ضرورت اسوه‌سازی از شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه

نماینده رهبر معظم انقلاب در آیین ۴۹۰ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌ احمر بر لزوم ترویج فرهنگ «ایثار» در دو بخش گفتمان‌سازی عقلانی ‌و پرداخت به ابعاد احساسی این موضوع در جامعه و نسل امروز تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی سخنان خود را در آیین بزرگداشت ۴۹۰ شهید امدادگر که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  برگزار شد با یاد و خاطره شهیدان و امام خمینی (ره) آغاز کرد و با تاکید بر اهمیت مساله فرهنگ شهادت و ایثار به تبیین و تشریح این موضوع پرداخت.
نماینده ولی فقیه در جمعیت ترویج فرهنگ شهادت را شامل دو بخش گفتمان‌سازی عقلانی ‌و ابعاد احساسی مساله شهادت دانست. و با بیان‌ اینکه گفتمان‌سازی عقلانی در پرتوی معارف والای دینی حاصل می‌گردد، تصریح کرد: این فرهنگ شهید و شهادت بوده که اسلام را در طول تاریخ زنده و ماندگار نگه‌داشته است.
او  در ادامه سخنان خود با اشاره به آیات و روایاتی در خصوص جایگاه و مقام شهیدان افزود: مومن از نگاه معارف دینی کیست؟ افرادی که در ایمان به خدا و رسول خدا تردید نداشته باشند و با مال و جان خود در راه خدا مجاهدت می‌کنند. شهیدان در این مسیر گام برداشتند.
نماینده رهبر انقلاب در بخش دیگر سخنان خود به تبیین اهمیت ابعاد احساسی در فرهنگ شهادت پرداخت و گفت:« الگوسازی فرهنگ شهادت در ایران اسلامی یک امر ضروری است.»
حجت الاسلام والمسلمین معزی تصریح کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه با انتشار مقالات و کتاب‌های متعدد و برنامه‌های فرهنگی در طول‌سال‌‌های گذشته در این زمینه گام برداشته است.
او همچین ابراز امیدواری کرد که فعالیت در این مساله مهم با همراهی دیگر بخش‌های هلال احمر در آینده  گستره بیشتری یابد.
نماینده رهبر معظم انقلاب الگوی سازی از شهیدان را یکی از مصادیق جهاد تبیین برشمرد و افزود: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان مسأله‌ای اساسی است که باید همواره مورد توجه قرار گرفته  شود.  بنابر فرموده مقام معظم رهبری امروز زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و همه باید بدانیم که امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایستادگی و رشادت شهدا و صبر و استقامت بی‌بدیل خانواده این عزیزان است.»
لازم به ذکر است که در آیین بزرگداشت ۴۹۰ شهید امدادگر؛ از تعدادی از جانبازان و خانواده شهدا تقدیر و قدردانی شد.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.