آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۹ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه

۱۶ فرودگاه به‌صورت قطعی در خصوص اعزام زائر به عربستان انتخاب شده است

پروازهای اعزامی در ۲۶ روز و پروازهای برگشت در حالی در ۱۷ روز انجام خواهد پذیرفت که آخرین پرواز برگشتی در تاریخ هفتم مرداد برقرار می‌شود

مسوول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز اعزام ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از ۱۹ فرودگاه کشور به سرزمین وحی از تاریخ ۲۲ خرداد ماه خبر داد و گفت: ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شده است.

«غلامرضا رستمیان» درباره جزییات اعزام حجاج به سرزمین وحی، اظهار داشت: اکنون ۱۶ فرودگاه به‌صورت قطعی در خصوص اعزام زائر به عربستان انتخاب شده است و سه فرودگاه نیز در روزهای آینده تعیین تکلیف و انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به فرودگاه‌های اعزام کننده حجاج، گفت: فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد و یزد آماده اعزام و پذیرش زائران خانه خدا به عربستان هستند و فرودگاه‌های همدان، زنجان و کرمانشاه در روزهای آتی تعیین تکلیف خواهند شد.

مسوول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه نخستین پروازها در تاریخ ۱۸ خرداد ماه به عربستان انجام می‌شوند، ادامه‌داد: دو پرواز خدمه و عوامل پروازی سازمان حج و زیارت آغاز کننده اعزام‌ها هستند و زائران نیز از ۲۲ خرداد اعزام می شوند.

رستمیان با بیان اینکه ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شده است، تصریح‌کرد: آخرین پرواز از پروازهای اعزامی به عربستان در تاریخ ۱۲ تیر انجام می‌شود و پس از انجام مناسک حج از ۲۳ تیر پروازهای برگشت به مقصد جمهوری اسلامی ایران برقرار خواهد شد.

وی گفت: پروازهای اعزامی در ۲۶ روز و پروازهای برگشت در حالی در ۱۷ روز انجام خواهد پذیرفت که آخرین پرواز برگشتی در تاریخ هفتم مرداد برقرار می‌شود.

این مسوول با اشاره به فرودگاه‌هایی که بیشترین اعزام و پذیرش حجاج را انجام خواهند داد، گفت: فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز و زاهدان از نظر اعزام و پذیرش زائران خانه خدا در رتبه های نخست تا ششم فرودگاه‌های کشور قرار دارند.

رستمیان با اشاره به آمادگی فرودگاه‌ها برای اعزام و پذیرش حجاج در ایام حج، خاطرنشان‌کرد: طبق روال سال‌های گذشته جلسات متعددی در این زمینه انجام شده و همه فرودگاه‌های کشور در شرایطی مطلوب آماده اعزام و پذیرش حجاج هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.