سپاهان، پابرهنه وسط جنگ استقلال و پرسپولیس!

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال با جدال‌های حساس برگزار می‌شود

شهروندآنلاین: هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر پر است از بازی‌های جذاب و حساس در شهرهای مختلف؛ 4 هفته مانده به پایان ماراتن 16 تیم لیگ برتری برای ایستادن در جایگاهی که لیاقتش را دارند، باقیمانده و اعضای تیم‌ها برای پایانی خوش در یک تورنمنت فشرده و فرسایشی تمام تلاش خود را خواهند کرد.

در بالای جدول اگرچه استقلال با 6 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس شانس خود را برای به آغوش کشیدن جام قهرمانی به بالاترین حد ممکن رسانده، اما همچنان رقابت داغ است و تیم یحیی گل‌محمدی کورسوهای امید را برای فتح ششمین جام متوالی جست‌وجو می‌کند. البته که آنها کار سختی مقابل سپاهانی خواهند داشت که با از دست دادن همه جام‌ها فقط برای اعاده حیثیت مقابل‌شان قرار خواهد گرفت.

تقابل حیثیتی در اصفهان؛ آخرین امید پرسپولیس

دیدار پرسپولیس و سپاهان بدون شک حساس‌ترین بازی این هفته است. جایی که سرخ‌ها بعد از هدر دادن دو امتیاز مقابل ذوب‌آهن باید با تیمی بازی کنند که سرمربی جوانش محرم نویدکیا بعد از کنار رفتن از لیگ قهرمانان آسیا روزهای سختی را تحمل کرد و در لیگ برتر به دنبال نشان دادن توانایی‌های فنی‌اش است.

سپاهان در شروع دوباره لیگ، استقلال صدرنشین را متوقف کرد و از سد پیکان در یک بازی بیرون از خانه گذشت و حالا انگیزه زیادی برای کسب امتیاز مقابل پرسپولیس دارد. از سوی دیگر، سرخ‌پوشان فوتبال ایران نیز در حالی که همچنان از وجود یحیی گل‌محمدی روی نیمکت خود بی‌بهره هستند، در مسابقه‌ای که با تصمیم کمیته انضباطی در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود، به دنبال جبران تساوی گذشته با دیگر تیم اصفهانی هستند. این مسابقه در سیرجان برگزار می‌شود؛ شهری که زمین چمنی عالی و ورزشگاهی مناسب  و مردمانی خونگرم دارد، اما برای پرسپولیس خیلی خوش‌یمن نیست.

شاگردان گل‌محمدی در سیرجان سوپرجام را به تیم فولاد باختند. حالا هم ممکن است در این شهر با قهرمانی لیگ برتر وداع کنند. پرسپولیس حالا می‌داند که دیگر از استقلال امتیازی کسر نخواهد شد و اگر می‌خواهد حداقل جنگ قهرمانی را تا روز آخر ادامه بدهد باید سپاهان را شکست بدهد، البته به شرطی که استقلال هم امتیاز از دست بدهد، وگرنه جبران فاصله 6 امتیازی در 4 هفته مانده به پایان مسابقات کاری تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

از سویی دیگر، سپاهان اگر پرسپولیس را شکست بدهد به دو امتیازی شاگردان گل‌محمدی می‌رسد و در آن صورت ممکن است پرسپولیس حتی نایب قهرمان هم نشود. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

استقلال با سرعت به سمت قهرمانی

هرچند چشمان فرهاد مجیدی و شاگردانش به بازی پرسپولیس و سپاهان است، اما آنها خوب می‌دانند که قبل از آن، خودشان باید در دیدار با فولاد سرسخت موفق باشند. مسابقه اهواز میان فولاد و استقلال جدا از حاشیه‌هایی که تقابل جواد نکونام و فرهاد مجیدی خواهد داشت، یک میانبر خوب برای نزدیک‌تر شدن آبی‌ها به جام قهرمانی است.

فولاد بعد از نمایشی بی‌نظیر در لیگ قهرمانان آسیا، با گل‌گهر به تساوی رسید و نفت آبادان را شکست داد تا بدون شکست به استقلال برسد. از طرف دیگر، استقلال هم تنها تیم بدون شکست مسابقات است و هرگز علاقه‌ای به از دست رفتن این رکورد 26 هفته‌ای ندارد. با همه این تفاسیر، دوئل فولاد آره‌نا هم دست کمی از نبرد جذاب آزادی ندارد و طبیعی است که شنبه‌شب این دو مسابقه هواداران فوتبال را روی سکوهای ورزشگاه یا قاب جادویی تلویزیون میخکوب کند.

اگرچه استقلال قوی‌ترین خط دفاع لیگ را دارد، اما فولادی‌ها هم در دفاع با برنامه و منسجم هستند. شاگردان نکونام نیم‌نگاهی به جایگاه سومی سپاهان دارند، به همین دلیل قرمزپوشان اهوازی نیز در این بازی انگیزه‌های زیادی برای پیروز شدن دارند، اما استقلال شکست‌ناپذیرترین تیم این فصل است.

پریرا با 10 گل زده زهردارترین بازیکن فولاد است و در استقلال هم یامگا 9 گله مهاجم خطرناکی است، اما نباید از آرمان رمضانی پرانگیزه در این دیدار غافل بود. در بازی رفت، استقلال یک بر صفر پیروز شد و اگر بتواند در بازی برگشت هم سه امتیاز از فولاد بگیرد دیگر می‌توان استقلال را قهرمان نامید.

قعر جدول؛ آخرین تلاش‌ها برای بقا

در قعر جدول هم رقابت برای بقا در لیگ برتر با گرمی فراوان دنبال می‌شود؛ شهرخودرو که مقابل استقلال در آخرین دقایق تساوی را با شکست عوض کرد و کم‌شانس‌ترین تیم برای ماندن در مسابقات است، از پیکانی پذیرایی می‌کند که با وجود حسرت 8 هفته‌ای در کسب پیروزی، تیم سرسختی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، هوادار که بعد از 9 هفته شکست‌ناپذیری این رکورد را از دست داد، مقابل فجر سپاسی قرار می‌گیرد که بالاتر از شهرخودرو در رده پانزدهم قرار دارد و برای نیفتادن دست و پاهای آخر را خواهد زد.

نفت مسجدسلیمان نیز که بعد از حضور رضا مهاجری از قعر جدول جدا شده و امتیازاتش را به عدد 19 رسانده، برای حفظ این جایگاه و عدم سقوط به دسته اول در خانه تیم قهرمان جام حذفی را پیش رو دارد. دیداری که نفتی‌ها در آن کار دشواری خواهند داشت، اما اگر با استفاده از شرایط میزبانی آن را ببرند، راه زیادی از مسیر بقا در لیگ برتر را رفته‌اند.

برنامه کامل مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه 24 اردیبهشت: شهرخودرو- پیکان(ساعت 16)، هوادار- فجرسپاسی(ساعت 19:30)، نفت مسجدسلیمان- نساجی(ساعت 19:30)، آلومینیوم- نفت آبادان(ساعت 19:30)، مس رفسنجان- گل‌گهر سیرجان(ساعت 19:30)، فولاد- استقلال(ساعت 19:45)، ذوب‌آهن- تراکتور(ساعت 20) و پرسپولیس- سپاهان(ساعت 21:50)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.