تیم منتخب ستاره‌های جهان در تهران!

جام باشگاه‌های آسیا با حضور بازیکنان مطرح والیبال عصر شنبه آغاز می‌شود

شهروندآنلاین: مهم‌ترین رویدادی که از عصر شنبه در تهران برگزار خواهد شد، بازی‌های جام باشگاه‌های والیبال آسیاست؛ مسابقاتی که طی روزهای 24 تا 30 اردیبهشت‌ماه به میزبانی ایران بیست‌ودومین دوره خود را پشت سر خواهد گذاشت.

نکته قابل توجه در این دوره از رقابت‌ها حضور ستاره‌های مطرح جهان والیبال در ترکیب تیم‌های شرکت‌کننده است. به غیر از دو تیم ایرانی که بازیکنان نامداری به خدمت گرفتند، تیم‌های دیگر نیز از وجود ستاره‌ها استفاده می‌کنند و همین موضوع جذابیت ویژه‌ای به بازی‌ها می‌دهد.

پیکان و شهداب، ستاره‌ها را درو کردند

مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در حالی به میزبانی ایران برگزار می‌شود که دو تیم پیکان تهران و شهداب یزد نمایندگان ایران در این مسابقات هستند. نکته قابل توجه اینکه دو تیم ایرانی با جمعی از ستاره‌های بزرگ جهان قرارداد امضا کردند و در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

پیکان تهران علاوه بر بازیکنان بزرگی که در اختیار داشت، حالا 4 ستاره مطرح والیبال دنیا را هم جذب کرده است. اروین انگاپت، ستاره تیم ملی فرانسه؛ نیمیر عبدالعزیز، بازیکن تیم ملی هند؛ سعید معروف و سیدمحمد موسوی، دو بازیکن سابق تیم ملی ایران که سوابق زیادی در والیبال دارند به عضویت پیکان درآمدند و برای این تیم به میدان خواهند رفت.

علاوه بر این، پیکانی‌ها نفرات مطرحی از جمله حمزه زرینی، پویا فیاضی، آرمین تشکری، پوریا یلی، امیرحسین وادی، محمدرضا حضرت‌پور و … را نیز در اختیار دارند تا بتوان از این تیم به عنوان شانس اصلی قهرمانی یاد کرد.

در سوی مقابل، شهداب یزد به عنوان قهرمان مسابقات لیگ برتر ایران، از بازیکنانی نظیر مهدی مرندی و مهدی مهدوی سود می‌برد، اما آنها نیز با نفرات خارجی تیم خود را برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا تقویت کردند.

چند روز پیش بود که باشگاه شهداب یزد اعلام کرد جان گردن پرین، دریافت‌کننده تیم ملی کانادا و دونوان ژاورونوک، بازیکن تیم ملی کانادا، به عضویت این تیم درآمده‌اند و این دو بازیکن بامداد پنجشنبه به ایران رسیدند و در تمرینات شهداب شرکت کردند.

همچنین روبرت لندی سیمون، بهترین مدافع وسط حال حاضر دنیای والیبال و یکی از ارزشمندترین بازیکنان دنیا با عقد قراردادی رسمی برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ به شهداب یزد پیوسته است.

بنابراین دو تیم ایرانی حاضر در مسابقات با ستاره‌های پرتعداد و ترکیبی قدرتمند پا به رقابت‌های آسیایی خواهند گذاشت؛ دو تیمی که ممکن است در دور بعدی نیز با هم روبه‌رو شوند.

تیم‌های دیگر هم عقب نماندند

در کنار تقویت دو تیم ایرانی برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، تیم‌های دیگری که از کشورهای مختلف در رقابت‌ها شرکت دارند هم برای جذب ستاره‌های دنیای والیبال و حضوری قدرتمند در مسابقات اقدام کردند.

تیم سانتوری سانبردز ژاپن یکی از قدرت‌های برتر آسیاست که آنها نیز علاوه بر ستاره‌های بومی،‌ سه خارجی در اختیار دارند. شیکن پنگ، بازیکن تیم ملی چین و آلاین دیارماس، بازیکن تیم ملی کوبا دو ستاره تیم ژاپنی هستند. آنها همچنین دیمیتری موزورسکی، بازیکن مطرح روس را به خدمت گرفتند که با حضور آنها به ایران آمده و کارشان را شروع خواهند کرد.

تیم الریان قطر هم با سه بازیکن خارجی از کشورهای جمهوری چک، برزیل و روسیه در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. البته در این تیم چند بازیکن خارجی دیگر هم حضور دارند، اما تابعیت این کشور را دریافت کردند. هدایت تیم تاراز قزاقستان را نیز بوریس گربنیکوف، پدر جنیا گربنیکوف لیبرو تیم ملی فرانسه بر عهده دارد.

 تیم منتخب جهان در غرب تهران!

