حمله هوایی گسترده اسرائیل به جنوب دمشق

مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق

حوالی ساعت ۲۳ جمعه شب دشمن اسرائیلی حمله‌ای را با موشک‌های زمین به زمین از جولان اشغالی سوریه به برخی مناطق جنوب دمشق انجام داد

منابع خبری جمعه شب از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق خبر دادند.به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، صدای چند انفجار در آسمان دمشق شنیده شده است.

شبکه الاخباریه سوریه نیز از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق خبر دادند.بر اساس گزارش‌ها، پدافند هوایی ارتش سوریه تعدادی از موشک‌های شلیک شده را در آسمان حومه جنوبی دمشق ساقط کردند.

در همین رابطه خبرگزاری آلمان به نقل از منابع سوری از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با حملات هوایی رژیم صهیونیستی در طرطوس واقع در غرب این کشور خبر داده است.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت: حوالی ساعت ۲۳ جمعه شب دشمن اسرائیلی حمله‌ای را با موشک‌های زمین به زمین از جولان اشغالی سوریه به برخی مناطق جنوب دمشق انجام داد که پدافند هوایی ما با آن مقابله و بسیاری از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کرد.

در این تجاوز سه نفر به شهادت رسیدند و خسارت‌های مادی نیز در پی داشت.

در همین رابطه منابع تائید نشده از اصابت موشک به منطقه السیده زینب واقع در حومه دمشق خبر دادند. کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد، یک فروند موشک به پارکینگ هتل الروضه در فاصله یک کیلومتری حرم حضرت زینب (س) اصابت کرده و خسارتی به حرم وارد نشده است.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تا این لحظه گزارشی درباره حمله صهیونیست‌ها به طرطوس و محله السیده زینب منتشر نکرده است.

این تجاوزات هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.