تکثیر نسخه جیبی سند 2030/ آخرین تیر پیرمرد/ گم‌شدن مشکوک دختر ایرانی در یونان/ احتمال خودزنی

مرور روزنامه‌های صبح کشور

روزنامه های امروز به بررسي آزادسازی یارانه ای و واردات خودرو، طرح «استفاده بهينه از اشياي باستاني و گنج‌ها» ، سفر همزمان انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، زبیگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به ایران ، شهادت يكي از خبرنگاران شناخته‌شده شبكه خبري الجزيره در شهر جنين ، حمله نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضعی از تروریست‌های مستقر در شمال عراق در شهر اربیل ، حمله به شهردار یکی از نواحی شهرداری تهران ، سومین اجلاسیه سالانه مجلس شورای اسلامی و… پرداخته بودند

امروز سخنان رهبری در دیدار با معلمان در صدر توجه و تحلیل مطبوعات بود. روزنامه های امروز همچنین به بررسي آزادسازی یارانه ای و واردات خودرو، طرح «استفاده بهينه از اشياي باستاني و گنج‌ها» ، سفر همزمان انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، زبیگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به ایران ، شهادت يكي از خبرنگاران شناخته‌شده شبكه خبري الجزيره در شهر جنين ، حمله نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضعی از تروریست‌های مستقر در شمال عراق در شهر اربیل ، حمله به شهردار یکی از نواحی شهرداری تهران ، سومین اجلاسیه سالانه مجلس شورای اسلامی و… پرداخته بودند. با هم مروری داریم به برخی از این عناوین؛

حراج ميراث ايران؛ شوخی می كنيد؟

آرمان ملی: بار دیگر یک طرح از سوی نمایندگان مجلس یازدهم، صدای یرخی را درآورد و در روزهایی که مردم دغدغه گرانی را دارند، طرحی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که الگوبرداری از کشورهای مصر و انگلستان است، اما بدون شناخت از قوانین باستان شناسی آنها. در راهکار نمایندگان برای خروج از بحران کمبود ارزآوری، خرید و فروش آثار باستانی در دستور کار قرار گرفته است. در شرايطي بهارستان‌ نشينان طرحي با عنوان «استفاده بهينه از اشياي باستاني و گنج‌ها» در دستور کار قرار دادند، که بر کسي پوشيده نيست همان‌طور که طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران و يونسکو، آثار ملي و ابنيه تاريخي و طبيعي مانند ساختمان‌هاي قديمي، جنگل‌ها، کوه‌ها و… جزو ميراث ملي و متعلق به کل کشور به‌حساب مي‌آيد هر‌گونه دخل و تصرف در آنها، برخلاف قوانين است، هر چند که طي سال‌هاي گذشته با پيشرفت تکنولوژي و دستگاه‌هاي گنج‌ ياب، حفاري‌ها و قاچاق اين آثار افزايش داشته، اما اينکه براي اين امر جامه قانوني دوخته شود، قطعا موضوعي نيست که بتوان از کنارش به‌راحتي عبور کرد. بي‌شک در طرح مجلس و در صورت تصويب آن، شرکت‌هاي خصوصي و با نظارت ميراث فرهنگي تشکيل خواهند شد و آنها با پيدا کردن گنج‌ها و به‌دور از حفاري‌ها و کاوش‌هاي غير علمي، با تخريب آنچه از گذشتگان باقي مانده دست خواهند زد.

