به دنبال تقویت همکاری تجاری بین عمان و فدراسیون روسیه به منظور افزایش حجم مبادلات برای برآورده کردن آرزوهای دو طرف هستیم.

وزیر امور خارحه روسیه اضافه کرد: ما با طرف عمانی توافق کردیم که بسته‌ای از توافقات دوجانبه شامل معافیت متقابل روادید برای شهروندان دو کشور و قرارداد همکاری بین موزه روسیه و موزه ملی عمان را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: ما طرف عمانی را در جریان آخرین تحولات عملیات روسیه در اوکراین و ابعاد ژئوپلیتیکی آن قرار دادیم.

لاوروف ادامه داد: ما به طرف عمانی اعتقاد عمیق خود را نسبت به اهمیت فعال کردن مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای دستیابی به راه حلی جامع برای این موضوع تاریخی بیان کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه در این کنفرانس خبری موضع عمان در قبال جنگ روسیه و اوکراین را متوازن توصیف کرد.

وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که سرگئی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه و هیات همراه دیشب در چارچوب دیداررسمی وارد مسقط پایتخت این کشور شد.

سرگئی لاوروف عصر دیروز (سه شنبه) جمهوری الجزایر را ترک و نیمه شب گذشته وارد عمان شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.