رئیسی:بومی‌گزینی در اشتغال‌زایی در اولویت قرار گیرد

رئیس جمهوری گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار جزو برنامه‌های محوری دولت است که با جدیت و به صورت شبانه روزی دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا،سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جمع مردم مهاباد اظهار کرد: بومی گزینی در ایجاد اشتغال از اولویت‌های مورد تاکید است که مسئولان و مدیران هر استان باید از نیروهای کارآمد بومی به خوبی بهره بگیرند.

وی تاکید کرد: در کنار استفاده بهینه از نیروهای کارآمد توجه به بکارگیری علوم و فناوری‌های دانش پایه نیز باید مورد توجه همگان باشد.

رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه مساله بیکاری مردم ما را رنج می‌دهد، افزود: آذربایجان غربی از استان‌های مهم با پتانسیل بالا در کشور است که به دلیل داشتن مرزهای مشترک با کشورهای خارجی می‌تواند در امر اقتصاد و حوزه صادرات بسیار حائز اهمیت باشد.

رئیسی از بازارچه‌های مرزی به عنوان یکی از نقاط قوت استان‌های مرزی نام برد و گفت: این بازارچه‌ها یک فرصت محسوب می‌شوند و نباید به آن به عنوان یک تهدید نگاه کرد.

وی تاکید کرد: آذربایجان غربی و بویژه شهرستان‌هایی چون مهاباد باید از طرفیت بازارچه‌های مرزی به شکلی قانونمند استفاده کنند.

رئیس جمهوری و هیات همراه صبح امروز، جمعه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به آذربایجان غربی سفر کرده است.

رئیس جمهوری پیش از این به ۲۰ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد، البرز و قزوین سفر کرده بود.

این سفر، چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهوری در سال ۱۴۰۱ و بیست و یکمین سفر وی در ۹ ماه گذشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.