ورزش مادر در آستانه تعطیلی!

دوومیدانی با فقر ورزشکار مواجه است

شهروندآنلاین: رشته های ورزشی مختلف در ایران همواره طرفداران زیادی داشته و دارند؛ نکته قابل توجه ورزش مادر و پایه همه ورزش های مختلف دوومیدانی است. این رشته ورزشی که خود ماده های زیادی دارد اما حالا مدتی است با فقر ورزشکار مواجه شده و نیروی انسانی زیادی در اختیار ندارد.

فقط یک شرکت کننده در ماده دهگانه!

دوومیدانی ایران که در سالیان گذشته قهرمان های زیادی در اختیار داشته حالا در بحث پرورش استعداد به مشکل خورده و افراد بسیار کمی حاضر هستند در ماده های این رشته فعالیت شان را شروع کنند و ادامه بدهند.

این مساله در مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی کشور مشخص شد؛ جایی که در برخی ماده ها حتی سه نفر هم شرکت نکردند! به عنوان نمونه ماده دهگانه یکی از موادی است که مورد استقبال بوده اما اکنون در مسابقات قهرمانی کشور فقط یک شرکت کننده در آن حضور داشت.

جالب اینکه با همین یک شرکت کننده هم مسابقه برگزار شد و خود آن فرد هم در نهایت مدال طلا را به دست آورد! البته که نتیجه به دست آمده در نتایج گروهی محاسبه نشد!

در ماه های دیگر هم تعداد ورزشکاران بسیار کم بود. به طوری که اکثر ماده ها با 4 یا 5 شرکت کننده برگزار شد و این یک اتفاق عجیب برای ورزش پرافتخار دوومیدانی در ایران محسوب می شود. جالب اینکه در مسابقات اخیر هیچ کدام از رکوردها خوب نبود و هیچ ورزشکاری موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نشد!

وزیر ورزش به داد دوومیدانی برسد

هادی سپهرزاد کارشناس دوومیدانی در این خصوص می گوید: «فدراسیون در این چند سال از پشتوانه‌سازی و توسعه دوومیدانی در شهرستان‌ها صحبت می‌کند اما در این مسابقات برخی استان‌ها مثل خوزستان و فارس که مهد دوومیدانی هستند، حتی یک ورزشکار هم بین سه نفر برتر نداشتند. این آقایان کیمیاگری کرده و طلا را به آهن تبدیل کردند.»

این کارشناس باسابقه دوومیدانی ایران افزود: «وزیر ورزش قهرمان دوومیدانی است و باید به این وضعیت ورود کند. فکر می‌کنم با مشاهده نتایج و اتفاقاتی که در دوومیدانی افتاده، آگاه خواهد شد. ما چیزی به اسم سنگ محک داریم، یعنی سال‌های گذشته هم دوومیدانی برگزار شده و مقایسه شرایط فعلی با گذشته نشان می‌دهد که دومیدانی پیشرفت داشته یا پسرفت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.