محاکمه در کن/ «خاک» کانادا برای ما پپسی باز نمی‌کند!/ حقوق 15 تا 25 میلیونی و مطالبه افزایش حقوق !

مرور روزنامه‌های صبح کشور

روزنامه های امروز به بررسي اشراف دولت بر بازار غیررسمی ارز کشور ،حقابه هيرمند ، پروژه‌ احیای دریاچه ارومیه ، اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها ، برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال کانادا و ایران ، فیش‌های حقوقی رانندگان شرکت واحد ، فروش خودرو در بورس كالا ، حضور«فرهادی به‌عنوان داور جشنواره کن، و… پرداخته بودند

امروز پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به نخستین نشست ستاد ملی جمعیت به مناسبت هفته جمعیت در صدر توجه و تحلیل مطبوعات بود. روزنامه های امروز همچنین به بررسي اشراف دولت بر بازار غیررسمی ارز کشور ،حقابه هيرمند ، پروژه‌ احیای دریاچه ارومیه ، اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها ، برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال کانادا و ایران ، فیش‌های حقوقی رانندگان شرکت واحد ، فروش خودرو در بورس كالا ، حضور«فرهادی به‌عنوان داور جشنواره کن،  و… پرداخته بودند. با هم مروری داریم به برخی از این عناوین؛

طالبان باآمريكا روابط پنهان دارد

آرمان ملي: سرپرست وزارت کشور افغانستان در مصاحبه‌اي عنوان کرده است که به آمريکا به چشم دشمن نگاه نمي‌کند و به توافق دوحه پايبند هستند. او افزوده است که خواهان روابطي بر مبناي اصول و هنجارهاي ديپلماتيک با آمريکا هستند و بايد در اين خصوص شفاف سازي کنند زيرا در 20 سال گذشته اوضاع در افغانستان حالت جنگ و دفاع داشته است. حقاني افزوده است: وقتي توافق دوحه انجام شد، تصميم گرفتند که در اين مورد صحبت نکنند و در آينده مايل هستند روابط خوبي با ايالات متحده و جامعه بين‌المللي داشته باشند. او تاکيد کرد که خاک افغانستان براي تهديد هيچ‌کس مورد استفاده قرار نخواهد گرفت هرچند گروه‌هاي مختلف تروريستي در اين کشور در حال فعاليت هستند. اين صحبت‌ها در حالي عنوان مي‌شود که طالبان هنوز در خصوص مسائلي همچون حقابه هيرمند که مساله‌اي کاملا قانوني است همکاري لازم را با ايران ندارد. در راستاي بررسي اين مسائل «آرمان‌ملي» گفت‌وگويي با محسن روحي صفت، ديپلمات پيشين وزارت خارجه داشته است که در ادامه مي‌خوانيد.

مرثیه‌ای برای یک دریاچه

روزنامه ابتکار:پروژه‌ احیای دریاچه ارومیه فعلا توانسته این دریاچه را در وضعیت سال ۱۳۹۳ یعنی شروع عملیات احیا نگه دارد، وضعیتی که البته کاملا شکننده است.به گزارش خبرآنلاین، اگر قرار باشد دغدغه‌های محیط زیستی کشور شمارش شود، قطعاً دریاچه ارومیه در بالای این فهرست قرار می‌گیرد، دریاچه‌ای که برای حیات دوباره میان بیم و امید قرار دارد، پروژه احیا اگرچه روند سریع خشک شدن دریاچه را متوقف کرده اما خودش به اما و اگرها زیادی وابسته است.شروع خشک شدن دریاچه ارومیه به اواسط دهه ۷۰ برمی‌گردد، به‌گفته معاون اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی «از سال ۱۳۷۶ همزمان با یک دوره خشکسالی کاهش سطح تراز دریاچه ارومیه اتفاق افتاد، تراز دریاچه که آن روزها حدوداً ۱۲۷۷ متر از سطح آبهای آزاد بود کم کم شروع به کاهش کرد.»اگرچه در همان سال‌ها اقداماتی برای کنترل خشک شدن دریاچه صورت گرفت اما شاید به‌طور جدی، پروژه احیای دریاچه ارومیه به اوایل دهه نود برگردد. همزمان با شروع کار دولت یازدهم، حسن روحانی، رئیس جمهور وقت در اولین جلسه هیئت دولت سند ستاد احیای دریاچه ارومیه را امضا کرد تا شاید بیم‌ها تبدیل به امید شود.

