پیشنهاد وام ۱۰۰ میلیونی اجاره روی میز رئیسی

وزیر راه وشهرسازی از مخالفت با رقم وام ودیعه مسکن ۶۰ میلیون تومانی خبر داد و گفت: فردا و با حضور رئیس جمهوری پیشنهاد وام ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران تهرانی بررسی می‌شود.

به گزارش ایرنا، «رستم قاسمی» بعد از جلسه مشترک با همتای ارمنستانی خود در جمع خبرنگاران درباره برنامه دولت برای افزایش توان مستاجران در تهران و سایر شهرهای بزرگ، افزود: وزارت راه و شهرسازی با تسهیلات ودیعه ۶۰ میلیون تومانی مخالف است و این رقم با پیشنهاد جدید ما که فردا در جلسه شورای عالی مسکن و با حضور رئیس جمهوری بررسی خواهد شد، به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه‌داد: همچنین با رقم سود تسهیلات ودیعه مسکن که از سوی شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد تعیین شده است مخالفیم و این رقم باید کاهش یابد.

وزیر راه وشهرسازی همچنین از پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد که فردا در همین جلسه مورد بحث قرار می‌گیرد و گفت: بازار مسکن ملتهب است و جلسات زیادی در ستاد تنظیم بازار برای کنترل این بازار برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه بسته پیشنهادی برای کنترل بازار مسکن به ستاد تنظیم بازار از سوی وزارت راه و شهرسازی ارایه شده است، گفت: عدد قابل توجهی به عنوان کمک ودیعه اجاره فردا در جلسه شورای عالی مسکن تصویب می‌شود که برای مستاجران تهرانی خبر خوشی است.

قاسمی بیان‌داشت: بلافاصله مردم در سایت دریافت وام ودیعه ثبت نام کنند و همه بانک‌ها موظف هستند این رقم را پرداخت کنند.

وی در خصوص عدم تمکین صاحبخانه‌ها و آژانس‌های املاکی از مصوبه سقف اجاره بها نیر گفت: آژانس‌های املاکی باید به سامانه وزارت راه و شهرسازی متصل شوند تا بتوانیم وضعیت بازار اجاره را کنترل کنیم و مشخص شود قراردادهای اجاره با چند درصد افزایش منعقد شده است؟

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: اتصال آژانس‌های املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی و دریافت کارت برنامه جدید دولت برای کنترل بازار اجاره است.

وی گفت: وقتی این سامانه راه اندازی شود هم بنگاه‌های املاکی موظف به رعایت مصوبه می‌شوند و هم از تعداد قراردادهای صوری کاسته خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.