آخرین تلاش ها برای احیا

روزنامه ابتکار::سفر همزمان انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، زبیگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به ایران نشان‌دهنده تلاش اروپا و همچنین برخی از متحدین ایران در منطقه برای احیای برجام در دقیقه ۹۰ است، در همین رابطه بزودی ابراهیم رئیسی، نیز سفری به عمان خواهد داشت، با توجه به این اتفاقات به نظر می‌رسد، تلاش‌ها برای نجات توافق هسته‌ای شدت گرفته است.به گزارش فرارو، روزنامه «العرب» چاپ امارات در تازه‌ترین گزارش خود به سفر امیر قطر به ایران و دلایل و اهداف و پشت پرده آن پرداخته است. در این گزارش آمده است: قطر به جنگ اوکراین و روسیه و تبعات آن بر بازار نفت به عنوان یک فرصت برای موفقیت وساطتش در زمینه توافق هسته‌ای ایران نگاه می‌کند.ناظران بر این باورند که سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به ایران و چند کشور اروپایی در راستای تلاش برای دستیابی به موفقیت و رسیدن به توافق جدید میان ایران و غرب است و قرار است وی در ابتدا نظرات ایرانیان را بشنود و سپس این نظرات را به اروپایی‌ها منتقل کند.در ادامه این گزارش آمده است: به گفته ناظران، وضعیت کنونی جهان فرصتی را ایجاد می‌کند که به واسطه آن اقناع اروپایی‌ها برای تکمیل فرآیند مذاکرات احیای برجام آسان‌تر خواهد شد. ناظران معتقدند که این به مصلحت غرب است که از طریق توافق هسته‌ای به نفت و گاز ایران دسترسی پیدا کند تا اینکه بخواهد از نفت و گاز روسیه آن هم در میانه یک جنگ با یک دشمن قوی استفاده کند.

گلوله به چشم افشاگر رسانه

روزنامه اعتماد:جنايات بي‌پايان اسراييل در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين، اين‌بار دامن تعدادي از خبرنگاران مستقر در جنين را گرفت و باعث شهادت يكي از خبرنگاران شناخته‌شده شبكه خبري الجزيره در شهر جنين، در كرانه باختري رود اردن شد. شيرين ابوعاقله و همكارانش براي پوشش خبري تهاجم رژيم اشغالگر به كمپ آوارگان شهر جنين براي بازداشت فلسطينيان در اين شهر حضور داشتند كه به روايت شاهدان عيني با شليك مستقيم گلوله تك‌تيرانداز اسراييلي به سر، اين خبرنگار امريكايي- فلسطيني درجا جان خود را از دست داد. خانم عاقله و همكارانش در هنگام تهيه گزارش جليقه ويژه خبرنگاران به تن داشتند و تشخيص آنها از نيروهاي درگير به سادگي امكان‌پذير بود. شيرين ابوعاقله از خبرنگاران كهنه‌كار فلسطيني است كه به دليل پوشش خبرهاي فلسطين از دهه ۱۹۸۰ ميلادي تاكنون در جهان عرب بسيار شناخته‌شده است. اين خبرنگار ۵۱ ساله از جمله انتفاضه اول و دوم فلسطينيان را براي رسانه‌هاي جهان پوشش داده ‌بود و از ۲۵ سال پيش به استخدام شبكه الجزيره درآمد. علاوه بر ابوعاقله در تيراندازي نظاميان اسراييلي يك خبرنگار ديگر الجزيره، علي سمودي هم با گلوله مجروح شد، هر چند كه شرايط او وخيم نيست. همراهان ابوعاقله در محل شهادتش مي‌گويند كه نظاميان اسراييلي تا چندين دقيقه بعد از قتل اين خبرنگار همچنان به محل افتادن او شليك مي‌كردند و امكان جابه‌جا كردن پيكر او و رساندنش به بيمارستان وجود نداشت.