نورافکن‌های نظارتی روی بازار ارز

روزنامه ایران:با مجموعه اقداماتی که بانک مرکزی  با همکاری نهادهای نظارتی و قضایی درحال انجام است، اشراف دولت بر بازار غیررسمی ارز کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، به‌طوری که رصد و پایش فعالیت‌ها درحوزه بازار ارز که به‌طور عمده در فضای مجازی صورت می‌گیرد، به شناسایی بیش از هزار سوداگر و دلال منجر شده است که گردش مالی آنها بیش از 100 هزار میلیارد تومان می‌شود. با وجودی که سهم بازار غیررسمی و دلالی از بازار ارز کشور کمتر از پنج درصد اعلام شده است، اما دلالان با شگردهای خاص خود بخصوص از طریق معاملات فردایی در برخی مقاطع تأثیر زیادی در نوسان بازار داشته‌اند.جدای از این، بخش عمده‌ای از عملیات پولشویی و مجرمانه  از این طریق انجام می‌شود، اما با تکمیل مقررات و قوانین مربوطه فضا برای فعالیت در بازار غیررسمی ارز نیز به‌شدت دشوار شده، به‌طوری که بازار غیررسمی ارز زیر نورافکن‌های نظارتی قرار گرفته است. براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هرگونه خرید و فروش ارز خارج از شبکه بانک‌ها و صرافی‌های مجاز، قاچاق محسوب می‌شود. علاوه بر این، روزگذشته سازمان مالیاتی کشور هم در اطلاعیه‌ای از دریافت مالیات علی‌الحساب از سوداگران ارزی خبرداد.

ضرورت حمایت کالایی از اقشار ضعیف

روزنامه تجارت: بعد از اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها که منجر به عادلانه تر شدن سیستم توزیع ثروت در کشور شده است، برخی کارشناسان بر این باورند که دولت باید اهتمام ویژه‌تری نسبت به اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه داشته باشد و علاوه بر پرداخت یارانه 400 هزار تومانی، اقدام به اعطای سبدی از کالاهای اساسی به این قشار کند.به گزارش «تجارت»،حمایت کالایی از اقشار ضعیف یکی از پیشنهاداتی است که کارشناسان به دولتمردان در طرح سامان‌دهی پرداخت یارانه‌ها می‌کنند و معتقدند برای از آنجایی که این قشر شاید نتوانند تمام کالری مورد نیاز خود را از طریق یارانه دریافتی تهیه کنند، بهتر است که در کنار آن منتخبی از کالاهای مورد نیاز را در قالب سبد معیشتی دریافت کنند. به اعتقاد صاحب‌ نظران دولت باید دقیقاً بررسی کند که هر فرد در سبد غذایی به چه میزان پروتئین، لبنیات روغن و سایر مواد غذایی نیاز دارد و بر این اساس برای هر ایرانی یک سبد کالا طراحی کند و در قالب یارانه نقدی و غیر نقدی در اختیار مردم قرار دهد به عبارت دیگر به جای یارانه ارزی این یارانه‌ها جایگزین شود تا مردم اطمینان حاصل کنند که دولت به آنها توجه دارد. رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان همدان با اذعان اینکه مردم از نظر اقتصادی در مضیقه هستند، اعلام کرد: دولت باید به ویژه در تأمین کالاهای اساسی حمایت مناسبی از مردم داشته باشد. آرش طاووسی با طرح این موضوع که گفته می‌شود اگر گرانی‌ها نباشد، امنیت غذایی مردم به خطر می افتد، تصریح کرد: این موضوع را می پذیریم اما باید دغدغه مردم در تصمیم گیری‌ها لحاظ شده و اینگونه نباشد که کالایی گران و از سبد خانوار حذف شود بلکه باید کالاها بسیار راحت، مناسب و با کمترین هزینه به دست مردم برسد.

