خشم «بوفالو» از قتل عام نژادپرستانه/ سوئد و فنلاند در راه تغییر ژئوپلیتیک اروپا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 16 می 2022

 «سوئد و فنلاند با درخواست‌های پیوستن به ناتو خبر از دوران جدید می‌دهند»؛ «اندوه و خشم شهر بوفالو پس از اینکه نژادپرستی باعث قتل عام شد» و «مجسمه جدید تاچر با تخم مرغ هدف قرار گرفت» عناوینی است که در برخی از روزنامه‌های جهان در روز دوشنبه به چشم می‌خورد.

فایننشال‌تایمز

«سوئد و فنلاند با درخواست‌های پیوستن به ناتو خبر از دوران جدید می‌دهند» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. این روزنامه می‌گوید که اقدام سوئد برای درخواست عضویت در ناتو در کنار فنلاند، ژئوپلیتیک اروپا را تغییر خواهد داد. فایننشال‌تایمز در گزارش دیگری گفته تجزیه و تحلیل‌هایش نشان می‌دهد که بریتانیا پس از همه‌گیری کووید-19، در بازگشت به محیط کار از دیگر اقتصادهای پیشرفته عقب مانده است که نشان می‌دهد تلاش‌های بوریس جانسون، نخست‌وزیر، برای ترغیب تعداد بیشتری از کارکنان برای بازگشت به محل کار بی‌تاثیر بوده است.

نیویورک‌تایمز

«اندوه و خشم بوفالو را شوکه کرد پس از اینکه نژادپرستی باعث قتل عام شد» و «باور سمی مبنی بر اینکه نژاد سفید در معرض خطر است، خشونت به بار می‌آورد» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که از حمله مسلحانه جوانی 18 ساله به سوپرمارکتی در منطقه سیاهپوست‌نشین شهر «بوفالو» در ایالت نیویورک آمریکا گفته است. در این تیراندازی حداقل ۱۰ نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. ۱۱ نفر از این عده سیاه‌پوست بودند. پلیس فدرال آمریکا گفت در حال بررسی این واقعه به عنوان جرمی با انگیزه «نفرت و نژادپرستی» است.

تصویر اصلی هم حکایت از تسلی‌بخشی دوستان به بازماندگان تیراندازی بعد از ظهر شنبه (۱۴ می) دارد.

 دیلی‌تلگراف

«مجسمه جدید تاچر با تخم مرغ هدف قرار گرفت» عنوان تصویر اصلی دیلی‌تلگراف است که کارگری را نشان می‌دهد در حال برداشتن نوارهای انداخته شده روی مجسمه 300 هزار پوندی مارگارت تاچر، نخست‌وزیر اسبق بریتانیا، که به تازگی در شهر زادگاهش «گرانتهام» نصب شده است. تلگراف می‌گوید با وجود تلاش برای محافظت از آن در برابر وندال‌های «خوره سیاست»، این مجسمه در حدود دو ساعت با تخم مرغ هدف قرار گرفت!

(وندال‌ها یا خرابکارها کسانی هستند که عمدا به اموال عمومی یا خصوصی آسیب وارد می‌کنند، که یک ناهنجاری اجتماعی به حساب می‌آید.)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.