تکذیب ادعای فعالیت اعلام نشده هسته‌ای در ایران

کمالوندی از احتمال تحریف مصاحبه گروسی خبر داد

آنچه که به نظر می‌رسد این است که انتشار مطالب تحریف‌شده در مقاطع خاص زمانی، مسبوق به سابقه است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: تلقی ما این است که صحبت‌های آقای گروسی با اهداف سیاسی تحریف شده است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفتگوی اختصاصی با مهر، در واکنش به ادعاهای مطرح شده به نقل از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رسانه‌ها مبنی بر کشف اورانیوم در مکان‌های اعلام نشده در ایران و عدم پاسخگویی کشورمان در چند ماه گذشته گفت: بله، ما هم همچنین مطالبی را در رسانه‌ها دیدیم و شنیدیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این اظهارات عجیب و دور از انتظار از آقای گروسی بود، روز گذشته صحت‌سنجی این اظهارات را آغاز کردیم و همچنین از آقای غائبی (سرپرست نمایندگی کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) خواستیم در خصوص این موضوع با آقای گروسی و آپارو صحبت کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: اما آنچه که به نظر می‌رسد این است که انتشار مطالب تحریف‌شده در مقاطع خاص زمانی، مسبوق به سابقه است.

صحبت‌های «گروسی» تحریف شده است

کمالوندی افزود: تلقی ما این است که صحبت‌های آقای گروسی با اهداف سیاسی تحریف شده است.

وی افزود: طرح این موضوع از جانب مدیر کل آژانس مبنی بر اینکه ایران با آژانس همکاری ندارد، بعید است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در راستای بیانیه مشترکی که چندی پیش بین آقای گروسی و اسلامی در خصوص مسائل مرتبط با همکاری ما و آژانس به امضا رسید، اکنون در وسط راه هستیم و کارها در حال پیگیری است و نباید در این مقطع ارزیابی از جانب آژانس ارائه شده باشد.

همکاری لازم بین ایران و آژانس وجود دارد

کمالوندی در پایان با اشاره به تعامل مناسب ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: عملاً همکاری لازم بین ما و آژانس وجود دارد و علی القاعده اعلام هرگونه ارزیابی توسط مدیرکل آژانس در خصوص چگونگی اجرای بیانیه زود هنگام است.

گفتنی است، در روزهای گذشته برخی از رسانه‌های غربی مطالب عجیبی را به نقل از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر فعالیت هسته‌ای پنهانی کشورمان و همچنین عدم پاسخگویی ایران در خصوص ادعای کشف اورانیوم در مراکز هسته‌ای از پیش اعلام نشده، مطرح کرده بودند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.