کانادا برای ما پپسی باز نمی‌کند!

روزنامه جوان:درست از روزی که صعودمـان به‌جام جهانی قطعی شد، زیرکانه و با سیاست‌های مختلف سعی کردند هر طور شده ایران به قرعه‌کشی جام جهانی نرسد. بعد از مراسم قرعه‌کشی هم هر روز شاهد بودیم که ایران را از قطر ۲۰۲۲ حذف می‌کردند، یک روز ایتالیا را جانشین‌مان می‌کردند و یک روز تیمی دیگر را. با این حال ما هنوز هستیم و می‌خواهیم با وجود تمام این معضلات و مشکلات در قطر تاریخ‌سازی کنیم.اما آن‌ها دست‌بردار نیستند و حالا تمام تمرکزشان را گذاشته‌اند روی بازی‌های تدارکاتی و دوستانه تیم ملی، نمونه‌اش هم بازی با کاناداست که قرار است ۱۶ خرداد در ونکوور برگزار شود. از همان روز اول شیطنت‌ها شروع شد و به‌رغم اینکه خبر می‌رسید بلیت‌های مسابقه فروخته شده و ایرانی‌های مقیم کانادا استقبال خوبی برای حضور در ورزشگاه کرده‌اند، خبر‌های جسته و گریخته‌ای هم از احتمال برهم خوردن کل ماجرا شنیده می‌شود.حالا نخست‌وزیر کانادا پای کار آمده و اقدام فدراسیون فوتبال کانادا برای برگزاری دیدار دوستانه با ایران را زیر سؤال برده است. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفته است: «برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال این کشور و ایران که قرار است ماه ژوئن در ونکوور برگزار شود «ایده خیلی خوبی» نبوده است. این انتخاب فدراسیون فوتبال کانادا بود. به نظرم دعوت از تیم فوتبال ایران ایده خیلی خوبی نبود، اما این مسئله‌ای است که برگزارکنندگان بازی باید در موردش توضیح بدهند.»

سکته قانون جمعیت، پس از تولد

روزنامه خراسان: مهلت شش‌ماهه قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» به دستگاه‌های اجرایی، برای تهیه آیین‌نامه به منظور اجرای این قانون به پایان رسید و دولت هم روز گذشته با تشکیل نخستین جلسه ستاد ملی جمعیت نشان داد که عزمش برای اجرای آن جدی است. صدور پیام دیروز رهبر معظم انقلاب به نخستین جلسه این ستاد هم بار دیگر تاکیدی بر این بود که اهمیت جوان شدن جمعیت کشور و حمایت از خانواده، موضوعی راهبردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. قانون عالی در گام اجرا تقارن پایان مهلت اولیه قانون به دستگاه‌های اجرایی و تشکیل نخستین جلسه ستاد ملی، با 30 اردیبهشت، روز ملی جمعیت و سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیتی، ما را بر آن داشت تا روند اجرای قانون مصوب مجلس در این حوزه را بررسی کنیم. این قانون که 19 آبان 1400 به دولت ابلاغ شد، شامل حمایت‌ها و تسهیلات بسیار خوبی برای ازدواج و فرزندآوری است که می‌تواند نقش اثرگذاری در جلوگیری از پیری جمعیت داشته باشد. اما پس از تصویب و ابلاغ آن، حالا گام مهم، اجرای آن است که باید دید دولت در برداشتن آن چقدر موفق خواهد بود. در این گزارش روند اجرای برخی از مواد مهم این قانون را که مستقیما با مسائل اقتصادی و رفاهی خانواده برای فرزندآوری ارتباط دارد، بررسی کرده‌ایم.

حقوق 15 تا 25 میلیونی و مطالبه افزایش حقوق !