واردات خودرو آزاد شد

روزنامه ایران: یکی از بندهای دستور رئیس جمهور در اسفندماه گذشته برای ساماندهی صنعت خودرو عملی شد. آیت‌الله رئیسی در اسفند سال گذشته دستور داده بود که طی 3 ماه موانع واردات خودرو رفع شود و دیروز وزیر صمت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیأت دولت خبر داد. بر این اساس روز گذشته کلیات طرح واردات خودرو در هیأت دولت تصویب شد؛ اتفاقی که خیلی از مردم، کارشناسان و واردکنندگان خودرو دور از ذهن و دسترس می‌دانستند و تصور می‌کردند این دولت مانند دولت گذشته ممنوعیت واردات خودرو را ادامه می‌دهد.اما دولت سیزدهم با وجود حمایت‌هایی که از صنعت خودرو دارد، تصمیم گرفت برای پایان دادن به شائبه انحصار، واردات خودرو را آزاد کند و اجازه دهد مانند قبل از سال 97، خودروهای خارجی وارد کشور شود. البته شرط صادرات خودرو و قطعه برای واردات خودروهای خارجی به کشور لحاظ شده است که به اعتقاد صاحبنظران این حوزه، با شرایطی که خودروسازان داخلی و به‌خصوص عدم تطابق تولید با نیاز متقاضیان دارد، چنین شرطی حداقل تا دو سال باید حذف شود.

دوباره «شرارت در اربیل» را بمباران کردیم

روزنامه جوان:ایران بار‌ها هشدار داده بود شکل‌گیری اقدامات تروریستی در خاک خود از طریق خاک کشور همسایه را تحمل نخواهد کرد و در صورت انجام چنین اقداماتی با استفاده از خاک کشور دیگر، پاسخی درخور به تروریست‌های مستقر در آن کشور داده می‌شود. روز گذشته نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد ایران به مواضعی از تروریست‌های مستقر در شمال عراق در شهر اربیل حمله کرده است. دو ماه پیش و اواخر اسفند ۱۴۰۰ نیز حملاتی موشکی از ایران به سمت اهدافی مرتبط با رژیم‌صهیونیستی در اربیل عراق انجام شد.روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه در بیانیه‌ای که روز گذشته صادر کرد، ابتدا از دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور و سپس انهدام پایگاه‌ها و مقر‌های تروریست‌های مستقر در اقلیم شمال عراق خبر داد.در این اطلاعیه آمده است: در پی شرارت‌های اخیر گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی در اعزام تیم‌های تروریستی برای نفوذ و انجام عملیات‌های ضدامنیتی و خرابکارانه در خاک کشورمان، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی دقیق، یک تیم مسلح تروریستی در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه قرار گرفت و تمامی اعضای این تیم تروریستی پنج نفره در شهرستان بانه دستگیر شدند.

تنور داغ تخلفات نانوایی ها

روزنامه خراسان: روزنامه خراسان روز گذشته به همراه بازرسان فرمانداری، جهاد کشاورزی، اتحادیه نانوایان و رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی از نانوایی های شهر بازدید میدانی به عمل آورد. بعضی از بازرسان سازمان های مربوط که در این گشت با ما همراه بودند، با این مسئله که با واحدهای متخلف برخورد سختی صورت بگیرد، مخالف بودند و حتی ادعا می کردند با وجود تعطیلی برخی از نانوایی های شهر، در صورت پلمب واحدهای متخلف، تعداد نانوایی های تعطیل افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که اکثر مردم در تماس های مکرر با روزنامه خراسان خواستار برخورد قاطع مسئولان با نانوایان متخلف و رسیدگی به وضعیت آنان بودند. در این بازدید میدانی تمام نانوایی هایی که بررسی شدند، مشمول تخلف عرضه خارج از شبکه آرد، کم فروشی، گران فروشی، نداشتن پروانه کسب و نرخنامه می شدند. عرضه خارج از شبکه آرد وارد یکی از نانوایی های خیابان قائم مقام فراهانی می شویم. پس از بازدید بازرسان مشخص شد که این نانوایی روز گذشته از 93 کیسه آرد که به عنوان سهمیه دریافت کرده، 15 کیسه را به فروش رسانده است. خدایی، بازرس اتحادیه نانوایان درباره تخلف این واحد صنفی می گوید: واحد مربوط 15 کیسه آرد خارج از شبکه داشت که جریمه ای که ما برای این واحد لحاظ می کنیم 9 میلیون و 300 هزار تومان است که این جریمه در تعزیرات پنج برابر می شود.

