رؤیاهایی بعد از درگذشت نویسنده

اصغر الاهي سال‌ها به كار طبابت و تدريس در دانشگاه علوم پزشكي ايران مشغول بود

اصغر الاهی که مدرک دکترای تخصصی روان‌پزشکی را از دانشگاه تهران دریافت کرده و به‌عنوان دانشیار روانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران تدریس می‌کرد، علاوه بر سردبیری مجله «بازتاب روان‌شناسی»، به ادبیات داستانی توجه جدی نشان می‌داد.

شهروندآنلاین: اصغر الاهی، متولد شيراز بود و در طول زندگي‌اش چند مجموعه‌داستان و رمان به چاپ رساند كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به «قصه‌هاي پاييزي»، «مادرم بي‌بي‌جان»، «رؤيا و رؤيا» و «سال‌مرگي» اشاره كرد. تخصص اصغر الاهي روان‌شناسي بود و سال‌ها به كار طبابت و تدريس در دانشگاه علوم پزشكي ايران مشغول بود. الاهی 12 خرداد ماه 1391 بر اثر عارضه‌ي قلبي درگذشت. آخرين مجموعه‌داستانش سال 1390 با عنوان «حكايت عشق و عاشقي ما» مدتي پيش از مرگش چاپ شد. اما حالا خبر رسیده رمان «رؤیا رؤیا» از همین نویسنده بعد از سال‌ها قرار است بازنشر شود.
اصغر الهی که مدرک دکترای تخصصی روان‌پزشکی را از دانشگاه تهران دریافت کرده و به‌عنوان دانشیار روانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران تدریس می‌کرد، علاوه بر سردبیری مجله «بازتاب روان‌شناسی» در سال‌های 1358 تا 1360، به ادبیات داستانی توجه جدی نشان می‌داد. این‌نویسنده با تکیه بر دانش روان‌شناختی خود و نیز تجارب سیاسی دوران جوانی، رمان می‌نوشت و آثارش بازتاب همان ذهنیات و تجربیات هستند. نمایشنامه‌ای نیز دارد با عنوان «قالیباف». از میان آثار او، رمان «سالمرگی» در سال 1386 برنده دوره هفتم جایزه داستانی گلشیری شد.
رمان «رؤیا رؤیا» از این نویسنده از سوی نشر «افکار» بازچاپ خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.