روزنامه کيهان:قفل کردن زندگی مردم، اسمش مطالبه‌گری نیست، زیاده‌خواهی است. روزنامه فرهیختگان درباره شیطنت چند روز قبل چند راننده بی‌آرتی و عدم حمل مسافران به بهانه مطالبه افزایش حقوق نوشت: چند روز پیش لابه‌لای مجازی‌گردی‌های پشت‌سرهم و تماشای عکس و استوری‌های دوستان، چند پست و استوری از ناراحتی برخی دوستان به‌خاطر نبود اتوبوس در بعضی خطوط اتوبوسرانی پایتخت جلب توجه کرد. ماجرای صف‌های نسبتاً طولانی و معطلی‌های طولانی‌تر در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو ماجرای تکراری برای ما تهرانی‌هاست و اصلا غیرطبیعی نیست. منتها وقتی این معطلی‌ها آن‌قدر زیاد می‌شود که به گلایه و شکایت می‌رسد، یعنی ماجرا از حالت طبیعی خارج شده. رانندگان مذکور خواهان افزایش حقوق خود به همان میزان اعلام شده توسط وزارت کار بودند؛ همان 57 درصد. این اعتراض و واکنش‌ها و نوشداروی بعد از آن، نکاتی را گوشزد می‌کند که اطلاع از آن قبل از هر نوعی از بازخوردها، الزامی است. نکته اول اینکه فیش‌های حقوقی برخی رانندگان شرکت واحد در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد و برخی مسئولان هم در ارتباط با این فیش‌ها توضیح دادند که بازه دریافتی رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی از بیش از 15 میلیون تا ماهیانه بیش از ۲۵ میلیون تومان است و این یعنی عدد دریافتی رانندگان عدد کمی به‌خصوص در مقایسه با بسیاری از مشاغل نیست و همین مسئله به‌نظرم اصل این اعتراض را زیر سؤال می‌برد که در شرایط موجود کشور، ولو با تمام سختی‌ها، اینکه صنفی، در اینجا رانندگان اتوبوس مردم را معطل و در فشار بگذارند که بخواهند حقوق نه‌چندان پایین‌شان را بالاتر ببرند، در خوشبینانه‌ترین حالت نوعی زیاده‌خواهی است.

در یک قدمی قرمز‌ها

روزنامه وطن امروز:یک رسانه بلژیکی مدعی شد باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرفتن علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم آنتورپ، هیچ پولی به باشگاه بلژیکی پرداخت نمی‌کند و قرارداد وی بزودی امضا می‌شود. جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس بیش از ۲ فصل طول نکشید. بیرانوند که تابستان ۹۹ به تیم آنتورپ پیوست، بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره ناموفق در این تیم، ترجیح داد به صورت قرضی راهی تیم بواویشتای پرتغال شود تا تجربه جدیدی را پشت سر بگذارد. بیرانوند که با هدف بازی کردن مداوم به لیگ پرتغال رفت، در تیم بواویشتا هم تبدیل به یک دروازه‌بان نیمکت‌نشین شد و در یک فصل، تنها ۹ بازی برای این تیم انجام داد تا رویاهایش برای درخشش در فوتبال اروپا بسیار زودگذر باشد. در پایان این فصل از مسابقات پرتغال، باشگاه بواویشتا از فعال کردن بند یک میلیون یورویی قرارداد بیرانوند خودداری کرد تا دروازه‌بان تیم‌ملی ایران مجدداً به آنتورپ بازگردد؛ آن هم در حالی که باشگاه پرسپولیس را بار دیگر به عنوان مشتری جدی خود می‌دید. بیرانوند که یک فصل دیگر با آنتورپ قرارداد داشت، اعلام کرد ترجیح می‌دهد در سال جام‌جهانی به تیمی برود که در آن بازی کند. در این میان، چه تیمی بهتر از پرسپولیس که هم مشتری بیرانوند است و هم با بازی در آن می‌تواند جایگاه خود در تیم‌ ملی را (که بعد از حضور در اروپا به دیگر دروازه‌بان‌های تیم ‌ملی داده بود) پس بگیرد.

