قطب‌نمای قدس در خیابان‌های شیکاگوی آمریکا

تظاهرات در 20 ایالت آمریکا درمحکومیت ترور شیرین ابوعاقله

شهر‌های مختلف آمریکا صحنه برگزاری راهپیمایی معترضان به ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به مناسبت روز نکبت بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه الجزیره گزارش داد، همزمان با فرا رسیدن سالروز فاجعه اشغال فلسطین موسوم به روز نکبت، شمار زیادی از مردم در شهر‌های آمریکا تظاهرات برگزار کردند و پایان اشغالگری را خواستار شدند.

عبدالفتاح فایز، خبرنگار الجزیره با پخش تصاویری از تظاهرات که شرکت کنندگان در آن چفیه فلسطینی به دوش انداخته بودند و پرچم فلسطین را در دست دارند، از شیکاگو گزارش داد: این تظاهرات در قدس نیست، اما قدس قطب نمای آن است.

خبرنگار الجزیره افزود،‏ اینجا شهر شیکاگوی آمریکا است. فعالان نهاد‌های جامعه مدنی از جمله سازمان‌های یهودی-آمریکایی کنار ده‌ها سازمان فلسطینی، عربی و اسلامی آمریکا در این تظاهرات گردهم آمده اند تا ترور شیرین ابوعاقله را به دست نظامیان اسرائیلی محکوم و درخواست ارجاع قاتلان وی به دستگاه قضایی و متوقف کردن حمله به خبرنگاران و ملت فلسطین را مطرح کنند.

یک جوان آمریکایی در این تظاهرات گفت، به نظر من برای یهودیان مقیم آمریکا مهم است که مخالفت خود را با جنایت ترور شیرین ابوعاقله و هفتاد و چهارمین سالروز نکبه اعلام کنند. اسرائیلی‌ها این خشونت را به اسم ما به عنوان یک دولت یهودی مرتکب می‌شوند و مهم است که اعلام کنیم این آتش افروزی‌ها به نام ما نیست.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: تظاهرات به بزرگترین خیابان‌های شیکاگو گسترش یافت؛ به گونه‌ای که برای چند ساعت عبور و مرور به کلی متوقف شد. حمله به تابوت شیرین ابوعاقله سبب شد تظاهرکنندگان مراسم تشییع نمادین برگزار و تابوت او را در طول تظاهرات حمل کنند تا جنایتی را به جهان یادآوری کنند که آن را «ضد بشری» توصیف کردند.

یک مرد تظاهرکننده گفت: اقدامات اسرائیل در مراسم تشییع ثابت می‌کند رژیم باندی است. ممکن است بمیریم، اما مرگ را از سرزمینمان ریشه کن می‌کنیم.

خبرنگار الجزیره افزود، این یکی از چندین تظاهرات در بیش از بیست ایالت آمریکا به منظور محکوم کردن ترور شیرین ابوعاقله است؛ جنایتی که با هفتاد و چهارمین سالروز نکبه همزمان شده است.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش داد: اینجا در نیوجرسی همانند دیگر شهر‌های آمریکا از جمله لس آنجلس، دالاس، دِیترویت، نیویورک و واشنگتن تظاهرکنندگان عکس‌های شیرین ابوعاقله را در دست گرفتند. آنان با سردادن شعار‌هایی خواستار معرفی قاتلان او به مراجع قضایی شدند. برگزارکنندگان این تظاهرات می‌گویند به برگزاری تظاهرات و فعالیت‌های گوناگون دیگر ادامه خواهند داد تا ضمن برملا کردن اقدامات اسرائیل چهره واقعی آن را به عنوان «رژیم مبتنی بر تبعیض نژادی» نمایان کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.