علم الهدی: موافق دوچرخه‌سواری بانوان هستم

دوچرخه سواری بانوان نباید محرک مردها باشد

در موضوع دوچرخه سواری بانوان به جای حذف صورت مسئله، باید مکان مناسبی برای تفریح بانوان و دوچرخه سواری آنها فراهم شود

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از ایرنا حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی عصر دوشنبه در نشست با جمعی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تبعیض جنسیتی را خدا آفریده است و هیچ اندیشمندی نگفته است که بین زن و مرد در حقوق انسانی فرقی وجود دارد.

امام جمعه مشهد افزود: از نظر اسلام نیز زن و مرد دارای حقوق انسانی مشترک هستند ولی در نوع تکالیف با همدیگر تفاوت دارند.

وی در باره نظر خود در مورد دوچرخه سواری بانوان ادامه داد: من موافق دوچرخه سواری بانوان هستم ولی نباید بگونه‌ای تبرجّ جاهلیت و محرّک مردها رخ دهد.

حجت الاسلام علم‌الهدی گفت: در موضوع دوچرخه سواری بانوان به جای حذف صورت مسئله، باید مکان مناسبی برای تفریح بانوان و دوچرخه سواری آنها فراهم شود که به شورای شهر نیز تاکید داشته‌ام که بوستانهایی برای بانوان ایجاد شود تا بانوان بتوانند در آن مکان به تفریح بپردازند.

وی افزود: ۲ سال قبل خانمی با مراجعه به من گفت قصد راه‌اندازی پیست دوچرخه و موتورسواری برای بانوان را دارد که به نظرم هیچ ایرادی هم ندارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: نکته قابل توجه این است که از نظر علما، دوچرخه سواری بانوان در ملاء عام حرام شمرده شده است و بر همین اساس دانشگاه فردوسی مشهد نیز می تواند مکانی را برای فعالیت تفریحی دختران دانشجو فراهم کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.