پایان خونین یک گروگانگیری/ برادر گرو‌گانگیر‌: همه از کار او شوکه شدیم

گزارش«شهروندآنلاین» از خشم مرگبار یک نگهبان که 11 کشته و مجروح به جا گذاشت

مثل کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد، اسلحه‌اش را به‌دست گرفت. وارد محل کار سابقش شد، فریادزنان ماشه را کشید و شلیک کرد. گلوله‌ها یکی پس از دیگری شلیک می‌شدند و بی‌هدف به همه‌جا برخورد می‌کردند. گاهی به دیوار، گاهی به پنجره و گاهی هم به پرسنل وحشت‌زده آن اداره؛ مردجوان آمده بود تا انتقام بگیرد. انتقام اخراج شدنش را؛ هدفش، رئیس شرکت بود، ولی همه را سوزاند. هرکدام از گلوله‌ها، خشم او بودند که خالی می‌شدند و به این سو و آن‌سو پرتاب می‌شدند. کارمند سابق اداره اموال‌تملیکی بنیاد مستضعفان ایلام صحنه وحشتناک و ترسناکی را برای همکارانش به‌تصویر کشید. محل کارش را به میدان جنگ تبدیل کرد و در نهایت پایان ماجرا، همان آخرین تیری بود که در قلب خودش جا خوش کرد و دیگر تمام شد این بازی ترسناک در اداره؛ بازی که 5 کشته و 6 زخمی بر جای گذاشت.

ساعت 9 صبح روز چهارشنبه بود که این اتفاق تلخ در ایلام رخ داد. بلافاصله پلیس، اورژانس و نیروهای امنیتی راهی محل شدند. نیروهای امنیتی و نوپو (یگان ویژه) در محل حاضر شدند و به کسی اجازه تردد ندادند. حاضران از تیراندازی در محل خبر دادند و آمبولانس‌ها به محل گروگانگیری رفتند. چندین نفر از کارکنان اداره اموال‌تملیکی بنیاد مستضعفان در جریان این گروگانگیری کشته شده و چند نفر نیز زخمی شدند.

دکتر علیمرادی، فوریت‌های پزشکی استان ایلام در این‌خصوص گفت: «در این حادثه چهار نفر کشته و ۷ نفر مصدوم شده‌اند. مصدومان حادثه به مراکز درمانی استان اعزام شدند. در ادامه ضارب با حضور ماموران انتظامی و امنیتی و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره اقدام به خودکشی کرد.»

سردار القاصی مهر، فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این رابطه گفت: «در پی تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در یکی از ادارات دولتی، بلافاصله ماموران انتظامی و رهایی گروگان یگان ویژه، به محل اعزام شدند. بلافاصله با حضور در محل مشخص شد مردی مسلح از کارمندان همان سازمان با توجه به اختلاف شخصی که با محل کار خود داشته به‌صورت مسلح وارد شده است. قاتل به محض ورود به محل کار خود به سمت کارمندان آن اداره تیراندازی کرد.»

کشته شدن 2 مرد و 2 زن

به گفته این مسئول انتظامی در این ماجرا بحث گروگانگیری مطرح نبوده و انتقامجویی شخصی بوده است. کسانی که کشته یا مجروح شدند از کارمندان بودند و از ارباب‌رجوع نبودند.

این در حالی است که از هلال‌احمر استان ایلام نیز به‌عنوان تیم پشتیبان درخواست شد تا به محل اعزام شوند و کار امدادی را آغاز کنند. صبحان آرایش، رئیس اداره عملیات امدادونجات استان ایلام که در محل حضور داشت، درباره جزئیات این ماجرا به خبرنگار «شهروند» گفت: «از سمت اورژانس و نیروهای انتظامی با ما تماس گرفتند. ما به‌عنوان تیم پشتیبان در محل حاضر شدیم. یعنی اگر حادثه ثانویه‌ای وجود داشت، بتوانیم آن را پوشش دهیم و به تیم اورژانس و آتش‌نشانی کمک کنیم. ساعت 9:35 صبح بود که با ما تماس گرفتند و ما به محل اعزام شدیم. وقتی به آنجا رسیدیم، سه جسد را منتقل کرده بودند.

