آسمان نوار شرقی کشور همچنان گرد و خاک دارد

نوار شرقی کشور تا روز دوشنبه به علت وزش بادهای شدید درگیر پدیده خیرش گرد و خاک خواهد بود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس تا روز دوشنبه در نوار شرقی کشور باد شدید خواهیم داشت که در مناطق مستعد به شکل گرد و خاک خواهد بود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: نوار شرقی کشور تا روز دوشنبه به علت وزش بادهای شدید درگیر پدیده خیرش گرد و خاک خواهد بود.

«فریبا گودرزی»  درباره وضعیت هوا به ایرنا گفت: امروز در مناطقی از چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات غرب اصفهان، شرق یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان‌رضوی بارش پراکنده، وزش باد شدید و گاهی وزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: وزش باد شدید فردا در شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان پدیده غالب است و سایر مناطق کشور جوی آرام دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس تا روز دوشنبه در نوار شرقی کشور باد شدید خواهیم داشت که در مناطق مستعد به شکل گرد و خاک خواهد بود.

وی توضیح‌داد: روز دوشنبه برای برخی مناطق از شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعدازظهر رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک وجود دارد.

به گفته گودرزی، روز سه‌شنبه در شمال‌غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بارش پراکنده آغاز می‌شود و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد با شدت است.

وی درباره وضعیت دما در کشور گفت: امروز در شمال‌غرب و استان‌های ساحلی خزر افزایش دما رخ می‌دهد و برای استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی افزایش دما پیش‌بینی شده است. روز یکشنبه افزایش دما به شمال‌شرق کشیده می‌شود و تا روز سه‌شنبه برای این مناطق تداوم پیدا می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: تا روز دوشنبه آسمان تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود و روند تدریجی افزایش دما برای تهران پیش‌بینی شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.