جنگ نایب‌قهرمانی، کورس بقا

قهرمانی استقلال هم حساسیت لیگ برتر را کم نخواهد کرد

شهروندآنلاین: اگرچه استقلال در فاصله 3 هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر، قهرمانی خود را مسجل کرده، اما دیدارهای باقیمانده باید برگزار شود تا تکلیف سایر رتبه‌های جدول رده‌بندی را بدانیم. در بالای جدول، جنگ پرسپولیس و سپاهان برای نایب‌قهرمانی جذاب است، در میانه جدول تیم‌ها می‌خواهند تک‌رقمی شوند و در پایین جدول هم 3 تیم برای بقا رقابت فشرده‌ای با یکدیگر دارند.

تراکتور- پرسپولیس؛ بازی حساس بدون انگیزه؟

تراکتور با حضور در رده سیزدهم جدول لیگ تقریبا بقایش را در لیگ برتر تضمین کرده؛ با این حال هواداران پرشور این تیم از نتایج تیم در طول فصل به هیچ عنوان راضی نیستند، ولی امیدوارند که حداقل فصل را با نتایج آبرومند به پایان برسانند، بنابراین تراکتوری‌ها در این بازی هم به دنبال جبران باخت 2 بر یک بازی رفت هستند و هم می‌خواهند دل هواداران‌شان را به دست بیاورند.

پرسپولیس هم قهرمانی را از دست داده، اما اگر بخواهد بی‌انگیزه در میدان حاضر شود، ممکن است نایب‌قهرمانی فصل هم از دستش برود، بنابراین شاگردان گل محمدی به دنبال برد هستند. البته بعد از شکست مقابل سپاهان، شایعه‌های زیادی در مورد جدایی گل‌محمدی و دستیارانش از پرسپولیس منتشر شد، ولی آخرین اخبار حکایت از این داردکه شاید فصل آینده هم همکاری گل‌محمدی با پرسپولیس ادامه پیدا کند.

به هر حال، جدال قرمزپوشان تبریز و تهران همچنان می‌تواند جذاب شود. پرسپولیس برای حفظ رده دوم جدول در تبریز باید برنده شود، وگرنه ممکن است این هفته یک پله در جدول لیگ سقوط کند.

سپاهان – شهرخودرو؛ جنگ بالا و پایین جدول

سپاهان هفته گذشته در سیرجان پرسپولیس را شکست داد تا هم استقلال را قهرمان زودهنگام لیگ کند و هم خودش به کسب نایب‌قهرمانی لیگ امیدوار شود. زردپوشان اصفهانی این هفته مقابل تیم قعرنشین شهرخودرو به میدان می‌روند؛ تیمی که برای بقا می‌جنگد و کار دشواری برای ماندن در لیگ برتر دارد. اما سپاهان که این فصل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رفت، اکنون به دنبال نایب‌قهرمانی است و اگر در این دیدار خانگی پیروز شود و پرسپولیس در تبریز امتیاز از دست بدهد، جانشین این تیم در جدول لیگ خواهد شد.

زهردارترین خط حمله لیگ با 39 گل زده کار سختی مقابل تیم شهرخودرو که 38 گل خورده، نخواهد داشت. زردپوشان اصفهانی تازه موتورشان برای درخشش در لیگ برتر گرم شده که مسابقات رو به پایان است. شاگردان داود سیدعباسی هم در این هفته‌ها بازی‌های زیبایی از خود به نمایش گذاشتند و در مسابقه با گل‌گهر سیرجان حتی 3 بر صفر از حریف پیش افتادند، اما در نهایت برد را با تساوی عوض کردند. شهرخودرو در سه هفته پایانی با سپاهان، پرسپولیس و فولاد بازی دارد که امتیاز گرفتن از آنها کار آسانی نیست.

استقلال – آلومینیوم اراک؛ آبی‌ها به دنبال رکوردزنی

استقلال یک تیم کامل و بدون نقص در این فصل بود؛ تیمی که توانست با وجود همه مشکلاتی که برایش پیش آمد قهرمان لیگ برتر شود. حالا دیگر استقلالی‌ها در 3 هفته مانده به پایان رقابت‌ها خود را برای رقم زدن یک رکورد بی‌نظیر آماده می‌کنند و می‌خواهند بدون شکست جام قهرمانی را بالای سر ببرند. تیمی که کمترین گل خورده را دارد و بازیکنانش هماهنگ و به دور از حواشی یک فصل سخت کار کرده‌اند، شایسته قهرمانی هم بود.

آبی‌پوشان هفته گذشته فولاد آسیایی را با دو گل شکست دادند و این هفته هم به مصاف یک سرمربی استقلالی دیگر می‌روند. سیدمهدی رحمتی که هدایت آلومینیوم را برعهده دارد، می‌داند شانس زیادی برای پیروزی مقابل استقلال نخواهد داشت، مگر اینکه بازیکنانش فوق‌العاده کار کنند و بتوانند بازیکنان تکنیکی و باکیفیت استقلال را متوقف کنند.

استقلال فوتبال را باهوش و منطقی بازی می‌کند و به قول یکی از کارشناسان، آبی‌پوشان در این روزهای آخر لیگ فراتر از آسیا هستند. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. فردا شب هواداران استقلال برای برپایی جشن غیر رسمی قهرمانی به ورزشگاه آزادی خواهند رفت تا شبی تاریخی و به‌یادماندنی برای خود و بازیکنان رقم بزنند. البته جام قهرمانی قرار است روز آخر و در هفته سی‌ام  از سوی سازمان لیگ فوتبال به استقلال اهدا شود.

برنامه بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 29 اردیبهشت: پیکان- فولاد(ساعت 18:30)، تراکتور- پرسپولیس(ساعت 19)، سپاهان- شهرخودرو(ساعت 19:30)، گل‌گهر- نفت مسجدسلیمان(ساعت 20)، نفت آبادان- مس رفسنجان(ساعت 21)، استقلال- آلومینیوم اراک(ساعت 21:15)، فجرسپاسی- ذوب‌آهن(ساعت 21:30)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.