«خلیفه بن زاید آل نهیان» چه کسی بود؟

«شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی جمعه در ۷۳ سالگی درگذشت و برادر ناتنی‌اش «محمد بن زاید»، رسما به جای او انتخاب شد. شیخ خلیفه از سال ۲۰۰۴ رئیس دولت امارات، امیر ابوظبی و فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور بود. او پسر بزرگ «زاید بن سلطان آل نهیان» بنیان‌گذار امارات متحده عربی بود. شیخ خلیفه، پس از آنکه در سال۲۰۱۴ دچار سکته مغزی شد، اختیارات تشریفاتی ریاست دولت را برعهده داشت و برادرش «محمد بن زاید» به انجام امور کشور می‌پرداخت.
شیخ خلیفه با انتقال میلیاردها دلار به دبی این امارت را از یک بحران مالی تمام عیار نجات داد. به دلیل این کمک مالی، بلندترین ساختمان جهان یعنی برج ۸۲۸ متری دبی، در ژانویه ۲۰۱۰ به نام او خورد و به برج خلیفه مشهور شد.
دارایی خالص شیخ خلیفه میلیاردها دلار تخمین زده شده و گفته می‌شود که در سراسر دنیا پخش است. طبق گزارش فوربس، شیخ خلیفه ۹۷.۸ میلیارد بشکه از ذخایر نفت خام را در اختیار داشت که ارزش آن بیش از ۸۳۰ میلیارد دلار برآورد شده است. شیخ مجموعه‌ای عجیب از انواع وسایل نقلیه داشت. از قایق‌ تفریحی لوکس «عزام» که بزرگترین قایق بادبانی خصوصی و لوکس تمام دوران‌هاست تا بزرگترین کامیون جهان.
گفته می‌شود دارایی‌های تجملی و خاص شیخ خلیفه، رئیس سابق امارات، آنقدر زیاد و متنوع بودند که او بسیاری از آنها را تا پایان عمرش ندید و در نهایت ترک حیات گفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.