قيمت خودرو سه نرخي مي‌شود

اعتماد: اواخر سال گذشته مسوولان از حضور خودروي شاهين، يكي از محصولات شركت سايپا در بورس كالا خبر دادند كه تاكنون عرضه اين خودرو انجام نشده است، اما بالاخره روز گذشته 28 ارديبهشت ماه دو خودرو از محصولات «بهمن خودرو» در بورس كالا عرضه شد. «كارا تك و دو كابين» كه هر دو وانت‌بار هستند، اما چقدر عرضه خودرو در بورس كالا مي‌تواند چالش‌هاي اين بازار را حل كند؟ برخي مسوولان همواره تاكيد مي‌كنند عرضه خودرو در بورس كالا، معضل اختلاف قيمت كارخانه و بازار را حل مي‌كند و باعث كاهش قيمت‌ها مي‌شود، اما برخي كارشناسان در اين زمينه ترديد دارند.حسن كريمي‌سنجري، كارشناس صنعت خودرو در اين خصوص به «اعتماد» گفت: بورس كالا اين مزيت را دارد كه شكاف قيمتي و دونرخي بودن قيمت‌ها در بازار خودرو را سامان مي‌دهد، البته فروش خودرو در بورس كالا همانند قرعه‌كشي تجربه جهاني ندارد و ما در ايران همه اين موضوعات را به صورت آزمون و خطا و براي اولين‌بار در دنيا تجربه مي‌كنيم. اين كارشناس صنعت خودرو در ادامه تصريح كرد: به اعتقاد من عرضه خودرو در بورس كالا شرايط را از قيمت‌گذاري دستوري بهتر خواهد كرد و كمك مي‌كند تا فاصله قيمت كارخانه تا بازار كاهش پيدا كند، اما موضوعات ديگري نيز در اين ميان مطرح است به عنوان مثال اينكه عرضه‌ها مديريت نشوند و به صورت مستمر باشند به خصوص اگر واردات آزاد شود مديريت عرضه را از خودروساز خواهد گرفت و قيمت خودرو نيز با اين اقدام به تعادل خواهد رسيد.

تحریم‌ها مخرب‌ترین تأثیر را بر شهروندان عادی داشته است

روزنامه شرق:نشست خبری گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره تأثیر منفی اقدامات یک‌جانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق بشر در تهران برگزار شد. آلنا دوهان در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: امروز گزارش اولیه از نتایج سفر ۱۲‌روزه خود به ایران را منتشر می‌کنم‌. وی گفت: گزارش نهایی این سفر و بررسی‌های انجام‌شده، در نشست سپتامبر شورای حقوق بشر در سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود. این گزارشگر ویژه گفت: در این سفر با تعدادی از نمایندگان دولت و اعضای آن، نمایندگان بخش بهداشت و سلامت، خیرین، نمایندگان نهادهای مدنی، کنشگران حقوق بشر، کسب‌و‌کار و… جلساتی داشتم. وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد تحریم‌ها از سال ۲۰۱۸ تأثیراتی بسیار منفی بر اقتصاد ایران داشته است. دوهان تأکید کرد: این تحریم‌ها مخرب‌ترین تأثیرها را روی قشرهای آسیب‌پذیر، کم‌درآمد، افرادی که بیماری خاص دارند، زنان سرپرست خانوار، مهاجران و سالمندان داشته است. این گزارشگر ویژه تأکید کرد: معتقدم تحریم‌های یک‌جانبه، اولیه و ثانویه و تهدید به اعمال تحریم‌ها، همه اینها بحث وضعیت حقوق بشر را در ایران به خطر انداخته است. ورود دارو به ایران به دلیل تحریم‌های ثانویه با مشکلاتی روبه‌رو است. گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: از کشورهایی که اقدام به اعمال تحریم‌های یک‌جانبه کرده‌اند، از‌جمله آمریکا، می‌خواهم که این تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را بردارند؛ چرا‌که بر اساس حقوق بین‌الملل قابل توجیه نیست؛ به‌خصوص درباره تجارت، انتقال پول و همچنین مسائل مربوط به زیرساخت‌ها مانند تهیه غذا، دارو، بهداشت، مسائل انسانی و‌… .