جسد خود ضارب در طبقه دوم وجود داشت. او رو به پشت افتاده بود. وقتی او را برگرداندیم، تیر را مستقیما به قلب خودش وارد کرده بود. کارکنان هم همه وحشت‌زده بودند. در میان کشته‌شدگان دو زن وجود داشت. دو مرد نیز کشته شده بودند که یکی از آنها ضارب بود. هفت زخمی هم وجود داشت که آنها را به بیمارستان امام در مرکز ایلام منتقل کردند.»

پرتاب نارنجک

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «گویا این فرد تعلیق شده بود. البته اینها همه شنیده‌هایی بود که در آنجا صحبت می‌شد. او هم با اسلحه شکاری به اداره می‌رود و از همان پایین شروع به تیراندازی می‌کند. در اتاق رئیس اداره هم نارنجک می‌اندازد که یکی از ترکش‌هایش به پای رئیس اداره می‌خورد. الان رئیس اداره از ناحیه پا مصدوم شده و در بیمارستان است. بقیه زخمی‌ها هم در بیمارستان هستند که گویا یک نفرشان که یک خانم است، حال خوبی ندارد. من تقریبا ضارب را می‌شناختم. او یک دختر 14 ساله دارد. حتی یکی از کشته‌شده‌ها هم پسرعموی خودش بوده است. با این‌حال اطلاعات دقیقی در دست نیست و تحقیقات از زخمی‌ها به‌خصوص رئیس اداره می‌تواند رازهای این ماجرا را فاش کند. ساعت 11:30 بود که این عملیات به پایان رسید.»

هنوز هم شوکه‌ایم

در ادامه برادر ضارب که خودش نیز شوکه بود و حال‌ و روز خوبی نداشت، در صحبت‌هایی کوتاه به خبرنگار «شهروند» گفت: «برادرم نگهبان آنجا بود. یک نفر از نگهبان‌ها دوشب قبل و برادرم هم همان روز حادثه اخراج شده بود. هنوز خودم هم نمی‌دانم که چرا چنین اتفاقی افتاد. اصلا برادرم اسلحه نداشت که بخواهد این کار را انجام دهد. او زن و بچه داشت و به آنها وابسته بود. نمی‌دانم چرا اینطور شد. گویا همان روز شیفت برادرم بود و او مثل همیشه سر کارش می‌رود، اما به او گفتند که اخراج شده‌ای. البته هنوز خودم هم دقیق نمی‌دانم ماجرا چه بود و از بابت این مسأله همه ما شوکه هستیم.»

عملیات نیروهای انتظامی

سرهنگ فرزاد یاسمی، معاون اجتماعی‌انتظامی استان ایلام نیز جزئیاتی دیگر از حادثه را فاش کرد و به «شهروند» گفت: «طبق اطلاعات بدست آمده، ضارب پس از ورود به اداره، همه کارکنان را به طبقه بالا می‌برد. در آنجا شلیک و حتی نارنجک نیز منفجر می‌کند. زمانی‌که پلیس می‌رسد، ضارب یک نارنجک نیز به سمت نیروهای پلیس پرتاب می‌کند که یکی از ماموران روی نارنجک می‌پرد و آن را خنثی می‌کند.

در نهایت وقتی همه درها را به روی خودش بسته می‌بیند، به خودش شلیک کرده و خودکشی می‌کند. این فرد، نارنجک و اسلحه را هم در یک گونی برنج گذاشته و با خود به اداره برده بود. این در حالی است که از بیمارستان خبر رسید که یکی دیگر از زخمی‌ها که یک خانم بود، در بیمارستان جان باخت. یعنی کشته‌های این حادثه 5 نفر شدند. مشخص شدن ماجرای اصلی این اتفاق هم به صحبت‌های رئیس اداره بستگی دارد. او در بیمارستان است و پس از بهبودی، از او تحقیق به‌عمل می‌آید.»

گروگانگیر+ایلامی
گروگانگیر+ایلامی

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.