داور جنجالی را تهدید کردند، ماشینش چپ شد!

فدراسیون فوتبال پیگیر سوءقصد احتمالی به جان کمک‌داور خوزستانی

شهروندآنلاین: همه چیز از یک صحنه جنجالی در اواخر مسابقه ذوب‌آهن و تراکتور در هفته بیست و هفتم لیگ برتر شروع شد؛ تیم میزبان (ذوب‌آهن) در ثانیه‌های پایانی به گل برتری رسید، اما کمک‌داور دوم مسابقه آن را آفساید و مردود اعلام کرد! این موضوع زمینه‌ساز یک جنجال بزرگ بود و حالا کار به جایی رسیده که موضوع سوءقصد به جان آقای کمک‌داور هم مطرح شده است.

اعتراض شدید ذوبی‌ها

بعد از بازی ذوب‌آهن و تراکتور کارشناسان داوری بسیاری درباره صحنه مشکوک این مسابقه صحبت کردند و گل را صحیح دانستند و به اشتباه کمک‌داور اشاره کردند. همین موضوع فضا را برای اعتراض‌های تند مسئولان ذوب‌آهن فراهم کرد. ذوبی‌ها بعد از بازی در فضای رسانه‌ای به کمک‌داور بازی تاختند و از کمیته داوران خواستند به وضعیت موجود رسیدگی کند. حتی اتهام‌هایی در فضای مجازی به مرتضی شهریاری، کمک‌داور دوم بازی زده شد و برخی بر این باور بودند که او به عمد چنین اشتباهی انجام داده است. این اعتراض‌ها اما مثل تمام نمونه‌های قبلی پایان ماجرای اعتراض به داوری نبود و جنجال بزرگ‌تر از صبح فردای بازی شروع شد.

ادعای کمک‌داور جنجالی؛ اهانت کردند

با اینکه معمولا داوران فوتبال بعد از قضاوت در یک مسابقه فوتبال بلافاصله بعد از بازی شهر مذکور را به مقصد شهر محل سکونت خود ترک می‌کنند، اما مرتضی شهریاری، کمک‌داور جنجالی مسابقه ذوب‌آهن و تراکتور این کار را نکرد. او که با خودروی شخصی از خوزستان به اصفهان رفته بود، قصد داشت فردای بازی برای انجام کاری راهی تهران شود و به همین خاطر یک شب اضافه در هتلی ماند که هزینه‌اش را باشگاه ذوب‌آهن (میزبان) پرداخت کرده بود. در این شرایط صبح فردای بازی (یکشنبه) شهریاری قصد خروج از هتل را کرد که به ادعای خودش هوشنگی، سرپرست تیم ذوب‌آهن در هتل بوده و اهانت‌هایی به او کرده است.

این کمک‌داور جنجالی می‌گوید: «ساعت ۷ صبح یک فرد (که بعدا متوجه شدم هوشنگی، سرپرست تیم ذوب‌آهن بوده) پس از اینکه من را در لابی هتل دید، با صدای بلند شروع به گفتن الفاظ تهدیدآمیز و توهین‌آمیز کرد و می‌گفت همین آقا ما را خانه‌خراب کرد، کاری کرد تا واریزی ۱۲۰ نفر یا ۱۲۰۰ نفر نیروی ذوب‌آهن با همین کار (آفساید گرفتن) به تاخیر بیفتد و جلوی پاداش‌ها گرفته شود. با صدای بلند داد می‌زد و می‌گفت ما را خانه‌خراب کردی و …»

شهریاری افزود: «یک مقدار زمان برد تا وسایلم را در ماشین بگذارم و از پارکینگ هتل بیرون بیایم. سرپرست ذوب‌آهن هم دوباره من را تا دم در هتل دنبال کرد. نمی‌دانم شاید می‌خواست ماشینم را شناسایی کند یا هر چیز دیگر!»

خودروی آقای داور واژگون شد!

