از بازار خودروهای داخلی چه خبر؟/ دلال‌ها یکه‌تازی می‌کنند

بنا بر بررسی‌ها، دلالان همچنان بازار خودرو را در دست دارند و اجازه کاهش قیمت‌ها را نمی‌دهند

روند قیمت‌ها در بازار خودرو و مقایسه آن با قیمت‌ها در آخرین روز هفته گذشته و روز نخست آن (چهارشنبه و شنبه) نشان می‌دهد که دلالان از تلاش باز نمی‌ایستند و همچنان افسار بازار خودرو را به دست دارند و اجازه کاهش قیمت‌ها را در این بازار نمی‌دهند. این در حالی است که تجربه گذشته نشان می‌دهد، حتی خبرها در رابطه با واردات خودرو بر بازار آزاد تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایسنا، علیرغم اینکه از چهارشنبه هفته گذشته، با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، از سرگیری واردات خودرو در سال جاری قطعی شد، قیمت‌ها در بازار همچنان در شیب صعودی قرار دارند.

نکته قابل توجه اینجاست که محصولات خارج از تولید همچون پرایدهای سایپا نیز همچنان در مسیر افزایش قیمت هستند. بطور مثال سایپا ۱۱۱ که در اوایل هفته گذشته ۲۰۳ میلیون تومان بود و تا پایان هفته نوسان یک میلیون تومان داشت، امروز (شنبه) به ۲۰۷ میلیون تومان هم رسیده است. در محصولات پرتیراژ گروه صنعتی ایران‌خودرو افزایش دو تا ۹ میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته دیده می‌شود.

آخرین قیمت‌های ثبت شده برای انواع پرتیراژهای خودروسازان در بازار امروز (شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه) و مقایسه آن با چهارشنبه هفته گذشته (۲۱ اردیبهشت ماه) و ابتدای همان هفته (شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) به شرح زیر است:

جدول

جدول

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.