پایان دوران طلایی غذای ارزان/ حمله به تشییع جنازه روزنامه‌نگار

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 14 می 2022

گاردین در گزارش اصلی خود از پایان دوران طلایی غذای ارزان گفته است. «طرح‌ها برای گسترش ناتو با دست‌انداز مواجه است» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که در آن آمده اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، درباره پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو ابراز شک و تردید کرده است. گزارش اصلی نیویورک‌تایمز هم درباره عقب‌نشینی روسیه از شهر خارکیف است. تصویر اصلی گاردین و واشینگتن‌پست از حمله سربازان اسراییلی به تشییع جنازه شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار، حکایت دارد.

گاردین

«به خانوارها گفته شد دوران طلایی غذای ارزان به پایان رسیده است» عنوان گزارش اصلی گاردین است. این گزارش می‌گوید: «مقیاس بحران هزینه‌های زندگی آشکار شده است، چنانکه دو نفر از هر پنج نفر مواد غذایی و خواربار را کاهش داده‌اند. جاستین کینگ، رئیس  شرکت  سینزبوریز (Sainsbury’s) -شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی و مالک سومین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی  در بریتانیا ) هشدار داده که «دوران طلایی» غذای ارزان به پایان رسیده است.»

تصویر اصلی گاردین با عنوان «حمله به تشییع جنازه روزنامه‌نگار» از مواجهه پلیس اسراییل با سوگوارانی می‌گوید که  تابوت شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره را دیروز در بیت‌المقدس شرقی حمل می‌کردند.

(شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره، در حال گزارش درباره حمله نیروهای امنیتی اسراییل در شهر جنین در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله کشته شد. این شبکه خبری اعلام کرد نظامیان اسراییل «عمدا» و «بی‌رحمانه» ابوعاقله، ۵۱ ساله، را هدف قرار دادند.)

واشینگتن‌پست

«طرح‌ها برای گسترش ناتو با دست‌انداز مواجه است» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده: «اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، درباره پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) ابراز شک و تردید کرد. رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، روز جمعه درباره پیوستن بالقوه سوئد و فنلاند به اتحاد دفاعی ناتو، ابراز شک و تردید کرد، نشانه‌ای از اختلاف در تلاش برای نوسازی ساختار امنیتی اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین.»

تصویر اصلی واشینگتن‌پست با گاردین مشترک است و در توضیح آن آمده: «پلیس اسراییل در حال عقب‌نشاندن عزاداران با باتون، بیرون از بیمارستانی در بیت‌المقدس شرقی،  وقتی که جمعیت سعی می‌کردند تابوت شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار آمریکایی-فلسطینی کشته‌شده را حمل کنند.»

نیویورک‌تایمز

گزارش اصلی نیویورک‌تایمز درباره عقب‌نشینی روسیه از خارکیف است. در گزارش آمده: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز جمعه با مشکلات تازه‌ای بر سر حمله به اوکراین روبه‌رو شد، چراکه طی دو روز، سوئد دومین کشور بی‌طرف بود که به سمت پیوستن به ناتو حرکت کرد. نشانه‌های جدید از عقب‌نشینی نظامی روسیه در نزدیکی خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، همچنین به چالش‌های آقای پوتین افزود و به نظر می‌رسد که هدف کرملین را برای محاصره نیروهای اوکراین متمرکز در شرق این کشور، تضعیف کند یا حداقل به تأخیر بیندازد.»

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با این توضیح آمده: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، دوشنبه در مراسم رژه روز پیروزی. مامور سابق کا.گ.ب (سرویس اطلاعاتی و امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق) به دقت و هوشیارانه زندگی شخصی‌اش را پوشیده نگه داشته است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.