تکثیر نسخه جیبی سند 2030

روزنامه کيهان: در کنار موضوع الگو گرفتن کودکان و نوجوانان از استفاده بدون برنامه و غیرهدفمند بسیاری از پدران و مادران و بزرگ‌ترها از فضای مجازی، طی دو سال گذشته و با شیوع کرونا که باعث شد آموزش و کلاس‌های درس به ناچار به‌صورت مجازی برگزار شود، گرایش و دسترسی بدون برنامه‌ریزی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی بسیار گسترده‌تر از گذشته اتفاق افتاد و اکنون هم که شاهد برگزاری حضوری کلاس‌های درس و تقریباً توقف آموزش مجازی هستیم، بسیاری از نوجوانان و کودکان به علت وابستگی زیاد به گوشی‌های همراه هوشمند و دسترسی به فضای مجازی همچنان ساعت‌ها مشغول گشت‌وگذار در این فضا هستند. شاید بتوان این وابستگی شدید کودکان و نوجوانان به فضای مجازی را در کنار تلفات انسانی، یکی از مهم‌ترین خسارت‌های بیماری کرونا در دو سال گذشته دانست. طبیعی است که حضور به اندازه، هدفمند و کنترل‌شده در فضای مجازی و استفاده کاربردی از تکنولوژی‌های روز تلفن همراه موضوعی پذیرفته شده و واضح است اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که این روزها بسیاری از افرادی که مشتری فضای مجازی هستند، بیش از حد نیاز یا ضرورت و بدون اینکه هدف مشخصی داشته باشند ساعت‌ها مشغول به این فضای بی‌کران می‌شوند. این نوع رفتار در کنار خطرات مختلفی که برای همه سنین و خانواده‌ها دارد به‌طور ویژه باعث بروز اختلال و مشکلات عدیده جسمی، روحی، رفتاری و آسیب در کودکان و نوجوانان می‌شود، اختلال‌هایی که گاه برای ‌ترک آنها و در امان ماندن از آثار مخرب‌شان بر زندگی اجتماعی، روابط خانوادگی، تحصیل و کسب‌وکار و سلامت باید مدت‌ها تلاش کرد. اما مشکل وقتی بیشتر و بغرنج‌تر می‌شود که می‌بینیم در کنار این حجم گسترده و غیرهدفمند از حضور طیف‌های مختلف سنی به‌ویژه کودکان و نوجوانان کشورمان در فضای مجازی، متأسفانه مدیریت این فضا در کشور به شدت رها شده و این فضا تقریباً بدون ضابطه و کنترل مناسب، بر زندگی خانواده‌ها و سبک زندگی کودکان و نوجوانان و افراد مختلف احاطه پیدا کرده و سایه انداخته است.

دستور قاطع برای بررسی احتمال خودزنی

همشهری:ا واخر هفته پیش خبری از حمله به شهردار یکی از نواحی شهرداری تهران منتشر شد که در رسانه‌ها‌ انعکاس زیادی داشت. به گزارش همشهری، بنا به این خبر و تصاویری که همراه آن بود، متخلفان ساخت‌وساز وقتی با بازدید شهردار ناحیه3 منطقه‌19 روبه‌رو می‌شوند، با سلاح سرد به او حمله می‌کنند تا جایی که سیدجواد هاشمی به‌شدت زخمی می‌شود. اخیرا اما تصویری از گزارش پزشک قانونی درباره معاینه مصدوم به‌دست آمده که در انتهای آن «احتمال خودزنی» قویا مطرح شده است. پس از این رخداد‌ها، شهردار تهران که پیش‌تر از برخورد با متخلفان خبر داده بود، در پی انتشار گزارش پزشکی قانونی دستور پیگیری موضوع تا رسیدن به نتیجه نهایی را صادر کرد. در این‌باره رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به ‌نظریه پزشکی قانونی درخصوص شهردار ناحیه3 منطقه۱۹ گفت: «درصورت تأیید این نظریه، برخورد قاطعی با هرگونه بی‌صداقتی صورت خواهد گرفت.» عبدالمطهر محمدخانی درخصوص ادعای مطرح‌شده در رابطه با احتمال خودزنی شهردار ناحیه در جریان درگیری پنجشنبه گذشته در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «هرچند با توجه به جراحت وارده به آقای هاشمی، احتمال اولیه پزشکی قانونی خیلی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما شهردار، دستور پیگیری دقیق و قاطع موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی صادر کرد. درصورت تأیید این نظریه، حتما برخورد قاطعی با هرگونه بی‌صداقتی صورت خواهد گرفت». با توجه به رویکرد شهرداری تهران در زمینه برخورد با تخلفات ساختمانی و همچنین مبارزه با فساد درون‌ سازمان شهرداری تهران، وقایع مربوط به مصدوم‌شدن این شهردار در فضای مجازی باعث واکنش‌های گوناگونی شد. تا لحظه تنظیم این خبر نتیجه قطعی تحقیقات شهرداری تهران درباره این اتفاق اعلام نشده است.

