رئیسی: اعتراض‌ها‌ به دهک‌بندی‌ها عادلانه رسیدگی شود

رئیس‌جمهوری تاکید کرد استحقاق افراد باید با شاخص‌های دقیق احراز و در حق کسی اجحاف نشود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جلسه ستاد تنظیم بازار پس از استماع گزارش دستگاه‌های مختلف، نقش مردم را در همراهی با این طرح ملی ستودنی توصیف و از همراهی آنها با نظام و بی‌توجهی به خواسته‌های معاندین و دشمنان انقلاب قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، او رسیدگی عادلانه و ضابطه‌مند برای رسیدگی به معترضان به عدم دریافت یارانه را یکی از مهمترین مسائل دستگاه‌های ذیربط خواند و به مسئولان مربوطه دستور داد هر چه سریعتر، جاماندگانی که استحقاق واقعی دریافت یارانه را دارند شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.

رئیسی با تاکید بر ضرورت وجود شاخص‌های عادلانه در تعیین دهک‌های دریافت یارانه‌ها، گفت: تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، برقراری عدالت اقتصادی در کشور بوده است لذا باید وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه با شاخص‌های دقیق، استحقاق افراد را احراز نمایند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود.

او همچنین از دستگاه‌های ذیربط خواست تا در کوتاهترین زمان ممکن، به شکایات مردمی در خصوص حذف از لیست یارانه‌ها و یا تعیین دهک‌ها، رسیدگی و اعلام نظر کنند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به کفایت حجم ذخایر کالاهای اساسی در کشور دستور داد نسبت به مدیریت بهینه توزیع در اقصی نقاط کشور اقدامات لازم را به عمل آورده و از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود.

آیت‌الله رئیسی خاطر نشان کرد: وزرای دولت و همچنین رسانه‌ها باید ابعاد مختلف اجرای این طرح که به برقراری عدالت در توزیع یارانه‌ها و از بین بردن و ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور منجر می‌شود به خوبی برای مردم تبیین کنند.

او از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با رصد و پایش دقیق بازار کشور به رفع برخی مشکلات موجود در راستای رفع کمبودها و نیازهای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم به ویژه ۴ قلم کالای اساسی روغن، لبنیات، مرغ و تخم مرغ بپردازد.

در این جلسه که با حضور رییس دفتر رییس جمهور، وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، رفاه، کار و تامین اجتماعی، دادگستری، بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، اقتصاد، سخنگوی دولت و روسای سازمان برنامه و بودجه و صدا و سیما و بانک مرکزی برگزار شد، معاون اول رئیس‌جمهوری گزارشی از جلسات مستمر ستاد تنظیم بازار در دو روز گذشته ارائه داد و از تلاش‌های شبانه روزی همه اعضا برای اجرای دقیق این طرح بزرگ ملی قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه وزارت صمت گزارشی از بازرسی‌های انجام شده توسط این وزارتخانه ارائه کرد. همچنین اعضای ستاد تنظیم بازار تصریح کردند که هیچ صنف و اتحادیه‌ای بدون اعلام قیمت و نظر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تایید ستاد تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت کالاهای مرتبط با ۴ قلم کالای اساسی که یارانه‌های آنها حذف شده است و همچنین سایر اقلام مورد نیاز مردم را ندارد.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم گزارشی از توزیع مرغ و روغن مورد نیاز فروشگاه‌های کشور ارائه و تاکید کرد: ازدحام مشاهده شده در برخی فروشگاه‌ها در روز گذشته برای خرید روغن به دلیل توزیع این کالا با نرخ قدیم در فروشگاه‌ها بوده است که از امروز فروشگاه‌های سراسر کشور روغن را با قیمت جدید عرضه خواهند کرد.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به همکاری وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات برای ارسال پیامک به کسانی که یارانه دریافت نکرده‌اند، گفت: سامانه تلفنی این وزارتخانه آمادگی بررسی و رسیدگی به شکایات مردم را در روزهای گذشته داشته است و پس از ثبت شکایات مردم در سامانه‌ها و تعیین شاخص‌های دریافت یارانه، افراد جدید برای دریافت یارانه جبرانی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی می‌شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.