اتفاق ویژه‌ای که برای مسابقات جام باشگاه‌های والیبال آسیا رخ داده، حضور ستاره‌های پرتعداد در ایران است. منتخبی از بهترین بازیکنان والیبال دنیا در قالب تیم‌های مختلف در مسابقات شرکت می‌کنند و این مساله برای والیبال‌دوستان ایرانی اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود. خصوصا اینکه رقابت‌ها در سالن دوازده هزار نفری آزادی و با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

ورود تماشاگران چگونه است؟

رقابت‌های والیبال آن هم در سطح آسیا برای علاقه‌مندان به این رشته بسیار جذاب است و به همین خاطر برای خرید بلیت متقاضیان زیادی وجود دارد. بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا، فقط 30 درصد ظرفیت سالن آزادی، یعنی حدود 4 هزار نفر می‌توانند به ورزشگاه بروند و بازی‌ها را تماشا کنند.

بلیت‌فروشی مسابقات از طریق فدراسیون والیبال انجام می‌شود و البته که هنوز درباره ورود بانوان به سالن تصمیم خاصی از سوی شورای تامین گرفته نشده است.

رکوردهای دست‌نیافتنی ایران

والیبال ایران با 22 مدال شامل 15 طلا، چهار نقره و سه نشان برنز پرافتخارترین کشور قاره کهن آسیا در این رقابت‌ها محسوب می‌شود که این رکورد تا سال‌های متوالی حتی اگر نمایندگان ایران مدالی کسب نکند، پابرجا خواهد بود. از نظر تعداد قهرمانی، کره‌ جنوبی با دو مدال طلا در رتبه دوم آماری این مسابقات قرار دارد، اما از نظر تعداد مدال‌ها قطر با 11 مدال شامل یک طلا، 6 نقره و چهار برنز دومین کشور پرافتخار محسوب می‌شود.

تیم پیکان تهران با هفت قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو نشان برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این رقابت‌هاست که امسال نیز به عنوان میزبان در این مسابقات شرکت می‌کند. پیکانی‌ها که عنوان سومی جهان را نیز در پرونده کاری خود دارند، در سال‌های 2006 تا 2011 شش قهرمانی متوالی در این مسابقات به دست آوردند.

نماینده ورامین و بانک سرمایه نیز با دو قهرمانی و صنام، کاله مازندران، خاتم اردکان و فولاد سیرجان ایرانیان نیز با یک قهرمانی از باشگاه‌های افتخارآفرین ایران در این رقابت‌ها هستند. صنام، سایپا و کاله مازندران نیز یک عنوان نایب قهرمانی در این مسابقات دارند. در برخی سال‌ها همانند امسال، دو نماینده از ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

حالا پیکانی‌ها امیدوارند امسال بتوانند هشتمین قهرمانی خود در رقابت‌های آسیایی را جشن بگیرند و یک افتخار دیگر به دست آورند.

نحوه برگزاری مسابقات

تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا با ستارگان مطرح والیبال جهان به مدت هفت روز در تهران به مصاف یکدیگر می‌روند. باشگاه‌ والیبال پیکان به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا به منظور حضوری مقتدرانه در رقابت‌های جام باشگاه‌های قاره کهن با تیمی قدرتمند در این مسابقات شرکت می‌کند. بازی‌های مرحله گروهی طی روزهای 24، 25 و 26 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

روز سه‌شنبه، 27 اردیبهشت تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها استراحت دارند و در مرحله یک چهارم نهایی (چهارشنبه 28 اردیبهشت) تیم‌های اول تا چهارم جدول گروه A به صورت ضربدری به مصاف تیم‌های اول تا چهارم گروه B می‌روند. مراحل نیمه‌نهایی و نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2022 نیز روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 اردیبهشت پیگیری خواهد شد.

برنامه دور گروهی مسابقات به شرح زیر است:

شنبه 24 اردیبهشت

ساعت 10: ژاپن (سانتوری سانبردز) – تایلند (ناخون راتچاسیمای)/ ساعت 13: قطر (الریان) – قزاقستان (تاراز)/ ساعت 16: ایران (پیکان) – عراق (گاز جنوبی)/ ساعت 19: ایران (مقاومت شهداب یزد) – عراق (اربیل)

یکشنبه 25 اردیبهشت

ساعت 10: تایلند (ناخون راتچاسیمای) – عراق (گاز جنوبی)/ساعت 13: قزاقستان (تاراز)  – عراق (اربیل)/ساعت 16: ژاپن (سانتوری سانبردز) – ایران (پیکان)/ساعت 19: قطر (الریان) – ایران (مقاومت شهداب یزد)

دوشنبه 26 اردیبهشت

ساعت 10: ژاپن (سانتوری سانبردز) – عراق (گاز جنوبی)/ساعت 13: عراق (اربیل) – قطر (الریان)/ساعت 16: ایران (پیکان) – تایلند (ناخون راتچاسیمای)/ساعت 19: ایران (مقاومت شهداب یزد) – قزاقستان (تاراز)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.