رونمایی نصفه‌ونیمه از نسخه کرونایی المپیک

با وجود امیدواری به کشف واکسن کرونا، همه به دنبال راهی ایمن برای برگزاری المپیک توکیو هستند

کمیته بین‌المللی‌المپیک در وبیناری به سرپرستان کاروان‌های ورزشی کشورهای مختلف شرایط برگزاری المپیک توکیو در شرایط کرونایی را تشریح کرد.

توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک و همچنین مسئولان کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، اخیرا به این نتیجه رسیدند که حتی بدون واکسن کرونا هم بزرگترین رویداد ورزشی جهان را در تابستان سال 2021 برگزار کنند. این تصمیم به اطلاع همه کشورها رسیده و حالا در ماههای پیش رو باید همه شرکت کنندگان درباره شکل متفاوت المپیک در این دوره توجیه شوند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون شک محدودیت‌های زیادی برای ورزشکاران، مسئولان، مربیان و تماشاگران وجود خواهد داشت که در وبینار روز گذشته مسئولان IOC با کشورهای مختلف از بخشی از آن‌ها رونمایی شد. البته هنوز درباره خیلی از ابهام‌ها از جمله چگونگی برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه توضیحی داده نشده است.

ارائه تست منفی قبل از اعزام به توکیو

مسئولان برگزاری بازی‌ها اعلام کردند که اگر تا شروع بازیهای المپیک شرایط همین گونه باشد 72 ساعت قبل از حرکت تیم‌های ورزشی کشورهای مختلف بسوی توکیو، آنها باید تست کرونا بدهند تا نتیجه منفی آنها مشخص شود. مسئولان برگزاری بازی‌ها بر این نکته تاکید کردند که تمامی تجهیزات و سالن‌های ورزشی در زمان بازیهای توکیو هر روز از نظر بهداشتی ضدعفونی خواهند شد.

امیدواری به کشف واکسن کرونا

مسئولان برگزاری بازیها امیدوارند واکسن کرونا تولید و در دسترس عمومی مردم جهان قرار گیرد ولی اگر کشورهایی نتوانستند در آن موقع واکسن کرونا را تهیه کنند از طریق IOC  و همچنین کمیته برگزاری بازی‌ها در اختیار کاروان ورزشی آن کشورها قرار خواهد گرفت.

محدودیت در ورود و خروج از دهکده

در این وبینار عنوان شد  10 روز قبل از افتتاحیه بازی‌ها، دهکده المپیک به صورت رسمی بازگشایی خواهد شد و روز بعد از افتتاحیه دهکده؛ تمامی اماکن تمرینی در اختیار تیم‌ها و ورزشکاران حاضر با برنامه از قبل تعیین شده، قرار خواهد گرفت. در وبینار امروز اطلاعاتی در خصوص نحوه ورود و خروج  تیم‌ها، چگونگی ورود دارو و تجهیزات پزشکی تیم‌ها ارائه دادند که همگی با محدودیت‌هایی روبرو است.

در توکیو خبری از مراسم پرچم نیست

یکی از نکات قابل توجه وبینار امروز این بود که مسئولان برگزاری بازی‌ها عنوان داشتند همچون ادوار گذشته دیگر مراسم پرچم که با حضور مسئولان تیم‌ها و کمیته برگزاری بازی‌ها در دهکده المپیک انجام می‌شد، برگزار نمی‌شود.

ماسک اجباری؛ تماشاگران محدود

حضور تماشاگران در سالن مسابقات با شرایط فعلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بسیار محدود خواهد بود. همچنین تاکید شد همه شرکت‌کنندگان موظف هستند در تمامی مکان‌های عمومی مانند فرودگاه، وسایل نقلیه، دهکده بازی‌ها، مکان‌های ورزشی و…از ماسک استفاده کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.