لحظه کشته‌ شدن خبرنگار الجزیره توسط ارتش اسرائیل+ویدئو

کشته شدن شیرین ابو عاقله، خبرنگار شبکه خبری الجزیره، با اصابت گلوله نیروهای ارتش اسرائیل

شیرین ابو عاقله، خبرنگار شبکه خبری الجزیره بامداد روز چهارشنبه ۱۱ مِی هنگام عملیات نظامی ارتش اسرائیل در شهر جنین در شمال کرانه باختری رود اردن با اصابت گلوله به سرش کشته شد

شیرین ابو عاقله، خبرنگار شبکه خبری الجزیره بامداد روز چهارشنبه ۱۱ مِی هنگام عملیات نظامی ارتش اسرائیل در شهر جنین در شمال کرانه باختری رود اردن با اصابت گلوله به سرش کشته شد.

شیرین ابوعاقله، ۵۱ ساله، به مدت ۱۵ سال خبرنگار الجزیره بود و در مجموع با ۲۵ سال سابقه خبرنگاری، در صحنه‌های میدانی مرتبط با نزاع اسرائیلی- فلسطینی حاضر می‌شد.

شیرین اصلیت فلسطینی داشت اما شهروند آمریکا بود و در گذشته نیز بر اثر اصابت گلوله در جریان پوشش رویدادهای اراضی فلسطینی زخمی شده بود.

ارتش اسرائیل و نیروهای امنیتی این کشور بامداد چهارشنبه وارد جنین شدند تا شمار دیگری از افراد مظنون به فعالیت در عملیات مسلحانه یا همدستان آن‌ها را بازداشت کنند. تقابل شدید آتش‌باری میان طرفین به کشته شدن این خبرنگار انجامید.

ارتش اسرائیل در دو ماه اخیر بارها عملیات نظامی در شهر و اردوگاه جنین انجام داده، زیرا عاملان شماری از حملات اخیر به اسرائیلی‌ها از ساکنان این مناطق بوده‌اند.

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل، در واکنش به این خبر گفت افراد مسلح فلسطینی با شلیک بی هدف باعث کشته شدن این خبرنگار شدند.

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، که خود سال‌ها روزنامه‌نگار بوده، در توییترش قتل شیرین ابوعاقله را «رویدادی تاسف‌بار» نامید. آقای لاپید فلسطینیان را به مشارکت در تحقیق فراخواند.

اما تمامی مقامات و منابع فلسطینی با «اطمینان» قتل خانم ابو عاقله را به ارتش اسرائیل نسبت داده و بر لزوم ارجاع پرونده‌ای برای این قتل در دادگاه بین‌المللی لاهه تاکید کردند. شبکه الجزیره نیز در بیانیه‌ای کشته شدن شیرین ابو عاقله توسط ارتش اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

علی السمودی، یک خبرنگار دیگر حاضر در محل، نیز با اصابت گلوله به کمرش، زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

 

Aljazeera

Middleeasteye

TheStar

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.