آخرین تیر پیرمرد

وطن امروز: مردی که حدود ۷۰ سال در وزنه‌برداری ایران و مازندران حضور داشت و به سازندگی پرداخت، رکوردشکنی و مدال‌آوری یکی از شاگردانش را از آسمان به تماشا نشست. در شبی که علیرضا یوسفی تمام مدال‌های یک‌ضرب، ۲ ضرب و مجموع مسابقات جوانان جهان را به گردن آویخت و رکورد دنیا را یک بار دیگر جابه‌جا کرد، جای مردی خالی بود که کاشف این جوان و بزرگانی چون بهداد سلیمی بود. قاسم غزالیان که از او به عنوان پدر وزنه‌برداری مازندران یاد می‌شود سال ۱۳۱۶ در قائمشهر به دنیا آمد و از ۲۱ سالگی وزنه‌برداری را آغاز کرد و ۳ بار قهرمان کشور شد. او سال ۱۳۴۷ مربیگری را در شهر زادگاهش شروع کرد و تا روز درگذشتش که فروردین سال ۱۴۰۱ در ۸6 سالگی رخ داد به این کار ادامه داد و به گفته خودش بیش از ۵۰ قهرمان ملی تحویل وزنه‌برداری ایران داد. بهداد سلیمی مرد افتخارآفرین وزنه‌برداری ایران و جهان یکی از شاگردان استاد غزالیان بود که سال‌ها عنوان قوی‌ترین مرد جهان را یدک می‌کشید. حالا نوبت به یکی دیگر از کشف‌های پدر وزنه‌برداری مازندران رسیده است تا در دنیای وزنه‌برداری بزرگی کند. علیرضا یوسفی، جوان جویای نام وزنه‌برداری ایران در مسابقات جهانی جوانان موفق به کسب همه مدال‌های طلا شد و رکورد خودش را هم ارتقا داد. اما این بار قاسم غزالیان نبود تا روی سکو رفتن یکی از شاگردان آینده‌دارش را ببیند. او از آسمان به تماشای موفقیت یوسفی نشست و حتما روحش از دیدن موفقیت این فرزند آینده‌دار ایران‌زمین شاد شده است. مرحوم قاسم غزالیان که حدود ۷۰ سال عمرش را برای وزنه‌برداری گذاشت در آخرین مصاحبه‌ای که با مهر داشت از نامهربانی‌هایی که در حق او شده بود گلایه داشت و عنوان کرد ۵۰ قهرمان ملی تحویل وزنه‌برداری و ورزش ایران داده است اما کسی سراغی از او نمی‌گیرد!

