مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دامداران: هیچ نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران گفت: با توجه به مازاد دام زنده سبک و سنگین در کشور، هیچ نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم.

«مجتبی عالی» امروز در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور افزود: طی مذاکراتی که با وزیر جهاد کشاورزی داشته‌ایم، قرار شد تنظیم بازار گوشت قرمز توسط اتحادیه دامداران انجام شود و واردات گوشت قرمز از روسیه، پاکستان و حتی برزیل نداشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران تصریح کرد: مازاد دام زنده سبک و سنگین در کشور نشان می‌دهد که می‌توانیم تمامی گوشت قرمز موردنیاز کشور را از محل تولید داخلی تامین کنیم و دیگر نیازی به واردات از دیگر کشورها نیست.

دام‌های مازاد روی دست دامداران باقی مانده است

وی اضافه کرد: اکنون دام زنده سبک و سنگین مازاد روی دست تولیدکنندگان و دامداران باقی مانده است تا جایی که علاوه بر تامین گوشت موردنیاز داخلی می‌توانیم بخشی از دام زنده را صادر کنیم.

عالی با بیان اینکه گوشت قرمز با قیمت‌هایی که عرضه می‌شود مورد تایید اتحادیه دامداران نیست، گفت: اکنون قیمت دام زنده سبک و سنگین (بره و گوساله نر کشتاری درجه یک) بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است، بنابراین این محصولات با قیمت ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان باید در بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: قیمت دام زنده هیچ تغییری در دامداری‌ها ندارد و دام پس از خروج از واحدهای  تولیدی با دست به دست شدن توسط دلالان دچار افزایش قیمت می‌شود که امیدواریم دولت راهکاری برای حذف دلالان از بازار دام زنده و گوشت قرمز پیدا کند.

قیمت هر کیلوگرم شیر خام۱۲ هزار تومان تعیین شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران افزود: وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم شیر خام را  ۱۲ هزار تومان تعیین کرد و مقرر شد به‌ازای هر یک‌دهم درصد چربی ۱۵۰ تومان اضافه‌تر درب واحدهای تولیدی به دامداران پرداخت شود.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است کرایه حمل‌ونقل را کارخانه‌های طبق عرف به دامداران پرداخت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.