قدرت پیش‌بینی آینده

همشهری:آمارهای جمعیتی می‌توانند مرجع خوبی برای پیش‌بینی‌های دقیق از وضعیت آینده هر کشوری باشند. اینکه ما امروز می‌دانیم در سال 1430 از هر 10نفر 4نفر سالمند هستند، درواقع نقشه راه خوبی برای سیاستگذاری‌های بلندمدت و کلان کشور در اختیار داریم که باید از آن استفاده کنیم. این نقشه راه به ما می‌گوید که در سال‌های آینده و البته همین سال‌هایی که از آن گذر می‌کنیم با چه نیازهای ضروری‌ای در کشور روبه‌رو هستیم و چه زیرساخت‌هایی را باید تقویت کنیم. باید بدانیم که جمعیت، به‌خودی خود در هر شکلی از هرم خود که باشد مشکلی به همراه نخواهد داشت‎؛ مشکلات جمعیتی وقتی به‌وجود می‌آیند که با مشکلات اجتماعی و سیاستگذاری‌ها گره بخورند و البته هرم جمعیتی می‌تواند آیینه‌ای برای ارزیابی مدیریت کلان هر کشور باشد؛ طیفی از کشورهایی با ساختار منظم و دارای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و میان‌مدت جمعیتی یا کشورهایی با هرج و مرج در سیاست‌های جمعیتی. مقاله‌ها و پژوهش‌های زیادی از بیش از 3 دهه گذشته حداقل توسط من درباره روند افزایشی جمعیت، اکثریت گروه‌های سنی در دهه‌های مختلف، مشکلات و نیازهای موجود برای این گروه‌ها و… در ایران ارائه شده است. ما معتقدیم از طریق بررسی‌های جمعیتی می‌توان چالش‌های پیش رو را بسیار پیش‌تر از وقتی که دیگر نتوان برای آن کاری کرد، شناسایی کرد.

محاکمه در کن

فرهیختگان: با وجود اینکه فیلم آخر اصغر فرهادی متهم به سرقت ادبی شده بود، امسال او را در جایگاه یکی از اعضای هیات‌داوران کن قرار دادند. این یک حمایت سیاسی علنی از کسی است که مطابق هر نگرش سیاسی و فکری، به یک رفتار نادرست متهم شده است. جشنواره‌ای که با پیام ویدئویی زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین شروع می‌شود و هیچ فیلمساز روسی را به صرف داشتن نژاد روس به دوره‌اش راه نمی‌دهد، ممکن است برای بعضی‌ها هنوز نمادی از اولویت‌داشتن معیارهای هنری بر هر ایده سیاسی و نژادی باشد اما اکثر مخاطبان دیگر فهمیده‌اند که با چه چیزی روبه‌رو هستند. فرهادی با وجود تمام این حواشی، داور کن شد؛ هرچند ورایتی می‌گوید قرار بوده رئیس هیات‌داوران شود و به‌خاطر این حواشی چنین نشده است. این هم حقیقت ندارد و آنها می‌خواهند گافی که درباره انتشار خبر محکوم‌شدن فرهادی داده‌اند، پوشش داده شود؛ چه اینکه رئیس هیات‌داوران کن از مدت‌ها پیش مشخص بود. راستی جالب است ببینیم که ورایتی خبر پرسشی که راجع‌به کپی‌بودن فیلم اصغر فرهادی از او شده را چطور پوشش داده است: «فرهادی به‌عنوان داور جشنواره کن، شرایط سختی دارد؛ چون ایران دو فیلم در رقابت دارد: «عنکبوت مقدس» از علی عباسی و «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی که هیچ‌کدام از آنها مجوز اکران در ایران را تاکنون کسب نکرده‌اند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.