ثبت‌نام صدها اسیر جنگی اوکراینی توسط صلیب‌سرخ جهانی

به گزارش کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از ژنو، از روز سه‌شنبه تاکنون، گروهی از کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ (ICRC) صدها اسیر جنگی اوکراینی از کارخانه آزوف‌استال در ماریوپل را این هفته ثبت‌نام کرده است.

این عملیات به درخواست طرفین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ادامه داشته است. کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ اعلام کرد اسیران جنگی را به مکان‌هایی که در آنجا نگهداری می‌شوند منتقل نمی‌کند.

روند ثبت‌نام کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ شامل پرکردن فرمی توسط اسیران جنگی با ذکر مشخصات شخصی مانند نام، تاریخ تولد و خویشاوندان نزدیک ایشان را شامل می‌­شود. این اطلاعات به کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ اجازه می‌دهد تا افرادی که دستگیر شده‌اند ردیابی و به آنها کمک کند تا با خانواده‌های­شان در تماس باشند.

بر اساس کنوانسیون 1949 ژنو، کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ می‌باید دسترسی فوری به تمامی اسرای جنگی در همه مکان‌­هایی که در آنجا نگهداری می‌­شوند داشته باشد. کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ باید اجازه داشته باشد که بطور خصوصی با اسرای جنگی مصاحبه کند و مدت و دفعات این ملاقات‌ها نباید بی‌­جهت محدود شود. هرزمان که شرایط اجازه دهد، هریک از طرفین مخاصمه باید تمامی اقدامات ممکن را برای جست‌وجو و جمع‌­آوری اجساد انجام دهد.

داوطلبان هلال احمر ایران منبع الهام کمیته بین‌المللی هستند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.