از تروریسم داخلی در ایالات متحده تا بحران هزینه‌های زندگی در بریتانیا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 18 می 2022

«بایدن برتری نژاد سفید را همچون «سم» در ایالات متحده توصیف و آن را محکوم کرد» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که همچنان پیگیر قتل عام نژادپرستانه در بوفالو است. بایدن گفته آنچه در اینجا اتفاق افتاده تروریسم داخلی است. بازداشت یک نماینده محافظه‌کار به ظن تجاوز و تعرض جنسی و گمانه‌زنی‌ها در مورد بحران هزینه‌های زندگی صفحات نخست روزنامه‌های بریتانیایی را در روز چهارشنبه تسخیر کرد.

نیویورک‌تایمز

«بایدن برتری سفید را همچون «سم» در ایالات متحده توصیف و آن را محکوم کرد» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که همچنان مانند چند روز گذشته، به تبعات حمله مسلحانه جوانی سفیدپوست با انگیزه نژادپرستانه به سوپرمارکتی در منطقه سیاهپوست‌نشین شهر بوفالو پرداخته است.

در گزارش آمده: «جو بایدن که سه‌شنبه به شهر ماتم‌زده بوفالو سفر کرد، گفت «برتری نژاد سفید سمی است» که در سراسر ایالات متحده جریان دارد. هدف او از این سفر فقط شرکت در مراسم سوگواری 10 کشته‌شده حمله مسلحانه روز شنبه نبود. او همچنین برای مقابله با ایدئولوژی‌ای که ریشه در رعب و نژادپرستی دارد به این شهر آسیب‌دیده در غرب نیویورک پرواز کرد. آقای بایدن به جمعیت داغدیده در یک مرکز اجتماع گفت: آنچه در اینجا اتفاق افتاده ساده و سر راست است: تروریسم. تروریسم. تروریسم داخلی.»

در بخشی دیگری از این گزارش آمده: «طبق اولین آمار جامع فدرال از تجارت اسلحه در دو دهه، خرید اسلحه در ایالات متحده بسیار پر رونق است و هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن آن وجود ندارد، چنانکه تعداد سالانه سلاح گرم تولیدشده از سال 2000 تقریبا سه برابر شده و در سه سال گذشته به‌شدت افزایش یافته است.»

تصویر اصلی بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و جیل بایدن، بانوی اول، را سه‌شنبه در بوفالو، برای ادای احترام به قربانیان حمله روز شنبه نشان می‌دهد.

دیلی‌تلگراف

صفحه نخست چندین روزنامه بریتانیایی در روز چهارشنبه بازداشت یک نماینده محافظه‌کار به ظن تجاوز و تعرض جنسی را پوشش دادند. هیچ یک از روزنامه‌ها نام این نماینده مجلس را ذکر نکرده‌اند و پلیس یا حزب محافظه‌کار هویت او را فاش نکرده‌اند.

«نماینده توری (محافظه‌کار) به ظن تجاوز بازداشت شد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است که گفته پلیس متروپولیتن تایید کرد که نماینده محافظه‌کار در مورد اتهامات مربوط به سال‌های 2002 تا 2009 در بازداشت به سر می‌برد.

گاردین

روزنامه‌های بریتانیایی همچنین روز چهارشنبه پر بود از گمانه‌زنی‌ها در مورد بحران هزینه‌های زندگی، همزمان انتظار می‌رود آمار جدیدی که چهارشنبه صبح منتشر شده، تایید کند که میزان تورم در انگلیس به بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته رسیده است.

«سوناک رو در رو با تقاضای مصرانه توری، برای اقدام عاجل درباره هزینه‌های زندگی» عنوان گزارش اصلی گاردین است. گزارش این روزنامه می‌گوید نمایندگان توری (حزب محافظه‌کار) مجلس به‌شدت بر ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا، فشار می‌آورند تا اقداماتی قاطع درباره بحران هزینه‌های زندگی انجام دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.