اعتراض خیابانی در ایروان؛ ۲۹۰ نفر بازداشت شدند

پلیس ارمنستان روز سه شنبه ۲۸۶ نفر از معترضان که در خیابان های ایروان پایتخت این کشور تجمع کرده بودند را دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، معترضان در ایروان خواستار کناره گیری نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان هستند.

امروز سه شنبه پلیس ارمنستان اعلام کرد که ۲۸۶ تن از شهروندان که الزامات قانونی پلیس را رعایت نکردند، به مراکز مختلف پلیس منتقل شدند.

ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که اعتراضات از امروز در خیابان های ایروان شروع شده و نیروهای امنیتی و پلیس با معترضان درگیر شدند.

در حال حاضر، معترضان چندین خیابان مرکز پایتخت را مسدود کرده اند و پلیس همچنان به دستگیری آنها ادامه می دهد.

لوون پسر روبرت کوچاریان ،دومین رئیس جمهور ارمنستان، آرمن آشوتیان وزیر سابق آموزش و علوم و معاون رئیس حزب جمهوری خواه، نایرا ظهرابیان رئیس سابق کمیسیون پارلمانی برای حمایت از حقوق بشر از جمله افراد شناخته شده سیاسی و مردمی در نقاط مختلف شهر بازداشت شدند.

از اول ماه مه، اعتراضات گسترده معترضان در ارمنستان ادامه دارد که در آن حزب جمهوری خواه و همچنین احزاب داشناکسوتیون و رودینا مشارکت دارند. نمایندگان این جنبش ها ادعا می کنند که پاشینیان قرار است با آذربایجان پیمان صلح امضا کند و قره باغ کوهستانی را به عنوان بخشی از این کشور به رسمیت بشناسد.

در نوامبر 2020، پاشینیان بیانیه ای سه جانبه را با الهام علی اف و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری آذربایجان و روسیه امضا کرد که به خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ پایان داد. مخالفان نخست وزیر ارمنستان سند امضا شده را نوعی کاپیتولاسیون خواندند و اعتراضات گسترده در ارمنستان آغاز شد. در نتیجه پاشینیان استعفا داد، اما تابستان گذشته انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور برگزار شد که در نتیجه حزب او با استحکام موقعیت خود، اکثریت مطلق پارلمان را به دست آورد و پاشینیان دوباره پست نخست وزیری را به دست گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.