تلاش می‌کنیم فعالیت‌های داوطلبانه مشمول ایثارگری شود

رییس بنیاد شهید در بزرگداشت ۴۹۰ شهید امدادگر جمعیت هلال‌احمر

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بزرگداشت ۴۹۰ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر در سال‌های دفاع مقدس گفت: افرادی که در زمان بحران فعالیت داوطلبانه برای عامه مردم داشتند، باید نام و خدماتشان ثبت شود و از مزایای ایثارگری استفاده کنند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حضور در جمع امدادگران و خانواده‌های شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر گفت: درگذشته برای ثبت و ارایه خدمت به مجروحین و فوت‌شدگانی که داوطلبانه برای نجات جان مردم، جان خود را در خطر قرار داده‌اند؛ تلاش‌هایی شده‌است و عناوینی همچون «فداکار خدمت» تعریف شده‌است. اما متاسفانه این تدابیر کاربردی ندارد چون منابع آن، صندوق مالی آن به درستی مشخص نشده و مهم‌تر اینکه پایه حقوقی محکم و استواری دیده نشده است.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: افرادی که در زمان بحران فعالیت داوطلبانه برای عامه مردم داشتند، باید نام و خدماتشان ثبت شود و از مزایای ایثارگری استفاده کنند.
او ادامه داد: باید با همکاری هلال احمر و نهادهای مسئول بسته‌ای قانونی و حقوقی برای حمایت از اقدامات جهادی و داوطلبانه تهیه شود و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به آسیب‌دیدگان تعلق گیرد.
گفتنی است؛ در حال حاضر اگر امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در هنگام انجام عملیات دچار مصدومیت دائم و یا فوت شوند؛ جانباز و شهید شناخته نمی‌شوند.
رییس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: نقشی که جمعیت هلال احمر در دفاع مقدس با فعالیت اداره جست‌وجو اسرا و مفقودین انجام داد، از حافظه خانواده‌های شهدا، آزادگان و ایثارگران پاک نخواهد شد.
او افزود: نقشی که هلال احمر در ثبت و جست‌وجو مفقودین انجام داد؛ ارتباطی که بین اسرا و خانواده هایشان از طریق پیام برقرار کرد و در نهایت نقش بسیار مهمی که در تبادل اسرای جنگی تحمیلی بازی کرد؛ در تاریخ دفاع مقدس ایران ماندگار است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.