گم‌شدن مشکوک دختر ایرانی در یونان

روزنامه شرق:یکتا جمالی، پدیده وزنه‌برداری ایران، «گم» شد؛ گم‌شدنی که احتمالا همان «پناهندگی» است؛ ولی چون خبر رسمی‌اش اعلام نشده، باید به همان «گم»شدن بسنده کرد. دختر 17ساله وزنه‌برداری ایران که مسیر رسیدن به موفقیت را در فضای سخت و کمبود امکانات با سرعت سه‌ساله طی کرد، چند روز اخیر یک بار دیگر نامش را در ورزش ایران جاودانه کرده است. او که به هراکلیون یونان سفر کرده بود تا در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان شرکت کند، توانست در دسته 87 کیلوگرم مدال نقره یک‌ضرب و عنوان چهارمی مجموع را به دست بیاورد. آخرین تصویری که از او منتشر شده، مربوط به همان مدالی است که به دست آورده و بعد دیگر خبر چندانی از یکتا در دست نیست. حتی در سالن رقابت‌ها هم دیده نشده و برای تماشای رقابت دیگر وزنه‌بردار ایرانی که به هراکلیون سفر کرده، هم اثری از او دیده نشده است. فدراسیون وزنه‌برداری هم بیانیه‌ای صادر کرده و گفته که او هتل محل اسکان را ترک کرده و دیگر برنگشته است. همین روز گذشته زهرا پورامین، سرپرست نایب‌رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری، هم خبر گم‌شدنش را تأیید کرده و گفته که رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در یونان مانده به این امید که یکتا را پیدا کند و به ایران برگرداند: «نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده؛ اما «علی مرادی» رئیس فدراسیون در یونان است تا بتواند یکتا جمالی را به ایران بازگرداند. البته در این زمینه رایزنی‌هایی با خانواده جمالی شده است تا بتوانیم او را به کشور برگردانیم».

نادران؛ گزینه پایداری؟

فرهیختگان: با نزدیک شدن به تاریخ سومین اجلاسیه سالانه مجلس شورای اسلامی فعالیت میان برخی نمایندگان برای حضور در هیات‌رئیسه مجلس و ریاست پارلمان از روزهای قبل آغاز شده است.رقابت نمایندگان برای حضور در هیات‌رئیسه می‌تواند به پویایی مجلس و افزایش کارآمدی آن در آینده کمک شایانی کند، به همین جهت باید از کاندیداتوری چهره‌‌های مختلف با سلایق گوناگون استقبال کرد. اما جدا از این گزاره در گزارش امروز «فرهیختگان» قصد داریم به تحلیل دقیق‌تر آرایش سیاسی مجلس در انتخابات آتی هیات‌رئیسه در اجلاسیه سوم بپردازیم. از میان نمایندگان تاکنون الیاس نادران، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی به‌همراه فریدون عباسی، نماینده مردم کازرون و عضو کمیسیون برای رقابت بر سر ریاست بر قوه مقننه اعلام کاندیداتوری کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی اسامی چهره‌های بیشتری ازجمله محمدباقر قالیباف، رئیس کنونی مجلس نیز به این لیست افزوده شود.در انتخابات پیش‌رو بعد از واکنش‌های منفی‌ای که افکار عمومی جامعه نسبت به سفر خانواده قالیباف به ترکیه داشتند، تعدادی از نمایندگان مخالف قالیباف با محوریت جبهه پایداری جدی‌تر از قبل به‌دنبال رقابت با او و حامیانش بر سر ریاست بر قوه مقننه هستند. در این رقابت جبهه پایداری تاکنون گزینه‌ای برای کاندیداتوری ریاست مجلس معرفی نکرده و بعید است از میان چهره‌های شناخته‌شده این حزب، کسی در روزهای آتی کاندیدا شود، اما اشتراک دیدگاه جبهه پایداری با افرادی چون الیاس نادران بر سر مخالفت با شیوه ریاست قالیباف در مجلس می‌تواند آنها را به هم نزدیک کند. بنابراین بعید نیست در آینده شاهد حمایت جبهه پایداری و سایر منتقدان قالیباف در مجلس از ریاست نادران بر قوه مقننه باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.