معاون دادستان کل کشور: اقدام اقتصادی اصلاحی دولت، ضربه بزرگی به قاچاقچیان است

مهمترین ابزار مبارزه با مواد مخدر، قانون است

پیش از این کالاهایی که با ارز ترجیحی وارد می‌شد، توسط قاچاقچیان سر از بازار کشورهای همسایه در می‌آورد و به عبارتی از دسترس مردم خارج می‌شد

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اقدامات اقتصادی اصلاحی که دولت سیزدهم آغاز کرده، ضربه‌ای بزرگ به قاچاقچیان روغن و آرد و دیگر کالاها وارد می‌آورد.

به گزارش ایرنا، سعید عمرانی روز دوشنبه در جمع دست اندرکاران حوزه شناسایی اموال، مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی در مشهد افزود: پیش از این کالاهایی که با ارز ترجیحی وارد می‌شد، توسط قاچاقچیان سر از بازار کشورهای همسایه در می‌آورد و به عبارتی از دسترس مردم خارج می‌شد.

وی ادامه داد: اکنون که دولت طرح اصلاح اقتصادی را شروع کرده است و برنامه دارد که با دادن کالابرگ و یا دیگر روشها، جلو قاچاق کالاها گرفته خواهد شد، یقینا نفع این امر به مردم خواهد رسید.

وی اظهار داشت: بدون شک وجود شفافیت، موجب می شود که خدمات بهتر به مردم برسد اما کسانی در داخل کشور، نفع خود را در عدم شفافیت می بینند.

عمرانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کسانی که در انظار عمومی مواد مخدر مصرف می‌کنند، امنیت روانی مردم را به خطر می‌اندازد و حال آنکه ما موظفیم امنیت روانی مردم را تامین کنیم و البته فعالیت شبانه‌روزی نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر، قابل قدردانی است که تقدیم بیش از ۱۲ هزار جانباز و چهار هزار شهید در این راه شاهدی بر این تلاش است.

مهمترین ابزار مبارزه با مواد مخدر، قانون است

دادستان عمومی و انقلاب مشهد هم در این کارگاه گفت: در طول ۴۳ سال عمر انقلاب در مبارزه با مواد مخدر مسیری را طی کرده و توفیقاتی نیز داشته ایم و این نشانگر عزم جدی نظام در مبارزه با مواد مخدر است.

محمدحسین درودی افزود: باید ببینیم در مبارزه با مواد مخدر چه کارهایی را باید انجام می‌دادیم که نداده ایم، در مقوله مبارزه با مواد مخدر، نیازمند ابزاری هستیم که مهمترین این ابزار، قانون است.

وی با بیان اینکه در عرصه مواد مخدر آنچه باید توجه کنیم عرضه و تقاضا است، افزود: تا وقتی تقاضا باشد عرضه هم هست، بیشترین علت عرضه هم سود و انگیزه اقتصادی است و باید کاری کرد تا ایجاد منفعت و سود اقتصادی در عرصه مواد مخدر از بین برود.

دادستان مشهد اظهار داشت: اگر جامعه آماری را بررسی کنیم تعداد افرادی که از مواد مخدر سودهای کلان می‌برند نسبت به فعالان این عرصه، کم است و باید سراغ همان سردسته های اصلی رفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی هم اظهار داشت: مسوولان مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان در این نشست حضور دارند.

محمدحسین صالحی افزود: بازآموزی، ارتقای دانش و افزایش تعامل بین دستگاهی مسوولان مرتبط در امر مبارزه با رویکرد شناسایی اموال، مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان از جمله اهداف این نشست است که از دیروز آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.