وزیر صمت: واردات خودرو انحصاری نیست

وزیر صمت گفت: ما هیچ انحصاری برای واردات خودرو نداریم و به دنبال آن هستیم تا خودرو‌های اقتصادی وارد کشور شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فاطمی امین در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: هفته گذشته در روغن و تخم مرغ و لبنیات اصلاح قیمت داشتیم و از آنجایی که این نگرانی وجود داشت که کالاها به موقع قابل دسترس نباشند و مردم با کمبود کالا مواجه شوند در ابتدا تمرکز ما بر توزیع کالاها بود. البته نواقصی هم وجود داشت اما در نهایت می توان گفت کار انجام شده و فقط در برخی اقلام مثل روغن با کمبود مواجه شدیم.

وزیر صمت ادامه داد: مرحله بعدی که در حال حاضر روی آن متمرکز هستیم مدیریت قیمت ها است، سامانه نظارت مردمی از هفته آینده آغاز به کار می کند و به تدریج در کل کشور اجرا می شود؛ متاسفانه شاهد آن هستیم که 30 درصد از اصناف پروانه کسب و کار ندارند که در اینجا نظارت برایمان سخت می شود.

فاطمی امین با بیان اینکه در مرحله تولید هم قیمت ها را کنترل می کنیم که در حد مجاز باشد گفت: حتی فاکتورها و مبالغ شرکت‌های پخش را هم کنترل می کنیم و از آنجایی که حدود 400 هزار فروشگاه خواربارفروشی داریم در مرحله نظارت مردم باید به کمک ما بیایند.

وی افزود: در روز‌های اول راه اندازی سامانه ۱۲۴، نزدیک به هفت دقیقه طول می‌کشید تا ارتباط مردم با سامانه برقرار شود، اما در حال حاضر این انتظار به یک دقیقه رسیده است؛ سامانه ۱۲۴ یک سیستم یکپارچه است، تماس‌ها توسط پاسخگو ثبت و نرم افزار وارد سامانه سیمبا شده و بازرسی صورت می‌گیرد و همچنین شکایت‌ها به صورت مستقیم به سازمان تغزیرات ارسال می‌شود.

فاطمی امین گفت: از هفته آینده در نظر داریم تا برگه‌های نظارت مردمی را در ورودی‌های مغازه‌ها درج کنیم، این برگه‌ها بارکد دوبعدی و شناسه کسب و کار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف و یا حتی برای ثبت میزان رضایتمندی شان از آن واحد صنفی نظرشان را با نرم افزار موبایلی؛ صمت من به صورت خودکار گزارش دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این روش وضعیت و رتبه واحد صنفی به مردم نمایش داده می‌شود گفت: اگر قبلا آن واحد صنفی تخلف کرده باشد گزارش آن نمایش داده می‌شود که این یک خود کنترلی برای فروشگاه‌ها و اصناف ایجاد می‌کند در واقع با این روش نظارت‌ها گسترده‌تر می‌شود.

فاطمی امین با اشاره به آزادسازی واردات خودرو گفت: ما هیچ انحصاری نداریم و به دنبال آن هستیم تا خودرو‌های اقتصادی وارد کشور شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.