ماجرا وقتی جدی‌تر شد که این کمک‌داور در 20 کیلومتری تهران با یک سانحه رانندگی وحشتناک مواجه شد؛ خودروی او در اتوبان قم- تهران و در نزدیکی پایتخت واژگون شد تا ماجرا به سمت جنایی شدن پیش برود. مصاحبه‌ای که شهریاری در این خصوص انجام داده، شائبه سوءقصد به جان این کمک‌داور را مطرح کرده است. شهریاری گفته است: «با توجه به تهدیدهای شنبه‌شب (پس از مسابقه) و صبح روز یکشنبه که قصد حرکت داشتم، یک‌سری صحنه‌ها و تحرکات مشکوک در جاده دیدم که توجهی به آنها نداشتم، اما وقتی در اتوبان قم- تهران به ۲۰ کیلومتری تهران رسیدم، یک ماشین سورن مشکی‌رنگ پشت سر ماشین بنده رسید و آن را از جاده منحرف کرد و شرایطی رقم زد که خودروی من واژگون شد! ماشین من روی سقف ایستاد که خدا را شکر با کمک برخی افراد حاضر در صحنه از ماشین بیرون آمدم.»

واکنش ذوب‌آهن به شایعه سوءقصد

صحبت‌های کمک‌داور پرحاشیه شایعه یک سوءقصد نافرجام به جان این داور را مطرح کرد. البته این صحبت‌ها خیلی زود واکنش باشگاه ذوب‌آهن را در پی داشت. این باشگاه اصفهانی در بیانیه‌ای تند نسبت به حرف‌های شهریاری موضع‌گیری کرد: «بی‌احتیاطی نامبرده در رانندگی که برآیند بی‌دقتی ایشان در امر داوری و سایر امور  است، آن هم در فاصله ۴۰۰ کیلومتر دورتر از اصفهان چه ربطی  می‌تواند به باشگاه ذوب‌آهن و سرپرست تیم فوتبال این تیم داشته باشد؟ با کدام مدرک و دلیل این تهمت وقیح به یکی از شریف‌ترین اعضای خانواده فوتبال کشور زده می‌شود؟»

باشگاه ذوب‌آهن همچنین در بیانیه خود اعلام کرده که بابت اتهام‌های واهی زده شده از سوی کمک‌داور جنجالی، این باشگاه از وی به مراجع قضائی شکایت خواهد کرد.

موضوع به فدراسیون فوتبال رسید

با وجود تکذیب باشگاه ذوب‌آهن، اما فدراسیون فوتبال در بخش‌های مختلف پیگیر مساله احتمال سوءقصد به جان کمک‌داور شده است. در ابتدا در کمیته داوران جلسه‌ای تشکیل و خداداد افشاریان موظف شد به این موضوع رسیدگی کند. رئیس کمیته داوران گفته است:‌ «هنوز مدارکی در خصوص این قضیه به دست ما نرسیده است. من خوشحالم که در این حادثه آسیب بسیار شدیدی به این کمک‌داور نرسیده است. به محض اینکه گزارش‌ها به دست من برسد و اسناد و مدارک موجود را دریافت کنم، حتما قضیه را پیگیری خواهم کرد. پیگیری این موضوع وظیفه من است و شخصا پیگیر آن خواهم بود.»

حراست فدراسیون فوتبال هم با توجه به احتمال جنایی بودن پرونده، ورود کرده است. مسئولان حراست قصد دارند با دعوت از شهریاری موضوع را به طور دقیق پیگیری کنند، چراکه در آخرین اظهارات، او اعلام کرده که خودروی سمند سورن به طرز مشکوکی به خودروی او ضربه زده و ماشین را از جاده منحرف کرده است.

چرا شهریاری به تهران سفر کرد؟

در این بین، اما سوال مهم این است که چرا مرتضی شهریاری، کمک‌داور مذکور قصد سفر به تهران را داشت. او اصالتا خوزستانی است و در این استان زندگی می‌کند. چرا باید بعد از قضاوت در اصفهان به تهران سفر کند؟ علی خسروی، عضو کمیته داوران در این خصوص توضیح داده و گفته است: «آن ماشین محل درآمد این داور بوده است و برای مراجعه به وزارت ورزش بابت پیدا کردن کار به تهران می‌آمد که این اتفاق رخ داده است. در بازی یک آفساید درست یا غلط گرفته شده و بعد از آن این اتفاقات رخ داده است. امیدوارم خودش اشتباه کرده باشد و مسائلی که می‌گوید درست نباشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.