لزوم مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌ خیرخواهانه جمعیت هلال احمر

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تاکید کرد

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه از آحاد مردم مومن ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور در جمعیت هلال احمر در فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه مشارکت کنند‌.

حجت الاسلام والمسلمین معزی ضمن تبریک هفته هلال احمر و صدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر از  خداوند متعال توفیق روز افزون این مجموعه راخواستار شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش نخست سخنان خود با اشاره به مسئله اجتماعی محور بودن انسان تصریح کرد: انسان نیازمند به همکاری، خدمت‌رسانی به دیگران و تعاون در  زندگی است. بدون همراهی و با هم زیستن زندگی انسان شکل نخواهد گرفت. وی پیشرفت زندگی انسان را منوط به رشد فعالیت‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: انگیزه این همراهی و کمک به دیگران می‌تواند شهرت‌طلبی، کسب ثروت از راه خدمت و یا علاقمندی شخصی باشد  اما خدمتی ارزشمند است که انگیزه آن بشر دوستی و نوع دوستی انسانی باشد.
وی با بیان اینکه زندگی انسان‌ها بدون کمک به یکدیگر پا نمی‌گیرد، اضافه کرد: در اسلام این نوع دوستی با قصد تقرب به خدا شکل می‌گیرد و باید انسان را به خاطر اینکه خلق خداست، دوست داشت. خدمت رساندن به مخلوقات خدا به قصد تقرب یکی از فرایض الهی محسوب می‌شود و خدمت به انسان، خدمت به اسلام و مسلمین است.
معزی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه هلال احمر یک سازمان غیرانتفاعی است و سازمانی مردمی است که درصدد مال‌اندوزی و کسب نیست، عنوان کرد: هدف این سازمان خدمت‌گزاری است و برای خدمت به خلق خدا تشکیل شده و انگیزه این سازمان همان انگیزه بشردوستی و نوع‌دوستی است و هدفش هم کاهش رنج و درد نیازمندان است. در جهان تعداد بسیار زیادی زلزله، سیل، آتش‌سوزی و سایر بلایا پدید می‌آید که هدف هلال احمر کاهش این دردهاست تا با کاهش رنج انسان‌ها، آرامش در جامعه با حفظ کرامت انسانی برقرار شود.
بنا به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب، جمعیت هلال احمر درصدد حفظ سلامت و صحت افراد جامعه برآمده و در همه ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، هلال احمر به دنبال حفظ سلامت جامعه است و از سوی دیگر هلال احمر به‌دنبال گسترش صلح، اخوت و دوستی و برادری بیشتر در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در بخش سوم سخنان خود به اشتراکات اهداف جمعیت  هلال احمر و تعالیم دینی پرداخت. وی با اشاره به تأکید اسلام بر احسان و خیرخواهی گفت: خداوند متعال می‌فرماید با یکدیگر تعاون داشته باشید و برپایه نیکی و تقوای الهی به هم کمک کنید نه براساس اهداف شیطانی. در جهان بعضی‌ها هستند که کمک می‌کنند اما این کمک براساس اهداف شیطانی است. در نگاه دینی انسان‌ها مکرم هستند و احترام مؤمن از احترام به کعبه بالاتر است.
وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) به فرزندش، تصریح کرد: اگر جامعه بشری درک کند آنچه را برای خود نیک می‌خواهد برای دیگران هم نیک بخواهد، شرایط بهتری را در جهان شاهد خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه مؤمنان خدمتگزار یکدیگر هستند، اظهار کرد: در جامعه‌ای که انسان‌ سودی برای جامعه ندارد و مدام به فکر خود و زندگی خود است و رنج دیگران را فراموش کرده و به تعبیر غربی‌ها فکر می‌کند مشکل دیگران به آنها ربطی ندارد، مشکلات آن جامعه بیشتر خواهد شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هلال احمر فضایی را برای خدمتگزاری به دیگران فراهم کرده است، گفت: این جمعیت خدمت داوطلبانه را در دستور کار قرار داده است و یک جمع داوطلبانه است و اگر ثروتی دارد، ثروتش را به میدان می‌آورد تا بتواند خدمت کند. حدود یک میلیون جوان داوطلب از طلبه‌ها گرفته تا دانشجو و کارمند و روستایی عضو داوطلب این سازمان جوانان این جمعیت هستند و در اینجا از مردم عزیز می‌خواهم که درجمعیت هلال احمر نام‌نویسی کنند تا در مشکلات و بحران‌ها یاری‌گر هم‌نوعان گرفتار خود شوند.
وی هلال احمر را طلیعه‌دار خدمت در جامعه برشمرد که افراد با تخصص‌های متعدد در آن به فعالیت‌های داوطلبانه می‌پردازند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بیان کرد: هلال احمر آماده است که دست مردم گرفتار را بگیرد و دستان آن را به برادری می‌فشارد. از رسول خدا(ص) پرسیدند که چه کسی نزد خدا محبوب‌تر است و حضرت پاسخ دادند آن فردی که بیشترین خیر را به دیگران برساند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.