15 مرداد، تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ حضور تماشاگران در دیدارهای آتی لیگ برتر را بلامانع دانست

سهیل مهدی با بیان این که مصوبات حضور تماشاگران در ورزشگاه هیچ تغییری نکرده است، گفت: شاید هیجان مردم موجب شد تا برخی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند که در این زمینه تذکرهای لازم داده شد، زیرا رعایت نکردن شرایط، توسط تماشاگران ممکن بود کرونا را وارد یک فاز جدید کند. تاکید زیادی بر روی اجرای دستورالعمل شد و سخت‌گیری موجب شد تا برخی استنباط کنند که این به معنای عدم حضور است اما اینگونه نیست. برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، باید شرایطی مانند سقف ۳۰ درصد، ۲ دز واکسن و بلیت فروشی اینترنتی را رعایت کنیم.

به گزارش ایرنا، او با اشاره به توئیت سخنگوی دولت نیز گفت: توئیت برای رفع نگرانی بود و تماشاگران برای حضور در ورزشگاه مشکلی ندارند اما شرایط تعیین شده و دستورالعمل‌های بهداشتی باید رعایت شود.

مهدی همچنین با اشاره به اختلاف در معیار تعیین قهرمان لیگ با مولفه بازی رو در رو و اختلاف با حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: کامرانی‌فر یکی از سالم‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین افراد حاضر در فوتبال ایران است و نمی‌شود خرده‌ای به او گرفت. در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ دستورالعمل نحوه تعیین قهرمان یا تیم سقوط کننده را اعلام کردیم و این هم مصوبه فدراسیون فوتبال بود. نمی‌دانم آن روز چرا کامرانی‌فر درباره شیوه تعیین قهرمان موضع‌گیری متفاوت داشت. شاید سوال آن رسانه بد طرح شد.

او در خصوص اختلاف خود با کامرانی‌فر نیز اظهار داشت: او فردی دوست‌داشتنی است. در زمان داوری‌ هم با کامرانی‌فر بودم و با هم سفر زیاد رفتیم. اگر می‌خواهید کسی را بشناسید باید با او همسفره یا همسفر شوید. کامرانی‌فر را اینگونه شناختم که از خودش برای فوتبال خرج می‌کند. او رئیس ما و دبیرکل فدراسیون فوتبال است. خودش هم مصوبه را ابلاغ کرد. شاید در نوع طرح سوال از کامرانی‌فر سوء تفاهم پیش آمد زیرا صفر تا صد کار را خودش انجام داده و به ما دستور داد چنین کاری انجام بدهیم.

مهدی در پاسخ به پرسشی در خصوص تماس استقلالی‌ها بعد از بازی برابر فولاد گفت: باشگاه استقلال پس از آن مسابقه تماسی با من نداشت زیرا ما بیانیه رسمی خود را قبل از بازی در سایت سازمان لیگ منتشر کردیم. دستورالعمل تعیین قهرمان با بازی رو در رو نه تنها به باشگاه‌ها بلکه به هیات‌های فوتبال نیز اعلام و شیوه اجرای آن نیز تشریح شد. این دستورالعمل برای سال‌های آینده نیز است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران همچنین گفت: لیگ برتر، هشتم خرداد به پایان خواهد رسید و فصل جدید قرار است از ۱۵ مرداد آغاز شود. اگر تاریخ فوق مورد تایید قرار گیرد تعطیلات نیم فصل به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همزمان خواهد شد. همچنین چند فیفادی در این مدت هست و باید برنامه‌های دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

مهدی همچنین با اشاره به گرانی بلیت دیدارهای لیگ برتر عنوان کرد: سقف و کف قیمت بلیت مربوط به باشگاه‌ها است و باشگاه با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند و عملکرد خود قیمت بلیت را تعیین خواهند کرد. چند روز پیش یک باشگاه اعلام کرد که بلیت را با قیمت صفر می‌فروشد و رایگان است و این کار را نیز خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.